Ja leuk... maar ik vermoed dat de gemiddelde bestuurder (die Xenon gewend is) zo'n terugval niet echt zal appreci?ren, afgewogen tegen techniek, segment en prijs.De LED in de is300h is wel van de nieuwste generatie en verbruikt dus een stuk minder energie.
Haha ja maar dat is idd iets anders, de lichten zijn te laag afgesteld zodat je minder ver ziet. Maar ik neem aan dat hoeveelheid licht wel ok is? Je moet ook niet te hoog afstellen ivm tegenliggers, je hebt altijd nog jr groot licht bij geen tegenliggers.En ik maar ontevreden zijn met de lichtopbrengst van de xenonpitjes van de 300h. Heb de dealer al eens gevraagd ze hoger af te stellen. 30 meter vooruitkijken op een donkere 80km weg vond ik toch wat weinig![]()
Ik zou het niet kunnen waarderen nee, ik vind 35watt xenon ook te weinig, daarom heb ik 50 tot 55watt xenon, deze zouden rond de 4500lumen per lamp moeten opleverenDaar ben je nu wel erg blij mee denk ikJa leuk... maar ik vermoed dat de gemiddelde bestuurder (die Xenon gewend is) zo'n terugval niet echt zal appreci?ren, afgewogen tegen techniek, segment en prijs.![]()
Ik heb gegevens gevonden van de LED die in de IS300h wordt gebruikt. Deze produceert per LED 1400Lumen, dus met andere woorden, deze is vergelijkbaar met een standaard halogeen h7 lamp van Philips (1500 lumen) Gaan we kijken naar een D4s wat in de Xenon HID unit zit, dan produceert deze: 3200lumen. conclusie die we kunnen trekken is dat de Xenon HID dus 2,3x meer licht geeft dan de LED variant.