IS200 NOosting

Noosting

Actief
29 nov 2015
110
4
0
Alhoewel ik niet extreem ga veranderen met de Lexus, leek het mij toch handig om even een project topic aan te maken waar alle vorderingen in staan.
Ik heb de IS200 inmiddels en dikke maand. En bevalt super. Heb alleen nog steeds niet echt een mooie foto van de auto gemaakt.
Zal ik komende week als eerste gaan doen.
txzzv7g0ych.jpg


Mijn lijstje wat ik nog wil doen:
- Velgen antraciet laten coaten.
- Ramen blinderen + zonneband
- Remklauwen zwart verfen en voorzien van gouden lexus embleem.


Gister het interieur lichtelijk opgefrist.
Heb de grijze deurpanelen voorzien van een laagje carbon ( Watertransfer).
Dit is zoals het was..
tuk1cgt1suq.jpg


En dit het resultaat.Dat mag er wel zijn al zeg ik het zelf
cqmzfanifnx.jpg

iyjcxdfgf6u.jpg

ffjcq85oi8b.jpg
 

Noosting

Actief
29 nov 2015
110
4
0
Mochten er mensen zijn die dit ook willen, Is mogelijk. Heb nog ene set grijze panelen liggen en die wil ik wel voorzien van print.
 

Noosting

Actief
29 nov 2015
110
4
0
Prachtig Noosting.
Kun je iets vertellen over de techniek...
Is het makkelijk zelf te doen...

Net als ZerOne al aangeeft is het zelf te doen.

Het voordeel van het Dippen is dat het vergeleken met wrappen veel complexere contouren kan bedekken.
Kleine onderdelen zijn goed zelf te doen mits men een redelijk vaste hand heeft.

Het proces in grote lijnen.

Benodigd:
Bak met water 30Graden
Het onderdeel wat moet worden voorzien van de print, voorzien van de juiste basiskleur, bij Carbon is dat meestal zwart, maar je kan er leuk mee experimenteren.
Activator.

Het is eigenlijk niks meer dan een folie voorzien van een printje, dat printje laat los als je de activator er op sprayt.
Hoeveel activator erop moet dat is een kwestie van gevoel. Te weinig en de print laat niet los, te veel en de print valt uiteen.
Daarna dompel je je onderdeel er onder een hoek in dat er geen luchtbellen kunnen vormen in het onderdeel ( Daar komt dan geen printje en dat is zonde!)

Als je het goed ondergedompeld hebt, moet je je onderdeel afspoelen om de overbodige resten activator te verwijderen.
Dan rest alleen nog een aantal lagen blanke lak.

Het is goed zelf te doen als je er even rustig de tijd voor neemt. Zo ben ik er namelijk zelf ook mee begonnen omdat ik de wraps flauw was en eens wat anders wilde.
Echter is het verschil in printjes nogal groot, er zijn een aantal Carbon prints bij die er totaal niet op lijken en meer iets weg hebben van een finish vlag.


Voor ?35,= exc BTW heb je al een basiskit
https://hgdipping.nl/shop/info/3/47/DKT15TC/Carbon_Dipkit_klein!!_Print_breedte_1000_mm.
Wat je dan verder nog moet kopen is : Plastic primer, kleur voor je grondlaag en blanke lak.

voor vragen kan je me altijd PB'en.
 

mvraamsdonkIS300

Stamgast
11 jan 2014
2.542
140
0
Dankjewel voor je snelle reactie en uitleg Noosting.
Heb wat filmpjes bekeken op internet maar enige handigheid en oefening is wel gewenst.
Het resultaat is verbluffend als ik naar je foto's kijk.
 

Martijn

Actief
5 apr 2015
196
11
0
Netjes gedaan hoor ! Mis alleen nog rvs instaplijsten dat maakt het nog wat vetter
 

Noosting

Actief
29 nov 2015
110
4
0
Netjes gedaan hoor ! Mis alleen nog rvs instaplijsten dat maakt het nog wat vetter

Daar twijfel ik nog over,
Weet niet of het wel zo mooi bij dat carbon past..

Ik wil op de eerst volgende meet aanwezig zijn om wat inspiratie op te doen.
 

Noosting

Actief
29 nov 2015
110
4
0
No Title

Van de week de lexus maar even gewassen en in de poets gezet. Jeetje wat zat dat ding vol waskrassen....
Ook had ik last van licht verweerde koplampen.

Kostte bij een poetsbedrijf in het dorp maar liefst ?70,= om het te herstellen....
Flesje meguiars (?14,99) deed zijn werk ook wel.

Ben nog aan het twijfelen wat ik met de velgen doe.
Of de bestaande een tint donkerder laten coaten.
Of op zoek naar een setje 17" TTE Grandprix velgen en die ook een tint donkerder laten coaten.

Ik wil er wel graag iets Lexus waardigs onder hebben niet niet van die RIAL etc achtige velgen, die mogen wel onder de duitsters...

Graag jullie mening hierover.
 

Bijlagen

  • photo4726.jpg
    photo4726.jpg
    217,9 KB · Weergaven: 40

Noosting

Actief
29 nov 2015
110
4
0
Ja een setje 5 Spaaks 17 inch lexus velgen.
Wel opknappers maar dat maakt me niet uit.

Plan is om ze een tint donkerder te spuiten.
Donderdag ophalen komen van een forum lid.

Waar dit forum dus al niet goed voor is šŸ‘
 

KeesSC

Actief
29 aug 2015
141
13
18
Velgen voor een auto zijn als schoenen (en ondergoed) voor een vrouw.... Matched het niet dan ziet het geheel er niet uit....
 

Noosting

Actief
29 nov 2015
110
4
0
Klopt helemaal. Ik hoef niet extreem groot en breed.
Ik wil dat de lexus luxe uitstraalt.