IS200 NOosting

Noosting

Actief
29 nov 2015
110
4
0
No Title

Vandaag de velgjes opgehaald.

Eerst de bandjes er maar even afhalen. En dan de stoeprand schade afdraaien op de draaibank.
 

Bijlagen

  • photo4761.jpg
    photo4761.jpg
    54 KB · Weergaven: 35

Noosting

Actief
29 nov 2015
110
4
0
De planning was om de velgen zelf te schuren en af te gaan draaien op de draaibank. Heb een naaf genaakt waar ik de velg op kan in klemmen. Maar bij nadere inspectie zat het oude rem stof zo hardnekkig aangekoekt dat ik besloten heb om de velgen te laten glasparelen. Vandaag de velgjes op gehaald van de straler en morgen zal ik ze even naar de spuiter brengen.

Het afdraaien van de velg wil ik nog wel uitvogelen om het zelf te doen en ben heel rustig op zoek naar een oud setje velgen.

Eerst deze maar ff klaar.

Oja en vandaag apktje erop. En geen enkel punt. Ze waren super nieuwsgierig naar de auto gezien die geen enkel minpuntje heeft en door de vorige eigenaar elke 10.000 km een beurt heeft gehad en netjes laten aftekenen. Die steken we dus in de zak🙈👍
 

Noosting

Actief
29 nov 2015
110
4
0
Kleine tegevallen dit weekend.
Toen ik mn lexus net gekocht had heb ik het dak laten overspuiten ivm vogelstront.
Nu zie ik toch weer blaasjes onder de lak, direct terug gegaan naar de spuiter.
Blijkt dat er kans is dat er nog wat ammoniak onder de lak zit..
Volgende week de lexus maar weer een paar daagjes kwijt. want het word kostenloos hersteld ( zal ook wel moeten..)

Enig pluspuntje is dat mijn velgen klaar zijn. komende week worden de nieuwe bandjes erop gezet en dan zal ik zsm een foto plaatsen.
 

Zer0ne

Actief
25 jan 2015
498
66
28
Goede spuitert zeg, dus ze hebben de dak gelijk gespoten zonder het te reinigen.
 

ErwinJDM

Stamgast
16 aug 2015
1.396
220
63
Kleine tegevallen dit weekend.
Toen ik mn lexus net gekocht had heb ik het dak laten overspuiten ivm vogelstront.
Nu zie ik toch weer blaasjes onder de lak, direct terug gegaan naar de spuiter.
Blijkt dat er kans is dat er nog wat ammoniak onder de lak zit..
Volgende week de lexus maar weer een paar daagjes kwijt. want het word kostenloos hersteld ( zal ook wel moeten..)

Enig pluspuntje is dat mijn velgen klaar zijn. komende week worden de nieuwe bandjes erop gezet en dan zal ik zsm een foto plaatsen.

Waar blijven de foto's? :)
 

Noosting

Actief
29 nov 2015
110
4
0
Ja die moet ik nog even maken, Ben niet zo actief op forums.(blijkt wel).

Ik heb zelf nog helemaal geen fotos van mijn lexus gemaakt.

Vandaag nog even langs de spuiter. afspraak maken om voorbumper te laten spuiten.
Zitten wat krasjes op van de vorige eigenaar..wat behoorlijk slecht is bijgewerkt.
Het dak is nu echter wel goed... eindelijk...
 

Noosting

Actief
29 nov 2015
110
4
0
Okee,

hierbij wat foto's.
Het heeft even geduurd.
Deze winter uitgetrokken om mijn motor een beurtje te geven. Helaas er achter gekomen dat de nokkenassen meer als een halve tand versprongen zijn..
Daar zit dus meer werk ik dan ik had ingepland.


Maar goed.
Wat is er veranderd aan de Lex?
Niet veel..haha.
heb de OEM velgen laten stralen en opnieuw laten spuiten.
Achterbumper laten spuiten.

2zxshw6.jpg


xfc0wo.jpg


En nee, ik ga em niet verlagen. Hoewel het mooier lijkt is het voor mij niet praktisch.

Wat nu eerst op mijn To-Do list staat:
- Het zwart maken van de remklauwen en deze voorzien van zilveren lexus logo's
- Hoewel het bij de IS hoort ben ik niet echt fan van de achterlichten. Op diverse buitenlandse forums al gelezen en gezien dat mensen ze rood maken op het onderste randje na. Dat ben ik dus ook van plan. Zie foto hieronder voor het idee.
IMG_6092_zps1e2d8f90.png

- Voorbumper laten spuiten. Hier zitten wat schaafplekken op van de vorige eigenaar.


Verder niet te veel aanpassen en gewoon genieten van het rijden.
 

ErwinJDM

Stamgast
16 aug 2015
1.396
220
63
Lekker bezig, zijn de covers voor de achterlichten niet iets voor jou ? Dan houdt je het iig nog OEM ! :)
322377576_706.jpg

kon geen mooiere foto van een zwarte vinden ;)
heb jij wel de "smoke" achterlichten ?
 

Noosting

Actief
29 nov 2015
110
4
0
Zat ik eerst wel aan te denken maar overal waar ik die dingen zie op het net , lijkt de pasvorm niet echt 100%. overal blijf je een randje van het heldere glas zien. En vind het eerlijk gezegd een beetje wannabee skyline met de ronde lampies die je dan krijgt. Maarja ieder voor zich.

Ik ga ze in elk geval rood spuiten. vind het wel wat hebben.


Uhm ja echt "chrome" zijn mijne niet heb ik het idee. ik zoek nog steeds een lexus hier in noord nedeland waar ik em naast kan zetten haha.

Koplampen staan ook nog op mijn to-do lijstje.
En dan niet black maar wil het smoke maken. eerst maar op zoek naar een extra setje koplampen zodat ik in alle rust ermee kan stoeien.
 

Noosting

Actief
29 nov 2015
110
4
0
Zo vandaag weer een kleine update.
Heb mijn achterlichten rood getint.
Moet zeggen dat het redelijk gelukt is.
had verkeerde afplaktape en op een paar plekken is het een klein beetje doorgelekt.
Eerst maar drogen en dan passen we het wel aan.
Ben trouwens nog steeds op zoek naar een setje achterlichten voor spare
Hieronder het resultaat:
2v1mbmf.jpg

20axs9l.jpg
 

ErwinJDM

Stamgast
16 aug 2015
1.396
220
63
Staat 'm goed ! Ben zelf wel van de OEM parts. maar moet zeggen dat dit niet verkeerd staat !
Vind zelf zwarte auto's altijd erg mooi, maar bij de IS200 vallen de achterlichten dan wel heel erg op.
Snap dat je het wat "subtieler" wilt. Bij mijn IS200 valt het veel minder op omdat die grijs is.
 

Noosting

Actief
29 nov 2015
110
4
0
Nou inderdaad.
Bij een zilvergrijze is vind ik het niet verkeerd staan. Maar bij een zwarte vind ik het te opvallend.
en bevalt het niet, haal ik het er zo weer af. je hebt er van die remover voor , of ik schuur ze op en polijst ze.
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
heel netjes die red-outs , prima keuze imo :rulez:
en idd een veilige optie t.o.v spuiten
 

Noosting

Actief
29 nov 2015
110
4
0
Ze zijn gespoten. Met backlight spray. Plan was om het eerst met folie te doen. Maar dat valt niet mee om er netjes op te krijgen