Hallo IS 200/300 rijders,
Uitlaatspruitstukken bestaan volgens mij alleen in catalogi van internet-aanbieders.
Als je er echt een bestelt kun je het schudden. Is er niet, moet een nieuwe batch van worden gemaakt, of kwaliteit is dermate knudde, dat ze daarom met hun voorraadje zijn blijven zitten. IK BEN DAT ZAT.
Heb contact gezocht met Tony Law (Engeland). Hij wil een spruitstuk voor mijn IS 300 maken. Eerdere klussen van hem voor Triumph zescylinder lijnmotoren hadden fantastisch resultaat. Meer PKs en koppel dan elk ander spruitstuk dat ooit voor deze motoren gebouwd is.
Ik zou dan ook een kleine serie voor IS200 en 300 willen laten maken als dynotests goed uitvallen en er genoeg animo is vanuit wereldwijde Lexusclubs en -fora.
Ik zoek een IS 200 rijder die technisch is aangelegd, wat sleutelervaring heeft en niet bang is voor vuile handjes en lange dagen. En hij moet zich 2 dagen kunnen vrij maken.
Doel: 2 dagen naar Engeland om bij Law spruitstukken te laten maken en dynotests uit te voeren.
Je moet dus bereid zijn om 2 dagen op te offeren en wat geld uit te geven.
Als je toch al van plan was om wat meer PKs en een sportievere sound uit je IS 200 te toveren, is dit een buitenkans.
Ik laat vooraf zo realistisch mogelijke kostenraming maken, maar ik wil dit voor het IS 200 proefkonijn beperken tot een vooraf bepaald maximumbedrag. De rest is voor mij een post ontwikkelingskosten.
Je betaalt je eigen benzine en overtocht. Kosten voor B&B, eten,dynotest etc zijn voor mij.
Je moet beschikken over een topfitte IS 200, liefst al voorzien van een KN filter of vergelijkbaar.
Ik wil eerst meten met origineel systeem, vervolgens met off the shelf downpipe en systeem(dit heb ik al besteld en neem ik mee), daarna spruitstuk van Law met originele en catbacksysteem. Ik zou ook wel een of the shelf uitlaatspruitstuk willen testen, maar wacht al maanden op levering uit USA en vooruitzichten zijn niet goed.
Ik denk dat deze trip je inclusief benzine,overtocht en custom made spruitstuk 800 a 1000 euro kost.
Alles daarboven is voor mijn rekening.
Engels spreken is een must; Limburgs dialect is mooi meegenomen HAHA.
Als Law ter plekke een systeem voor me kan bouwen dat beter functioneert dan de aangekochte catback, laat ik dat gelijk monteren op de IS 300. Voor de IS200 vrijwilliger kan ik dat dan nabouwen voor een vriendenprijsje.
Zou het leuk vinden als zich iemand meld binnen pakweg 10 dagen om ins en outs te bespreken en data te prikken. Anders vraag ik medewerking van IS 200 rijder uit de Engelse club.
Ben benieuwd wie er mee wil.
Groeten, RedBaron
Uitlaatspruitstukken bestaan volgens mij alleen in catalogi van internet-aanbieders.
Als je er echt een bestelt kun je het schudden. Is er niet, moet een nieuwe batch van worden gemaakt, of kwaliteit is dermate knudde, dat ze daarom met hun voorraadje zijn blijven zitten. IK BEN DAT ZAT.
Heb contact gezocht met Tony Law (Engeland). Hij wil een spruitstuk voor mijn IS 300 maken. Eerdere klussen van hem voor Triumph zescylinder lijnmotoren hadden fantastisch resultaat. Meer PKs en koppel dan elk ander spruitstuk dat ooit voor deze motoren gebouwd is.
Ik zou dan ook een kleine serie voor IS200 en 300 willen laten maken als dynotests goed uitvallen en er genoeg animo is vanuit wereldwijde Lexusclubs en -fora.
Ik zoek een IS 200 rijder die technisch is aangelegd, wat sleutelervaring heeft en niet bang is voor vuile handjes en lange dagen. En hij moet zich 2 dagen kunnen vrij maken.
Doel: 2 dagen naar Engeland om bij Law spruitstukken te laten maken en dynotests uit te voeren.
Je moet dus bereid zijn om 2 dagen op te offeren en wat geld uit te geven.
Als je toch al van plan was om wat meer PKs en een sportievere sound uit je IS 200 te toveren, is dit een buitenkans.
Ik laat vooraf zo realistisch mogelijke kostenraming maken, maar ik wil dit voor het IS 200 proefkonijn beperken tot een vooraf bepaald maximumbedrag. De rest is voor mij een post ontwikkelingskosten.
Je betaalt je eigen benzine en overtocht. Kosten voor B&B, eten,dynotest etc zijn voor mij.
Je moet beschikken over een topfitte IS 200, liefst al voorzien van een KN filter of vergelijkbaar.
Ik wil eerst meten met origineel systeem, vervolgens met off the shelf downpipe en systeem(dit heb ik al besteld en neem ik mee), daarna spruitstuk van Law met originele en catbacksysteem. Ik zou ook wel een of the shelf uitlaatspruitstuk willen testen, maar wacht al maanden op levering uit USA en vooruitzichten zijn niet goed.
Ik denk dat deze trip je inclusief benzine,overtocht en custom made spruitstuk 800 a 1000 euro kost.
Alles daarboven is voor mijn rekening.
Engels spreken is een must; Limburgs dialect is mooi meegenomen HAHA.
Als Law ter plekke een systeem voor me kan bouwen dat beter functioneert dan de aangekochte catback, laat ik dat gelijk monteren op de IS 300. Voor de IS200 vrijwilliger kan ik dat dan nabouwen voor een vriendenprijsje.
Zou het leuk vinden als zich iemand meld binnen pakweg 10 dagen om ins en outs te bespreken en data te prikken. Anders vraag ik medewerking van IS 200 rijder uit de Engelse club.
Ben benieuwd wie er mee wil.
Groeten, RedBaron