IS200 Motor slaat niet aan

boer

Nieuw hier
23 mei 2011
13
0
0
Hallo ik heb een IS200 gekocht, alleen de motor slaat niet aan.
Auto heeft 1 jaar stil gestaan heeft daarna wel gelopen, maar nu loopt motor 2 sec dan slaat hij weer af.
Bougie's vervangen, gasklephuis schoongemaakt, bobine visueel getest.
1 nieuwe bobine gemonteerd, maar geen resultaat.

Wie heeft er nog tips.
 

boer

Nieuw hier
23 mei 2011
13
0
0
Ik heb vandaag nieuwe benzine getankt + een toevoeging.
Na lang starten loop de motor, alleen deze heeft geen vermogen stort in boven de 2000 toeren.
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Dan zou je zeggen dat ie te weinig brandstof krijgt.Je zou kunnen proberen om wat remmenreiniger of jump start in de inlaat te spuiten, loopt ie dan beter dan krijg je te weinig brandstof.

Als hij loopt, loopt ie gewoon op alle 6 de cilinders? Geen storingslampje?



gr. koen
 

boer

Nieuw hier
23 mei 2011
13
0
0
kwp zei:
Dan zou je zeggen dat ie te weinig brandstof krijgt.Je zou kunnen proberen om wat remmenreiniger of jump start in de inlaat te spuiten, loopt ie dan beter dan krijg je te weinig brandstof.

Als hij loopt, loopt ie gewoon op alle 6 de cilinders? Geen storingslampje?



gr. koen

Ik heb het geprobeerd met remmenreiniger maar daar reageert hij niet echt op.
Storingslampje gaat pas branden als ik hem boven de 2500 toeren wil houden en motor smoort. Stationair loopt motor redelijk.
Waar zit het brandstoffilter?
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Zowiezo in de tank, ik weet niet of er nog een losse in zit, ik zal morgen kijken voor je.

Maar goed, als hij niet op remmen reiniger reageert zit het probleem waarschijnlijk niet in de brandstof.

Weet je ook een storingscode of benaming?

Misschien zit de VVT-I poelie vast, dat zou aardig met je verhaal kloppen.



gr. koen
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Bij de Toyota/Lexus dealer kunnen ze met de tester de VVT-i aansturen en controleren. Kunnen ze gelijk de code uitlezen.

Het VVT-I spul is zo moeilijk te controleren zonder heel veel te moeten sleutelen.



gr. koen
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Alan zei:
Injectoren misschien verstopt?

spelen met remmenreiniger (=brandstof) geeft geen resultaat, dus dit is redelijk uit te sluiten

Lexus is300 zei:
benzinepomp misschien ? maakt ze geluid als het contact wordt opgezet? luchtfilter verstopt?? zou raar zijn maar men weet t nooit

Zelfde remmenreiniger verhaal, + hij loopt wel onder de 2000 toeren dus de pomp werkt.




Ik heb nog geen tijd gehad om uit te zoeken of er een los filter tussen zit, excuus.





gr. koen
 

boer

Nieuw hier
23 mei 2011
13
0
0
kwp zei:
Alan zei:
Injectoren misschien verstopt?

spelen met remmenreiniger (=brandstof) geeft geen resultaat, dus dit is redelijk uit te sluiten

Lexus is300 zei:
benzinepomp misschien ? maakt ze geluid als het contact wordt opgezet? luchtfilter verstopt?? zou raar zijn maar men weet t nooit

Zelfde remmenreiniger verhaal, + hij loopt wel onder de 2000 toeren dus de pomp werkt.




Ik heb nog geen tijd gehad om uit te zoeken of er een los filter tussen zit, excuus.





gr. koen


Ik heb bij een automaterialen benzine filter gehaald, zoeken nergens te vinden Dealer gebeld blijkt er heel geen benzine filter in te zitten. :(
 

boer

Nieuw hier
23 mei 2011
13
0
0
Rom zei:
Je moet alle bobines vervangen, er zitten er meerdere op dit type motor,...... ;)

Weet je wat deze kosten? En ik weet bijna zeker dat het daar niet in zit als ik stekkers van injectoren lostrek 1 voor 1 gaat motor nog rotter lopen.
Alle Filters zijn vervangen, motorolie ververst + motor reiniging toegevoegd in motorolie, helpt niet.

Als Motor koud is krijg je hem bijna niet gestart duurt super lang, als motor eenmaal loopt komt hij niet boven de 3000 toeren dan smoort hij en slaat af.


Heb nu een OBD 2 uitlees stekker gekocht ga kijken wat voor foutcode's die geeft. :roll:
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Dat bobine verhaal lijkt mij ook niet erg waarschijnlijk, alle 6 heb je ze niet zomaar stuk, en dat zou eigenlijk ook niet dit fenomeen teweeg brengen. Tenzij de bobine voeding erg laag is en de bobine op toeren de ionisatie spanning niet haald. Maar dan nog ligt het niet aan de bobines maar aan de voeding.
Maar wat ik zal zeg, dit lijkt mij erg onwaarschijnlijk.

Laad de dynamo goed bij en is de accu in orde?

Heb je de lucht massa meter al gereinigd?



gr. koen
 

Joep

Actief
9 aug 2009
334
0
0
LMM (lucht massa meter) zou kunnen, maar reinig die niet met perslucht.. kan de hotwire niet tegen! voorzichtig met een vloeistof reinigen kan wel, maar blijft gevoelig spul.

check ook de lambda sondes, als deze niet goed meer zijn geeft het ook zo'n storing.
 

Jimmy

Actief
18 jun 2010
310
5
18
Ik was ook van plan deze zwarte is200 te kopen, stond op mp faillisementsverkoop.
Ik heb toen alvorens eerst het e.e.a nagevraagd bij diverse mensen, en meerendeels kwamen deze op de conclusie dat de koppaking best eens doorgebrand zou kunnen zijn. Interesse was uiteraard meteen een stuk minder.

Als je het aan mij vraagt zou het niet kunnen dat de koppakking defect is geraakt zeker niet met het verhaal dat er bij stond. Ik zelf dacht ook aan benzine of bobine's.

Veel succes
 

boer

Nieuw hier
23 mei 2011
13
0
0
Rom zei:
Als je de dtc (Diagnostic trouble code)code hebt hierbij de lijst met codes.

<onbekende bijlage (dtc is 200.pdf)>

:rulez:

Kan ook de vacuumsensor zijn of in het ergste geval de ECU,........... ;)


Bedankt hier ben ik wel blij mee, ik krijg morgen tester binnen.. :D