IS-F velgen op een CT

Kluuter

Nieuw hier
15 jul 2015
21
1
0
Beste forumleden,

Na het zien van onderstaande foto ben ik eigenlijk een beetje heel erg jaloers geworden.
Dit is dan weliswaar een Photoshop, maar is het daadwerkelijk mogelijk deze velgen te monteren onder een CT?
Indien mogelijk, hoe zit het met de aanschaf van deze wielen, moet ik oppassen voor imitatie?

Volgens mij heeft de CT een steek van 5x100 (correct me if I'm wrong) en deze wielen hebben een steek van 5x114.3,
nu weet ik dat van alles mogelijk is met adapters, maar wat is jullie ervaring? (Ook gezien de J waardes en ET waardes)
Ik zie uit naar jullie reacties! :)

image_3994.jpg
 

Zer0ne

Actief
25 jan 2015
498
66
28
De originele ET waarde van de CT vind ik vrij hoog, ik heb de originele 17? eronder en ik vind naar mijn mening dat ze te ver naar binnen zitten.
Op het net heb ik gelezen dat je met 7.5j of 8j met een ET waarde van 35 voor en 25 achter geen problemen hebt. Dus dat wordt ff rekenen met de adapters en de ET waarde van de velgen.
En als je adapters zoekt, zoek je ze van een Prius op. Soms zijn de "Lexus adapters" duurder.
 

Zer0ne

Actief
25 jan 2015
498
66
28
De waardes v.d. Velgen zijn 5x100, 17x7j ET45
Ik zou niet weten hoe het zit met de imitatie velgen, ik denk dat je ze niet zo snel tegenkomt. In tegenstelling tot bv Audi/Volkswagen of AMG velgen.
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
Blijf het typisch vinden dat elke lexus de Toyota steek heeft ,namelijk 5 X 114.3 behalve de CT
lijk me lastig om daar dan passende velgen voor de vinden
 

Kluuter

Nieuw hier
15 jul 2015
21
1
0
Als ik het goed begrijp is aan de steek wel wat te doen, maar hoe zit het met de velg maat 19" is best wel een groot wiel.
Ook de J maten zijn erg groot, vooral achter 9J. Gaat dat passen?

Heb dit plaatje overigens gevonden op het Amerikaanse forum:

119394d1203785164-wheel-offset-is-f-wheels.jpg
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
Ja kluuter maar hier word gesproken over een " Premium sports car " en dat is niet de gedachte achter het CT ontwerp
buiten het feit dat de CT een eigenaardige steekmaat heeft is de keuze voor wielen die in het zelfde design lijn liggen en te koop zijn in de aftermarket handel lastig , de IS-F wielen zijn ontworpen voor de F dat disign past naar mijn mening niet bij een CT

maar op diverse forums en met name de US zullen wel goede opties beschreven zijn
 

Kluuter

Nieuw hier
15 jul 2015
21
1
0
Bedankt voor jullie reacties! Ik ga inderdaad ook eens even neuzen op het US forum, en een goed tweedehands Prius setje is wellicht een idee. Dan is de steekmaat in ieder geval meteen goed.

In het boekje van de CT staat overigens iets beschreven over het meten van de bandenspanning. Zijn hiervoor speciale velgen met sensoren nodig of krijg ik vervelende foutmeldingen wanneer ik aftermarket wielen monteer?
 

Zer0ne

Actief
25 jan 2015
498
66
28
9j met ET55 achter gaan ze wel verder naar binnen staan, aangezien de steekmaat niet goed is en je met adaptors moet werkgen zou het geen probleem moeten zijn.
En de stap naar 19" met de originele banden zou je een grote afwijking hebben dus dan zou je het beste wat plattere bandjes moeten gebruiken ipv de IS-F maat.
Voor de achterwielen 245/30/19 en voorwielen gebruik je dan 225/35/19
 

Kluuter

Nieuw hier
15 jul 2015
21
1
0
Zer0ne Bedankt voor je reactie. Inderdaad door het gebruik van adapters komen de wielen meer naar buiten, in dit geval wel positief!
Ik ga nog even research doen op het US forum, misschien heeft iemand wel het zelfde idee gehad.
 

GWS

Heel actief
11 aug 2013
829
84
0
9j met ET55 achter gaan ze wel verder naar binnen staan, aangezien de steekmaat niet goed is en je met adaptors moet werkgen zou het geen probleem moeten zijn.
En de stap naar 19" met de originele banden zou je een grote afwijking hebben dus dan zou je het beste wat plattere bandjes moeten gebruiken ipv de IS-F maat.
Voor de achterwielen 245/30/19 en voorwielen gebruik je dan 225/35/19
Staggered gaat echt niet werken op dat model. Tenzij je jezelf als gevaar op de weg wilt bombarderen. Waarschuw ons dan ff blijven we iets verder uit de buurt.
Dit nog afgezien van de stuiterbak die het gaat worden op 30 hoog. Zoals al eerder gemeld bestel maar een niergordel dan.
 

Zer0ne

Actief
25 jan 2015
498
66
28
Staggered gaat echt niet werken op dat model. Tenzij je jezelf als gevaar op de weg wilt bombarderen. Waarschuw ons dan ff blijven we iets verder uit de buurt.
Dit nog afgezien van de stuiterbak die het gaat worden op 30 hoog. Zoals al eerder gemeld bestel maar een niergordel dan.

Niet? :D
picture_php_pictureid_24455_589d1606fb74a98005616435b43929c95da68e0b.jpg

SSR MS3 Professor Wheels, 19x9 (f), 19x9.5 (r)
Toyo Tires Proxes 4, 225/35ZR19 (f), 235/35ZR19 (r)

En zelf ben ik het helemaal niet van plan om dat te doen hoor. Ik houd het lekker bij 17" vind ik groot zat.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
staat em goed... waarom is staggered op een CT een gevaar op de weg eigenlijk? Zie dat de "petjes" ook stagered gaan rijden met hun golfjes enzo, vraag me ook altijd af of dit niet gevaarlijk is... care to elaborate? GWS
 

GWS

Heel actief
11 aug 2013
829
84
0
Niet? :D
picture_php_pictureid_24455_589d1606fb74a98005616435b43929c95da68e0b.jpg

SSR MS3 Professor Wheels, 19x9 (f), 19x9.5 (r)
Toyo Tires Proxes 4, 225/35ZR19 (f), 235/35ZR19 (r)

En zelf ben ik het helemaal niet van plan om dat te doen hoor. Ik houd het lekker bij 17" vind ik groot zat.

Verstandige keuze :grin:
Dat het niet al gedaan is heb ik niet beweerd. Zeg tegen iemand het kan niet en het wordt echt wel geprobeerd. Ik doel op of het gaat werken en passen bij het gedrag van de auto. Je voorbeeld geeft al aan dat een minimale stagger is gedaan. De SSR MS3 is 5x100 trouwens maar daar gaat het hier niet om. Geen 30 achter gelegd en ook nog eens gestretched want op 9j en 9.5j leg je normaal geen 225 resp. 235. De plaatjes zijn altijd leuk maar er wordt haast nooit bij verteld hoe rijdt het eigenlijk.
Waar het om gaat mlcoolj, dat we het over FWD hebben en 60/40 gewicht. Dan verschuiven met is-f van 19x9j achter en zeg 245/30 komt er 6-7 kg maal 2 meer op de achteras en nog eens heel wat meer kg indien in beweging gezet. Dat gaat op de vooras stressen met de kleinere maat en een hoop onderstuur als gevolg. Nog even afgezien dat af fabriek al niet voor staggered gekozen is. De petjes doen maar ik vind het niet verstandig.en gevaarlijk.
 

Zer0ne

Actief
25 jan 2015
498
66
28
...Geen 30 achter gelegd en ook nog eens gestretched want op 9j en 9.5j leg je normaal geen 225 resp. 235. De plaatjes zijn altijd leuk maar er wordt haast nooit bij verteld hoe rijdt het eigenlijk.
Waar het om gaat mlcoolj, dat we het over FWD hebben en 60/40 gewicht. Dan verschuiven met is-f van 19x9j achter en zeg 245/30 komt er 6-7 kg maal 2 meer op de achteras en nog eens heel wat meer kg indien in beweging gezet. Dat gaat op de vooras stressen met de kleinere maat en een hoop onderstuur als gevolg. Nog even afgezien dat af fabriek al niet voor staggered gekozen is. De petjes doen maar ik vind het niet verstandig.en gevaarlijk.

Oh op zo'n manier bedoelde je het, de gewichtsverdeling. Ik dacht dat je meer doelde op de breedte van de achterwielen. (grootte t.o.v. Originele velgen)

Wat betreft het rijgedrag kan ik inderdaad niets van terug vinden en ik zou ook geen flauw idee hoe dat rijdt.
Er zijn genoeg "hot-hatches" die dat doen, diverse VW's en Audi's rijden ook staggered en eventueel met getrokken banden. Gevaarlijk, zou ik niet zo snel zeggen, ik zeg eerder dat het niet zo veilig is als een velg met normale banden.
Wat gevaarlijk is, zijn auto's die heel blijven dmv tape/plamuur etc. Mensen die over de weg slingeren en met kapotte (knipper)lichten rijden. Daar heb ik eerder last van. ;)