[IS220D] wie overtuigt mij..advies gevraagd

Rogier

Hoort erbij
19 mrt 2012
51
4
8
Hallo,

Ik ben net als de TS aan het zoeken naar een IS220d, maar na deze avond een tijdje op dit forum hebben rondgeneusd zit de schrik er bij mij toch in wat betreft de problemen die wel eens bij deze dieselmotor willen onstaan. Is dit echt een groot probleem of is de kans vrij groot dat het een probleemloze auto is?

Ik hoop het allemaal wel, want ik heb echt mijn zinnen op deze auto gezet.

Wat zijn zaken waar je specifiek bij een 220d op moet letten bij het maken van een proefrit?
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Re: wie overtuigt mij..advies gevraagd

Ik zou er persoonlijk niet aan beginnen, maar de berichten zijn verschillend.. er zijn ook mensen (zoals Blue-eyes) die geen problemen mee hebben... De dingen waar je op moet letten kun je , volgens mij, niet echt gelijk zien (5e verstuiver, koppakking etc). Dus het zal altijd een gok blijven...
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Re: wie overtuigt mij..advies gevraagd

Vraag of de koppakking revisie gedaan is op de auto, zo niet, niet doen of garantie afdwingen voor het geval je hier mee problemen krijgt.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Re: wie overtuigt mij..advies gevraagd

garantie oplossing van Hube is zeker een goede... als je de auto zooo graag wilt...
 

Rogier

Hoort erbij
19 mrt 2012
51
4
8
Re: wie overtuigt mij..advies gevraagd

Ok bedankt,

Dus die koppakking revisie is iets dat echt gedaan zou moeten zijn? Is dat destijds ook een garantie dingetje geweest indien dat voorkwam? Zijn daarna de problemen met deze motor opgelost?
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Re: wie overtuigt mij..advies gevraagd

In principe wel. Natuurlijk kan je ook gewoon pech hebben. Maar indien hij bij een Lexus dealer in onderhoud is geweest en de dealer deze revisie gedaan heeft (ervaring door kwantiteit) zou je een goede IS220d moeten hebben. Naast onderhoud op tijd uitgevoerd etc. zou ik het dan wel doen.

Je kan ook gewoon garantie kopen. Ik heb in het verleden goede ervaringen met autotrust gehad. Misschien een idee?
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Re: wie overtuigt mij..advies gevraagd

hmm.. ik denk dat ik deze topics ga splitsen... want topic starter zoekt een IS250.. Rogier zoekt een IS220D

EDIT: Topics gesplitst.. zo is het duidelijker...
 

Rogier

Hoort erbij
19 mrt 2012
51
4
8
Ik ben overtuigd.

Vanmiddag de IS220d gekocht. Konden em meteen meenemen en de hele rit terug met een smile van oor tot oor gezeten.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Gefeliciteerd! Heel veel sterkte met de nieuwe aanwinst :rulez: Mocht je tijd hebben, zou je jouw auto nog even willen voorstellen? Wij zijn altijd heel erg nieuwsgierig :)

@ Blue-eyes, wij moeten nog eens een keertje naast elkaar uit stilstand weg. Ik wil dat verschil (als het er al is) wel eens zien.
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Hube zei:
Gefeliciteerd! Heel veel sterkte met de nieuwe aanwinst :rulez: Mocht je tijd hebben, zou je jouw auto nog even willen voorstellen? Wij zijn altijd heel erg nieuwsgierig :)

@ Blue-eyes, wij moeten nog eens een keertje naast elkaar uit stilstand weg. Ik wil dat verschil (als het er al is) wel eens zien.


0 - 100 win je, boven de 100 gaat mijn koppel van 500Nm mij dichtbij brengen, boven de 200 zijn we weer aan elkaar gewaagd ;).
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
On topic, idd. We zijn net kleine jongens :)



@TS: foto's!
Heb je nog plannen met de wagen, afgezien van het genieten? Want dat is het zeker!
 

Rogier

Hoort erbij
19 mrt 2012
51
4
8
Ja, ik zal foto's plaatsen. Goh wat ben ik er blij mee. Ook leuke reakties. Mijn vorige auto was een 'bomvolle' Alfa Romeo 166, waar ik probleemloos 5 jaar in heb gereden, maar deze overtreft alles.

De vorige eigenaar kwam op een gegeven moment met een kabelboom met daaraan een kastje e.d.: "Als je deze ertussen plaatst ga je van 170 pk naar 220 pk, van 400 nm gaat ie naar nog meer, wil je deze erbij kopen?"

Ik zat ondertussen snel te denken aan de koppakking die ertussen uit kon vliegen, dat de auto op zich al dorstig is, dat 170 pk de krachtigste auto die ik heb gehad, e.d. Ik had ook ergens gelezen dat je deze 'onbetrouwbare' motor beter met rust kon laten, dus ik zei: "Nee, doe maar niet, zet em maar op marktplaats".

Dus... dat was volgens jullie niet slim?
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
GPS-10 zei:
Dus... dat was volgens jullie niet slim?
In mijn optiek is dat wel slim. De voordelen zijn nogal marginaal en gezien het risico wat je mogelijk loopt...

Lekker genieten zou ik zeggen. :rulez:


Voordelen zijn zeker NIET marginaal, maar juist meer.
De nadelen zijn ook bekend.


Voordelen: veel mooier lopende motor, fors meer vermogen en koppel en een duidelijk snellere wagen. Voor mij zelf is de grootste winst het beduidend mooier lopen van de wagen onder de 2000 toeren, dat scheelt veel.

Ik heb er nu zo'n 30-40K mee gereden, geen issue gehad.