[IS220D] wie overtuigt mij..advies gevraagd

Rogier

Hoort erbij
19 mrt 2012
51
4
8
Hallo,

Ik ben net als de TS aan het zoeken naar een IS220d, maar na deze avond een tijdje op dit forum hebben rondgeneusd zit de schrik er bij mij toch in wat betreft de problemen die wel eens bij deze dieselmotor willen onstaan. Is dit echt een groot probleem of is de kans vrij groot dat het een probleemloze auto is?

Ik hoop het allemaal wel, want ik heb echt mijn zinnen op deze auto gezet.

Wat zijn zaken waar je specifiek bij een 220d op moet letten bij het maken van een proefrit?
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Wat ik erover kan vinden is dat e.e.a. slechts werkt als de auto in 'vrij' en op 'handrem' staat. Je stelt dan stoel en spiegels etc. in en drukt op de memoryknop. Wel/niet contact kun je even proberen, ik dacht zonder.
 

Rogier

Hoort erbij
19 mrt 2012
51
4
8
Zojuist gecheckt! Thanks GPS-10

Inderdaad: Het contact moet aanstaan (want dan staat het stuur niet omhoog) en de handrem moet omhoog.

Bovendien moeten er wel posities in de geheugenpunten opgeslagen zijn, want in eerste instantie gebeurde er niets bij indrukken van L1..L3 (waarbij de L het zitvlak voorstelt), maar toen ik eenmaal een paar posities geprogrammeerd had, werkte het perfect. Het stuur en de spiegels doen ook lekker mee!

Kennelijk heeft de vorige eigenaar in het menu de gebruikersgegevens gewist (tel nrs e.d.), wat meteen ook die geheugen posities doet wissen.

Dan heb ik voorlopig geen vragen meer... :hi:
 

cruzcampo

Hoort erbij
22 mrt 2011
60
1
0
Wat ik een beetje raar vind is dat jullie klagen over het feit dat de motor bij 120 niet prettig draaid omwille van een te laag toerental en dat jullie dit willen gaan aanpakken door er een bakje tussen te steken en de motor zwaarder te gaan belasten met mischien alle gevolgen vandien, wat mij daarbij ook opvalt is dat jullie noorderburen ( ja ben Belg ) steevast kiezen voor de executive uitvoering maw van die lange versnellingsbak verhoudingen ipv de sport uitvoering. Ik heb zelf een 220d sport van 2006 en deze draaid aan 120km pretig aan 2200rpm, heb absoluut geen gemis aan tuning.

grts
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Ik draai 1720-1740 toeren in zijn 6 (afhankelijk van de bandenmaat en leesnauwkeurigheid).


Ik heb daarvoor niet gekozen, nieuw kan ik de diesel sport niet betalen (45-50K aan euro's).
2ehands, 2006. Had niet veel keuze.

En eerlijk is eerlijk, wist dat ook niet van die 123 bak.

ik draai nu zelfs relex met 100 per uur in zijn 6. Daarvoor een en al gebonk. Hij trekt zelfs weg, uiteraard niet spectaculair, maar toch. Fors anders met tuning dan zonder.
Een standaard diesel wordt echt zoek gereden, is substantieel verschil.

En ja, uiteraard met de nadelen als slijtage, etc.

Ik denk safe te rijden. Ik kom nauwelijks boven de 2000 toeren. Mijn motor gaat wellicht eerder kapot aan het oude vrouwtjes syndroom dan aan overbelasting, etc. :D :D
 

cruzcampo

Hoort erbij
22 mrt 2011
60
1
0
Tja blue ik heb mijn sport ook 2de hands gekocht hoor maar in belgie zit er nieuw maar een 200 euro prijsverschil op de executive en de sport maar als je echt doorvlammen zou ik toch voor de bezine slurper gaan hoor. Ik heb nog een is 200 en als het kriebeld haal ik die van stal dan mag het vrouwtje met de diesel op pad. Al denk ik er over na om de is 200 van de hand te doen, er word nauwelijks mee gereden en jaarlijkse kosten lopen hoog op voor er een 3000 km per jaar mee te rijden. Wagen is van 2001 en heeft 98dkm.
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Ik moest vanmorgen nog aan dit topic denken, en heb even gemeten en gechecked.
Ik heb in zijn 6 2200 toeren gereden: 151KM op de teller, 146 op GPS :D :D


Benieuwd wat zijn max is. Ik zal dat eens uitzetten in Excel, is een lineaire lijn. Ik denk 240 oid.


Benzine is echt geen optie (helaas, ik zou graag een IS350 hebben), maar ik rij 50-60.000 per jaar. Dit jaar en volgend jaar waarschijnlijk tussen 45-50.000 km. Geen optie dus.
 

Rogier

Hoort erbij
19 mrt 2012
51
4
8
...Nog een vraagje, want ik heb geen handleiding en bij de online handleiding kon ik de juiste pagina niet vinden.

Even een inleiding. Het gaat ooit een keer gebeuren dat de accu van de auto leeg is of dat de batterij van de transponder leeg is. Je komt dus niet gemakkelijk de auto in. Ik heb al geprobeerd met de mechanische sleutel de kofferbak open te maken. Geen probleem.

Ik heb ook gezien dat er in de twee handles van de voor portieren een sleufje zit om de mechanische sleutel in te steken. Het lukt me echter niet om dit voor elkaar te krijgen zonder te forceren en de boel stuk te maken: het kapje van een deur zit al een beetje los. Onder welke hoek moet ik de sleutel erin steken? En wat gebeurt er dan? Ik dan de sleutel immers niet ronddraaien...