IS 200 Ideale vakantie auto?

Green

Actief
30 aug 2010
302
0
0
Ik ben van plan om met de IS200 op vakantie te gaan.Dus met een sleurhut erachter. Is dit slim om met de is200 te doen of raden jullie het me af. Hij is al vrij dorsig wordt dit veel ergen met die sleurhut erachter?
 

Jeroen

Stamgast
16 mei 2011
1.995
3
38
ik heb eigenlijk geen ervaring met sleurhutten achter me IS (dat wil ik ook zo houden ;) ) maar ik denk dat hij zeker wel dorstiger wordt.

het verschil is minimaal maar ik merk het ook wel als ik met een volle wagen zit (4 man en een volle achterbak)
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Jeroen zei:
ik heb eigenlijk geen ervaring met sleurhutten achter me IS (dat wil ik ook zo houden ;) ) maar ik denk dat hij zeker wel dorstiger wordt.

het verschil is minimaal maar ik merk het ook wel als ik met een volle wagen zit (4 man en een volle achterbak)


Ik ging met mijn IS 220D van 1:14 naar 1:8 - 1:10 met een zware aanhangwagen.
 

Coordinator

Actief
1 nov 2009
437
0
0
Sleurhutten of zoals de Oostenrijkers zo mooi zeggen: bumskontainers, zijn niet bevorderlijk voor je brandstofverbruik. Een IS200 heeft wel een 6 cylinder motor maar het koppel wordt bij wat hogere toerentallen gehaald. En koppel heb je nodig zodra de heuvels in Belgie opdoemen. Gewoon zal je 1 op 10 halen, als er een redelijke caravan achter de IS komt schrik dan niet van 1 op 6-7. Maar dit gebeurd bij elke auto. Het is de weerstand die je moet trekken en overwinnen. Het blijven een beetje ondingen maar dat vindt ik persoonlijk. Ik ga altijd met een vouwwagen op stap, een groot voordeel is de wagen komt niet boven de trekkende auto uit. Mijn vorige auto was een LS 400 en met 120-140/uur in Frankrijk reed ik keurig 1 op 10-11. Natuurlijk merkte de 4 liter V-8 er weinig van maar ook omdat de toeren laag blijven. Ik heb een keer een hele grote aanhangwagen met haardhout getrokken achter de LS, toch bijna 2 ton zwaar en toen werd het gauw 1 op 7-8. Nog niet slecht maar reken op een fors verbruik met caravan. Of blijf in ieder geval 80-85 km/uur rijden. 10 km erbij en alles schiet omhoog. Succes. :hi:
 

Green

Actief
30 aug 2010
302
0
0
Jah ik ben aan het tweifelen. Ik heb nu een Rapido trukendoos van mijn pa gekregen. En ik heb nog geen trekhaak achter de is200. Maar dan de keuze wel of niet. Ik ben persoonlijk van de autovakanties.
 

hitman

Nieuw hier
9 mrt 2011
4
0
0
Afgelopen jaar met 4 personen en een caravan naar Spanje gereden in mijn IS200.
Het verbruik lag op 1 op 8/9. Het gewicht van de volgeladen caravan was +- 1100 kg.
Je moet wel tegelijkertijd met de trekhaak een oliekoeler laten plaatsen bij een automaat en dat is best wel een kostbaar grapje. Alleen voor de oliekoeler 850 euro betaald bij de Lexus dealer. Het rijden ging perfect en geen moeite met steile hellingen.
 

ThinlaneT

Heel actief
21 sep 2010
598
50
28
Ik weet niet of je een alternatief hebt, en op welk gebied dat is. Ga je sowieso met de caravan op vakantie en heb je de keuze uit verschillende auto's? Of ligt de afweging bij wel of geen caravan meenemen?
Ik heb vorige zomer enorm genoten van de passen en bergweggetjes in Oostenrijk (uiteraard zonder caravan) wat ik niet had willen missen. De weg van thuis naar het dal van onze bestemming was prima te doen en verwacht dat dat met een sleurhut geen probleem is voor een IS200. Maargoed, als je dan 1000 naar 1600 moet stijgen wordt het een ander verhaal. Maargoed, ik heb geen ervaring met combinatie caravan en IS200 (en hoop eerlijk gezegd dat ook zo te houden). Misschien in de toekomst dat ik het eens waag, maar dan eerder met een LS400/430.
 

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
709
149
43
Echt, ik gruwel alleen al bij het idee om met zo'n onding op vakantie te gaan (en dan heb ik het over de caravan en niet de IS200) Ik heb net zo'n diepe haat tegen kamperen als de mannen van Top Gear :)
 

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
709
149
43
GPS-10 zei:
Voordeel met zo'n ding is wel dat je je gelijk thuis voelt, waar je ook bent..

Maar je gaat toch juist op vakantie om juist NIET thuis te zijn?

"Schat, ik moet naar de WC"
"Geen probleem, we hoeven alleen maar even de tafel af te ruimen, deze vervolgens in te klappen, de bank op te vouwen, de keukenkastjes weer in hun originele vorm te duwen, en als wij dan even tegen het raam aangedrukt gaan staan kun jij de deur van de WC openen"
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
:loll:
Maar je gaat toch juist op vakantie om juist NIET thuis te zijn?
Enkel als je geen kaas, jam, potten bonen en zakjes aardappels en worst meeneemt..

Maar goed, dit gaat nogal off-topic zo, mijn excuus. ;)
 

Rob

Hoort erbij
9 jul 2011
51
0
0
Hallo,

Leuk om alle vooroordelen over de "sleurhut" te lezen. Ik was zelf ook bevooroordeeld maar dat ligt nu ver achter me :) . Maar goed, is het ideaal? Wij hebben een caravan van pak 'm beet 1200 kilo en wij zijn superrelaxed naar Frankrijk gecruised. 110 op de cruise en een gemiddeld verbruik van, ik schat 1 op 6. Viel mij mee want hiervoor hadden we een GS 300 en die liep gemiddeld 1 op 5 en in de bergen 1 op 3. Versnellen ging prima en op de lange stukken zoals gezegd perfect, echter wij hadden bij een steile klim (ca. 7%) last van een olie geur, vermoedelijk van de automaat, ik denk zelf te slip, buiten dat prima dus. Wat wordt jou combi eigenlijk??

Groet Rob