iPhone in CT

brightwellgreen

Nieuw hier
26 feb 2011
15
0
0
Ik las hier wat vragen over het gebruik van de iPhone in de CT.

Sinds gisteren heb ik mijn CT. Ik ben me nog door 681 + 418 pagina's handleiding (algemeen + navigatie) aan het werken. Maar hierbij mijn bevindingen tot zover:

Pairing van mijn iPhone 4 met de ingebouwde handsfree via bluetooth gaat probleemloos. Bellen/gebeld worden is geen probleem. Ik heb de contacten nog niet overgezet, daarover later meer.

Koppeling van de iPod-functie via bluetooth is me (nog) niet gelukt. Weet ook niet zeker of dit kan. Toe ik het probeerde werd de verbinding met de telefoonfunctie verbroken en lukte het niet om een audioverbinding te krijgen.

Wat wel werkt is een verbinding via usb met de iPod-functie. Deze werkt gelijkertijd met de bluetooth verbinding met telefoonfunctie. In het scherm van de navigatie vind je, onder verschillende tabbladen, alle muziek, podcasts en audioboeken. Werkt prima, maar niet erg vlot.

Verbinding via de aux ingang is me gek genoeg nog niet gelukt. Het systeem geeft aan dat er een verbinding is, maar ik krijg geen geluid.

Over de fysieke oplossing ben ik nog niet tevreden. Met de usb-connector In het 'bakje' op de middenconsole staat de iPhone scheef, hangt er een eind kabel naast en staat het klepje waaronder de connector zit open. Bijzonder knullig, ik sta open voor betere oplossingen.
 

Skid

Hoort erbij
31 jul 2011
31
0
0
Machael zei:
Dat ziet er inderdaad erg makkelijk uit. Het probleem is alleen dat ik geen Navigatie heb, zoudt at kunnen uitmaken?
Lijkt me dat de bluetooth module e.d. gewoon hetzelfde moeten zijn, dus zou het niet mogen uitmaken. Maar dat weet ik niet zeker. Zou iemand anders hier uitsluitsel over kunnen geven?

mlcoolj zei:
en wat moet er op je telefoon gedaan worden? misschien handig dat je dat hier beschrijft omdat je de telefoon toch niet kunt laten zien...
Nieuw filmpje met telefoon instellingen.

roell zei:
Wie kan me maten doorgeven vh vakje wat net onder de knopjes vd stoelverwarming zit?
Dit zodat ik kan kijken of daar een iphone burolader past.
Alvast bedankt voor de reactie
Bij benadering 75mm x 27mm x 50mm (b x l x d). Het vakje is niet helemaal recht en de bodem is niet vlak.
 

Skid

Hoort erbij
31 jul 2011
31
0
0
Machael zei:
Dat ziet er inderdaad erg makkelijk uit. Het probleem is alleen dat ik geen Navigatie heb, zoudt at kunnen uitmaken?
Vanochtend is mijn CT voor een beurtje in A'dam geweest. Ik heb ook gelijk gevraagd of ze de firmware wilden updaten ivm de problemen die ik ondervond.
De eerste vraag die ze stelden was of het een iPhone 4 betrof en toen ik dat bevestigde of ik dan wel navigatie had. Blijkbaar zit er dus wel verschil in.
 

Machael

Hoort erbij
11 jul 2011
45
0
0
Ok, maar is het met de nieuwe firmware opgelost, of werkt het dan nog niet.
Iemand al gekeken of het met een andere telefoon wel gaat?
 

roell

Actief
16 mei 2011
127
0
0
Gaat me om de houder en de kabeltjes weggewerkt en dat de functies vd iphone blijven werken.
Had gelezen als je koppelt via usb deze zouden wegvallen.....?
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
ja, inderdaad... iemand had een app gemeld dat dit kon verhelpen, volgens mij moest je telefoon wel gejailbreaked zijn...

EDIT: hier de betreffende post van dnns

Dnns zei:
Ik heb een tip voor de gebruikers van een iPhone met jailbreak:
download en installeer vanuit Cydia: no accessory splash

Je kunt nu je iphone/pod aansluiten via usb, zonder dat je de melding krijgt 'accessoire aangesloten'. Dat betekent dat je nu bediening via de iphone hebt!
 

brightwellgreen

Nieuw hier
26 feb 2011
15
0
0
@roell: de Brodithouder en de Carcomm houder heb ik bij smaphoneshop besteld. De montage door Lexus Amersfoort( kosteloos overigens, icm wat achterstallig afleverwerk zolas stuur recht zetten en decopannel plaatsen)
 

roell

Actief
16 mei 2011
127
0
0
Ik ben toch gegaan voor de electronic device holder. besteld in the usa via het ct200hlexus.com forum.
daar worden ze dus ook te koop aangeboden, maar je kunt uiteraard ook zelf een advertentie zetten.
ik was incl verzendkosten $ 75,- kwijt. :)
Of deze inderdaad wobbely is zoals men laat zien in het filmpje, daar gaan we komende week achter komen.


om eea compleet te maken vandaag voor slechts $9,- (incl verzendkosten vanuit china) :D
een mooi setje gekocht om mijn iphone op te laden in de ct.
een miniusb lader met daarbij usb/iphone kabeltje wat zich oprolt, hopelijk gaat het dekseltje nog dicht. tevens kreeg ik er ook nog een bureaulader bij. :rulez:

ik kies om via de 12v op te laden ivm behoud vd iphone interface.

wil je dit ook kopen?

http://stores.ebay.com/minitaea

dat ze eea voor dit bedrag kunnen doen is mij een raadsel. wel heb ik reeds vaker vanuit china eea besteld en altijd goed gegaan dussssss :rulez:

als alles geinstalleerd is zal ik jullie voorzien van wat :photo:
 

roell

Actief
16 mei 2011
127
0
0
Nou eindelijk is ie binnen. Bestellen via de USA is niet het meest makkelijke c.q. snelle manier. De levering heeft ruim 1 week langer geduurt dan verwacht. Maar goed hij is er. :D
Een filmpje laat zien dat ie wat wobbeley zou zijn, echter dit heeft niet te maken met de houder, maar met het vakje waar ie in gaat. elke houder die je plaatst is volgensmij een beetje wobbeley. Ik heb er in iedergeval geen last van onder het rijden. En dat is het belangrijkste! :p
Alles zit er strak in. Check it out:

http://animoto.com/play/3gzoNgDCf80WMHu5ufTJVQ