IS220d doet helemaal niets meer !!!!

Olympus

Actief
27 mrt 2011
178
0
0
Eigenaardig probleem gehad vandaag !!!
Gisteren avond heb ik mijn IS220 nog eens goed gewassen enzo, daarna gewoon in de garage gezet!!!
Toen ik hem deze voormiddag wou starten deed ie gewoon niets meer !!!
Ik zag enkel een groen lichtje op de startknop (met ingedrukt pedaal dus) maar hij wou niet starten.... en de instrumentenpaneel deed ook al niets !!! Wat nu ???
Ik dacht direct aan de batterij want het is nog de eerste dat erin zit dus kon wel eens kapot zijn...
Mijn schoonvader is met zijn auto toegekomen en we hebben het ook met startkabels geprobeerd maar nog altijd niets, zelfs geen lichtje te zien.... Nu heb ik de batterij net uit de volvo S80 gehaald (ook een diesel) en heb ik met deze batterij geprobeerd om er leven in te krijgen, maar helaas..... hij doet gewoon niets nu....
Ik weet niet meer waar te zoeken.... Help :roll: :roll: :roll: :roll:
Ik heb die grote zekering nagezien in de zekeringkastje net aan de batterij en deze lijkt nog goed te zijn....
Wat kan ik nog nakijken ????
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Hij reageert wel op de sleutel? Dus openen en sluiten van deuren gaat nog via de sleutel? (dus keyless entry)
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Ok, heb je al geprobeerd de batterij van de sleutel(s) te vervangen? (even bij het simpelste beginnen)
 

Olympus

Actief
27 mrt 2011
178
0
0
Ja hoor.... de batterij van beide sleutels zijn nog maar 2 maanden terug vervangen, de sleutels werken dus idd nog...
Maar ik heb net nog zo'n paarse relais gaan zien in de kastje naast de batterij, het is een Denso Relay...
Hierbij de foto.... Je kunt zien dar de onderkant precies een beetje zwart is, maar dit kan ook normaal zijn, dat weet ik dus niet h? !!!
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Net meer info gevonden over deze relais !! Het is de starter relais....
Zou deze (mss kapote) relais aan de basis liggen van deze probleem ???
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Het klinkt mij nog steeds in de oren als een probleem met het keyless. Maar goed, ik denk dat we even moeten wachten op KWP. Hij kan je denk ik er iets beter mee helpen. Misschien moet je hem anders even PM-en.
 

Olympus

Actief
27 mrt 2011
178
0
0
Ik zal ook eens de zekeringen nakijken die verband houden met de keyless functies....
Maar de lichtje van het alarm werkt ook niet, en deze hangt niet af van de sleutels denk ik want ook zonder sleutel zou die lichtje moeten branden.... en de interieurverlichting zou ook moeten werken.... Maar er werkt gewoonweg niets...

EDIT : Net de batterij vervangen van de sleutel.
Het is zekering nr8 volgens het boekje. NR 8 : MPX-B 10Ampere (kastje naast batterij)

Ik zal verder eens kijken welke zekeringen de smart entry & start sytem aansturen.....
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Het enige dat ik nog kan verzinnen is dat je de rem hard moet indrukken om het groene lampje te krijgen i.p.v. het amber kleurig lampje in de startknop. Maar je had al aangegeven dat je dat je een groene zag... Dus dat is hem ook niet.

Heb je trouwens aftermarket alarm in de auto?
 

micdee

Heel actief
16 jul 2011
694
2
0
Even voor mijn beeldvorming?
Wanneer keyless entry niet werkt, hoe kon je dan in je auto komen?
Of laat je de auto altijd open?

In mijn eerste opwelling zou ik wel zoeken in het alarm en de startblokkering.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
ik zou eerst naar mn sleutels kijken... dat je de batterijtjes niet zo lang geleden hebt vervangen, betekent niet dat de batterijtjes toch niet snel leeg konden lopen. Vervang die eerst nog eens en dan kun je dat uitsluiten. Er was hier op het forum ook laatst zo'n geval, de batterijtjes waren net vervangen, maar liepen toch na een week ofzo weer leeg...
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Gisteren avond heb ik mijn IS220 nog eens goed gewassen enzo, daarna gewoon in de garage gezet!!!
Heb je enkel buitenkant gereinigd of misschien ook de motorruimte?

Er kan een wellicht een verband bestaan met het wassen en daarna het probleem (ergens kortsluiting ofzoiets).
 

micdee

Heel actief
16 jul 2011
694
2
0
mlcoolj zei:
ik zou eerst naar mn sleutels kijken... ...
Wel goed lezen mijnheer ML...

Zie hier....

Olympus zei:
Ik zal ook eens de zekeringen nakijken die verband houden met de keyless functies.......

EDIT : Net de batterij vervangen van de sleutel......

Dus volgens mij heeft hij dat alsnog toch voor alle zekerheid, om helemaal zeker te zijn toch gedaan.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
tja.. die edit stond niet toen ik vanochtend las hoor... ik antwoordde toen pas omdat ik toen pas even tijd had :p dus! :p Maar idd, dan gaat dat van mij niet op...
 

Olympus

Actief
27 mrt 2011
178
0
0
Nu heb ik ook een nieuwe batterij gaan halen, maar ook geen verandering.....
Auto is gewoon 'dood'...... Begin de alternator te verdenken......
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Goed wij zijn volgens mij de voor de hand liggende onderdelen wel langs geslopen. Ik zou je aanraden KWP even te benaderen. Hij is onze "huis" monteur.
 

Olympus

Actief
27 mrt 2011
178
0
0
Ja idd...... Maar ik kreeg er geen leven meer in..... Dan maar naar garage sturen h? !!!!!
Hoop dat ze het probleem snel vinden....