IS220d doet helemaal niets meer !!!!

Olympus

Actief
27 mrt 2011
178
0
0
Eigenaardig probleem gehad vandaag !!!
Gisteren avond heb ik mijn IS220 nog eens goed gewassen enzo, daarna gewoon in de garage gezet!!!
Toen ik hem deze voormiddag wou starten deed ie gewoon niets meer !!!
Ik zag enkel een groen lichtje op de startknop (met ingedrukt pedaal dus) maar hij wou niet starten.... en de instrumentenpaneel deed ook al niets !!! Wat nu ???
Ik dacht direct aan de batterij want het is nog de eerste dat erin zit dus kon wel eens kapot zijn...
Mijn schoonvader is met zijn auto toegekomen en we hebben het ook met startkabels geprobeerd maar nog altijd niets, zelfs geen lichtje te zien.... Nu heb ik de batterij net uit de volvo S80 gehaald (ook een diesel) en heb ik met deze batterij geprobeerd om er leven in te krijgen, maar helaas..... hij doet gewoon niets nu....
Ik weet niet meer waar te zoeken.... Help :roll: :roll: :roll: :roll:
Ik heb die grote zekering nagezien in de zekeringkastje net aan de batterij en deze lijkt nog goed te zijn....
Wat kan ik nog nakijken ????
 

Olympus

Actief
27 mrt 2011
178
0
0
Zal ik zeker doen.... Ik had gebeld naar een toyota garage en ze zeiden dat het wss die lange zekering is, dat zou een hoofdzekering zijn. Ben benieuwd wat ze bij lexus gaan vinden..
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Dat zou erg vreemd zijn, heb je de motor ruimte ook gewassen? Die zekering klapt er niet zomaar uit, hoofdzekeringen zijn meestal zo'n 140 Ampere!

Het relay wat te zien is op de foto kan gewoon goed zijn, het kan isolatie spul zijn wat er een beetje uitgelopen is, mocht je en relay verdenken, controleer eerst z'n functie (is ie belangrijk of niet) Schakel dan de functie in waar het relay voor bedoeld is, voel je hem tikken dan schakeld ie in ieder geval wel. Mocht je het relay verdenken van verbranding, ruik dan gewoon even, brand herken je zo ;) En meestal zitten er meerdere dezelde relays in de auto, je zou dan ook even kunnen wisselen of vergelijken of ze beiden zwart zijn aan de onderkant.

Wat ook een mogelijkheid is (indien je een handbak hebt) is dat je koppelingsschakelaar defect of los is of dat de steun waar de schakelaar in zit verbogen is waardoor dat deze niet meer werkt.



Even ter informatie: Mocht je de sleutel batterij verdenken, houdt de sleutel tegen de startknop, je zal zien dat de knop groen wordt en je zo dus kan starten. Doet ie het dan niet, dan is er meer aan de hand.



Ik ben wel benieuwd, keep us posted
 

Olympus

Actief
27 mrt 2011
178
0
0
Ik heb de ontkoppeling pedaal ook nagezien, sleutel was in orde....
Het probleem was gewoon dat de auto niets meer deed, geen lichten, geen radio, geen ontgrendeling, niets deed ie nog.... Ik heb ook alle zekeringen nagezien dat deze functies eventueel voorzien van stroom en deze waren gewoon in orde..... De auto is iig bij de garage nu, en ik hoop dat ze het snel vinden....
Toch bedankt voor alle reacties, en zodra ik weet wat het probleem was, laat ik het meteen weten..
 

Olympus

Actief
27 mrt 2011
178
0
0
Heb mijn auto terug !!!!!! :D :D :D
Wat was nu het probleem ????
Om een kort verhaal nog korter te maken, massakabel was ergens onderaan de batterij losgeraakt.
Dat was het..... Oef.... Ben ik weer blij dat het niets ergs was....
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Dan heb je behoorlijk heftig je auto gewassen om dat voor elkaar te krijgen! :p

Gelukkig was het iets simpels :rulez:
 

Olympus

Actief
27 mrt 2011
178
0
0
Heren (en dames) een goede raad......
Als je de zekeringen uittrekt om na te kijken of ze nog goed zijn, kijk je beter uit of je ze op de goede plaats terug steekt.... Ik wou vandaag gaan tanken en drukte op de knop om de klep open te krijgen.

Rarara....... Deed gewoon niets..... Eens thuis aangekomen heb ik direct de betrokken zekering nageken en wat bleek..
Ik had de zekering op de verkeerde plaats gezet...
Op zich niet zo erg maar ik wist niet meer hoe ik die klep langs de koffer kon open doen...
Een aanrader om dat toch maar eens manueel te doen.... Dan sta je niet voor aap aan de pomp...
Zoals ik vandaag...... :p :p
 

Gita

Nieuw hier
15 sep 2014
1
0
0
Ik heb nu pcs hetzelfde probleem... auto ct200h door de wassstraat gehaald en nu doet mn auto helemaal niks meer.. mechanische sleutel gebruikt om deur te open.. batterij vervangen bij de dealer maar helaas helemaal niks :( morgen maar weer naar de dealer... iemand nog tips...