Sleurhutten of zoals de Oostenrijkers zo mooi zeggen: bumskontainers, zijn niet bevorderlijk voor je brandstofverbruik. Een IS200 heeft wel een 6 cylinder motor maar het koppel wordt bij wat hogere toerentallen gehaald. En koppel heb je nodig zodra de heuvels in Belgie opdoemen. Gewoon zal je 1 op 10 halen, als er een redelijke caravan achter de IS komt schrik dan niet van 1 op 6-7. Maar dit gebeurd bij elke auto. Het is de weerstand die je moet trekken en overwinnen. Het blijven een beetje ondingen maar dat vindt ik persoonlijk. Ik ga altijd met een vouwwagen op stap, een groot voordeel is de wagen komt niet boven de trekkende auto uit. Mijn vorige auto was een LS 400 en met 120-140/uur in Frankrijk reed ik keurig 1 op 10-11. Natuurlijk merkte de 4 liter V-8 er weinig van maar ook omdat de toeren laag blijven. Ik heb een keer een hele grote aanhangwagen met haardhout getrokken achter de LS, toch bijna 2 ton zwaar en toen werd het gauw 1 op 7-8. Nog niet slecht maar reken op een fors verbruik met caravan. Of blijf in ieder geval 80-85 km/uur rijden. 10 km erbij en alles schiet omhoog. Succes. :hi: