IS 300 eigenaar.

The Swede

Actief
16 jan 2012
176
0
0
Hallo!

3 jaar terug voor vrouwlief een compacte en betrouwbare wagen gezocht. Het was haar eerste wagen. We hadden thuis reeds twee wagens maar dat zijn dergelijke bakbeesten dat dat je reinste zelfmoord was.

Het is een Lexus IS 300 geworden. Gekocht bij 160000km, maar hij had een full Lexus service history en ondertussen, na 30000km en 3 jaar, bleek het een goeie keuze.

Enige kost: oliewissel, ruitenwisserbladen en onlangs een setje remschijven vooraan en blokjes... Voor de rest, wat shampoo om te wassen en benzine om te rijden

Uitrusting: 5-trapautomaat (met schakelknoppen aan het stuur), zwart leder, zilver metaal, electrisch bediende en verwarmde stoelen, electrisch schuifdak, sound system, 6-CD lader, automatische airco, alarm, 17"-velgen, Xenon-lichten, etc.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Welkom op het forum en volgens mij zijn er al wat antwoorden gegeven! ;)
 

The Swede

Actief
16 jan 2012
176
0
0
Met dank!

Al moet ik ook wel zeggen dat dit zonder twijfel ook de meest "vervelende" wagen is die ik ken. Hier gaat gewoon NOOIT iets mis mee. Hij draait nooit raar, de enige keer dat ik controlelampjes hadden die brandden was toen de batterij er na 10 jaar de brui aan gaf...

Of toch, spannend, spannend ! Ik heb TWEE gloeilampjes die stuk zijn! Dat van de interieurverlichting (bij de schuifdakbediening) en dat ??ntje boven de nummerplaathouder. Ik kan eindelijk wat aan die auto DOEN :D

Al vraag ik me wel af waar men op een Lexusforum allemaal kan over praten want over de wagens kan je vaak maar weinig zeggen :angel:
 

Jeroen

Stamgast
16 mei 2011
1.995
3
38
:hi: welkom op het forum!

gave IS300!!

The Swede zei:
Ik kan eindelijk wat aan die auto DOEN :D

als je iets aan de auto wilt doen kan je altijd nog wat aanpassen :p
 

The Swede

Actief
16 jan 2012
176
0
0
Jeroen zei:
:hi: welkom op het forum!

gave IS300!!

Met dank :)

Jeroen zei:
The Swede zei:
Ik kan eindelijk wat aan die auto DOEN :D

als je iets aan de auto wilt doen kan je altijd nog wat aanpassen :p

Aanpassen kan. Maar "wat"?

Behalve enkele details, leent een Lexus zich daar, mijns insziens, niet toe. Ofwel ga je wat aftermarket aanpassingen gaan doen en dan glijdt deze prestigewagen als snel af richting eg foute "Johnny-kar", ofwel ga je echt ingrijpende veranderingen gaan doen (turbo, etc), maar daar is de basis van de wagen niet voor geschikt.

Begrijp me niet verkeerd, er zijn er veel, vooral in UK en Japan, die vinden dat een IS300 met een stelletje turbos een sportieve wagen is. En met alle respect voor hun opinie, maar zet een getunede IS300 tegen een evenwaardige Mitsubishi Evo of een Impreza STi, iets dat gemaakt is om sportief te zijn, en die blaast je zo de bosjes in...
 

The Swede

Actief
16 jan 2012
176
0
0
mlcoolj zei:
^^ hij woont in engeland... (zo te zien aan zijn kenteken...)

Nope, ik woon in Zuid Frankrijk. We woonden wel in UK en ik heb daar nog steeds een kantoor. Dus de hele rimram van wagens hebben we gewoon behouden.

Rechts in de wagen zitten, ben je na 3 kilometer gewend. Het heeft zijn nadelen (bij parkeergarages met slagboom moet je je nogal eens rekken, gelukkig is de IS een kleine wagen), maar ook voordelen:
- je kan verdomd dicht bij de stoeprand parkeren,
- je stapt altijd langs de veilige kant uit de wagen,
- het is een stuk goedkoper dan een LHD (helft van de prijs).

Er zijn mensen die vragen hebben over de zichtbaarheid bij het inhalen. Ik relativeer dat liever. Enerzijds omdat je nog maar weinig kan inhalen op gewone wegen en ten tweede omdat je daar zelf wat truuks voor ontwikkelt. Zo kijk ik meestal wel eens rechts van de wagen voor me ipv links. Bij het filerijden op de snelweg kijk ik ook altijd rustig rechts langs de file terwijl de anderen maar naar links zitten te drummen om toch maar 2 autos ver te kunnen zien. :D
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
ah kijk ik ging af op de platen en niet eens op je woonplaats in je account :D
 

The Swede

Actief
16 jan 2012
176
0
0
Dat werkt inderdaad wel eens verwarrend. Vooral als er een Belg en een Tsjechische mee rijden in Frankrijk :loll:

'k Ga nu trouwens een beetje aan dat ding verder werken. net met de grote schoonmaak binnenin bezig. Leder wat voeden nu :)
 

Jeroen

Stamgast
16 mei 2011
1.995
3
38
The Swede zei:
Behalve enkele details, leent een Lexus zich daar, mijns insziens, niet toe. Ofwel ga je wat aftermarket aanpassingen gaan doen en dan glijdt deze prestigewagen als snel af richting eg foute "Johnny-kar", ofwel ga je echt ingrijpende veranderingen gaan doen (turbo, etc), maar daar is de basis van de wagen niet voor geschikt.

Begrijp me niet verkeerd, er zijn er veel, vooral in UK en Japan, die vinden dat een IS300 met een stelletje turbos een sportieve wagen is. En met alle respect voor hun opinie, maar zet een getunede IS300 tegen een evenwaardige Mitsubishi Evo of een Impreza STi, iets dat gemaakt is om sportief te zijn, en die blaast je zo de bosjes in...

in die richting doelde ik ook niet. maar er zijn altijd van die dingen die een IS300 nog beter/luxer maken. maar dat moet je ook maar net tegenkomen en handig vinden zoals bijvoorbeeld een adapter voor een ipod ;)
 

Nathanael

Heel actief
28 jul 2010
568
3
0
Welkom!!


Maar de 2jz- (gte) blijft een brute motor :rulez: zie de evo geen 1000 pk uitpersen.
 

NIEKIS200

Actief
26 nov 2010
232
0
0
Welkom en mooie IS300. :)

Ik vind onze IS200 al heerlijk rijden, met de snellere 300 moet het nog leuker zijn!
 

j2jedi

Stamgast
28 okt 2011
1.092
10
38
Welkom! Nette IS :rulez: en goed om te horen dat je toch een parkeerkaartje kan pakken. Heb dat nog niet geprobeerd...met de Charade gaat dat ook zo, hahaha