IS 200 Alphen a/d Rijn

LexusAlphen zei:
W1773M zei:
Ahha, ik was al van plan om alleen de precat's eruit te halen en een stukje pijp ertussen te laseen.
Heb je veel verschil gemerkt? :rulez:
ja wel iets ja ik heb toen tegelijke tijd andere bougies gedaan en ecu gereset en hij loopt iets verder door in toeren en valt dan precies in het mooie toeren gebied weer terug als je opschakelt dus het is wel een verbetering vind ik zelf. en maakt mooi geluid als je de toerenbegrenzer in gaat.. klapt die mooi :D

dat maakt me al behoorlijk nieuwsgierig!!! :D
 
vette bak,jonge!! en welkom hiero :hi:
dus die 2 potte aan het spruitstuk zijn ook cat's?
dan gaan die er heel snel uit!! :) :)
 
Hou wel in de gaten dat als je deze er tussen uit haal, de APK een probleem gaat worden... + Dat je een brandend check lampje krijgt (al zijn hier mooie O2 simulators voor te koop waardoor de ecu denkt dat alles ok is)



gr. koen
 
maar er zit toch ook nog een cat in het midde van de uitlaat??
die andere zijn toch een soort van vonke vangers? of zie ik dat verkeerd??
 
Ik ben niet heel erg thuis in de 200, maar volgens mij zitten er 2 cats naast elkaar toch? aan het begin van het spruitstuk. Verder zitten er gewoon dempers tussen volgens mij.


gr. koen
 
Bij een IS200 zitten er in totaal 3 cat's onder. 2 pre-cat's in het uitlaatspruitstuk en 1 een stukje verder.
De laatste cat kan lastig verwijderd worden ivm de lambdasensor. Zodra er iets anders tussen komt, gaat meestal het motorstoringslampje branden. Soms ook zelfs als je de cat vervangt voor een sportscat. Maar de eerste 2 kunnen er volgens mij, zonder problemen uit.

En dat was ik dus ook van plan. :D
 
Volgens mij wel, althans ik hoop het. Iig in Engeland komen ze dan nog wel de MOT door.
Ik ga het iig proberen. En zal het meteen laten testen.
 
Ze hebben qua emissie daar ongeveer dezelfde eisen volgens mij dus dat zou dan goed moeten komen. Ben wel benieuwd.



gr. koen
 
@Eelco, ik neem aan dat je met je 'tte' uitlaatspruitstuk gewoon door de apk komt. Of hebt je dat nog niet geprobeerd?
 
sorry voor de late reactie maar ik was een weekje op vakantie.
maar de eerste 2 cat's zijn volgens mij voor als die koud is ofzo want als ik hem warm rijd dan komt die gewoon door de apk heen (al 2x) na het spruitstuk zit er nog 1 en als ik die weg haal dan haalt die het niet (op me werk geprobeert )
 
Cool man, en thanks voor de respons. Waarom ga je een 2jz halen, zonder de turbo? Is gewoon een 3 literblok toch. Zelfde als die in de IS300 zit. Wat voor een versnellingsbak ga je erachter zetten? En ga je later nog een turbo erop zetten?
Wel foto's maken he. Ben benieuwd.
 
met turbo's moet ik versenllingsbak +assen +cardan eigelijk allemaal vervangen en daar had ik weinig zin en aangezien ik nog niet zo lang lsd heb en wil de 2jz voor me normale handbak gaan bouwen en heel mischien in de toekomst nog wel wat anders maar eerst zo maar even uitvinden en foto's komen er zeker aan.

Groet, Eelco
 
Ah kijk, jij heb goeie plannen! Maar persoonlijk had ik dan de GTE erin gelepeld en wat minder gas gegeven. Als je toch zoveel moeite doet om hem erin te proppen kan je maar beter het maximale erin doen. Maar goed, dat is ieder z'n ding natuurlijk. Vind het wel leuk dat je een IS300 gaat bouwen.
:rulez:


gr. koen
 
ja je hebt wel gelijk heb er ook over nagedacht maar dat gaat me me rijbewijs kosten :P
maarja het schiet al aardig op motor is volledig uit elkaar nu alles schoon maken ,spuiten ,porlijsten en dan weer alles monteren en afstellen

Groet, eelco
 
Zo je zet er aardig vaart achter ook, goed bezig man!



gr. koen
 
LexusAlphen zei:
met turbo's moet ik versenllingsbak +assen +cardan eigelijk allemaal vervangen en daar had ik weinig zin en aangezien ik nog niet zo lang lsd heb en wil de 2jz voor me normale handbak gaan bouwen en heel mischien in de toekomst nog wel wat anders maar eerst zo maar even uitvinden en foto's komen er zeker aan.

Groet, Eelco

Nu zonder turbo zal je ook je bak+cardan moeten vervangen.. want je gaat van 1gfe naar 2jz, daar past je bak niet op.