IS300h > NX300h

Dietrich

Actief
16 mrt 2018
256
89
28
Mooie kar hoor, dit is de eerste Lexus waarbij de kleurtemperatuur van alle verlichting voor (dagrij-, mist-, dim- en grootlicht) hetzelfde is. Dat heb ik me laten vertellen ruim 4,5 jaar geleden bij de importeur. In 't eerste model (voor de facelift) zitten dezelfde boutjes in verwerkt als uit de LFA.

Dat van die verlichting wist ik niet, weet wat geleerd.
Maar het is een indrukwekkende verschijning, helemaal met de lichten aan.

Die boutjes, dat is ook zoiets, aan de zijkant van de console zitten links en rechts twee inbusboutjes met het opschrift Lexus, als een soort van eerbetoon aan de LFA.
Een of andere autojournalist (van Fifth Gear meen ik) die zich daar niet in verdiept had noemde het slechte afwerking, maar dat was ook zo'n reviewer die overal met volgas wegtrekt en dan gaat klagen over het verbruik en het geluid, een oelewapper dus.

Clarckson begreep het meteen.
 
Laatst bewerkt:

Dietrich

Actief
16 mrt 2018
256
89
28
Als ik mijn vrouw een auto moet laten kopen komt ze met een 0.9liter 3 cylinder Renault Captur aan... Bij ons is het verstandiger dat ik dat deel van de aankopen regel ;-)
Zelfs mijn motor had meer cc's (motor verkocht... geen cc's verloren ;-))

Tsja, mijn vrouw weet wel wat ze mooi vind, die moest en zou een NX met rood leer en een open dak vinden, dat is haar gelukt.
 

EjT64

Nieuw hier
26 dec 2013
23
5
3
Wij hebben met een bussines line gereden en die voelde op de een of andere manier wat stugger aan dan onze F-Sport in Eco modus, in Power modus voelt onze weer wat stugger dan die bussines line. Het is gewoon een superfijne bijna geruisloze auto, en de zit is geweldig, wat een stoelen!

Ik heb zaterdag een proefrit met een F-Sport van 2015, ik ben heel benieuwd. Ik heb een Renault Captur (1.2 ltr. 4 cilinder, automaat) en die is verrassend stil en redelijk comfortabel geveerd. Maar de opvolger moet een auto zijn die op een wat hoger plan staat, wat ruimer is, stiller, en nog fijner is qua vering.

Ik heb proefgereden met een Kadjar (te rumoerig, stuiterig), en een Mazda CX5 (mooie auto, hoog, ruim, stil, maar straf geveerd, nogal dynamisch/onrustig onderstel en een verschrikkelijk gillende motor als je wilt versnellen, erg jammer).
Ben dus heel benieuwd of de NX biedt wat ik zoek. Ik heb proefgezeten in een business line (niet gereden dus), heerlijke zittingen, prachtig interieur. Vrees een beetje dat het geluid van de CVT me niet gaat mee vallen, daar wordt vaak negatief over geschreven.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dietrich

Dietrich

Actief
16 mrt 2018
256
89
28
Ik heb zaterdag een proefrit met een F-Sport van 2015, ik ben heel benieuwd. Ik heb een Renault Captur (1.2 ltr. 4 cilinder, automaat) en die is verrassend stil en redelijk comfortabel geveerd. Maar de opvolger moet een auto zijn die op een wat hoger plan staat, wat ruimer is, stiller, en nog fijner is qua vering.

Ik heb proefgereden met een Kadjar (te rumoerig, stuiterig), en een Mazda CX5 (mooie auto, hoog, ruim, stil, maar straf geveerd, nogal dynamisch/onrustig onderstel en een verschrikkelijk gillende motor als je wilt versnellen, erg jammer).
Ben dus heel benieuwd of de NX biedt wat ik zoek. Ik heb proefgezeten in een business line (niet gereden dus), heerlijke zittingen, prachtig interieur. Vrees een beetje dat het geluid van de CVT me niet gaat mee vallen, daar wordt vaak negatief over geschreven.

Als je zo'n auto gebruikt zoals het hoort merk je van dat vermeende gillen helemaal niets, ik wens je een prettige en veilige proefrit, probeer gewoon alles even uit.
Waar staat de auto?
 

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
813
1
410
63
Die boutjes, dat is ook zoiets, aan de zijkant van de console zitten links en rechts twee inbusboutjes met het opschrift Lexus, als een soort van eerbetoon aan de LFA.
Een of andere autojournalist (van Fifth Gear meen ik) die zich daar niet in verdiept had noemde het slechte afwerking, maar dat was ook zo'n reviewer die overal met volgas wegtrekt en dan gaat klagen over het verbruik en het geluid, een oelewapper dus.

Inderdaad die boutjes aan de zijkant van de console zijn die verwijzing naar de LFA. Ik vond die introductie destijds reuzeinteressant. Dat ik de auto eerder zie dan menig Nederlander, mwah dat vind ik niet zo spannend. Maar die details horen over aandacht voor het ontwerp, waarom men sommige dingen zo gedaan heeft. Of waarom een 300h aandrijflijn maar tot 200km/h gaat (ongeveer) en een 450h aandrijflijn daar ruim boven gaat. Dat vind ik leuk om te horen.

en inderdaad, kijk maar eens naar menig video van een review. De journalist rijdt op gekozen of afgezette wegen en, liefhebbers als ze zijn, kijken ze natuurlijk wat ie kan. En dan met regelmatig ?t gas d?r vol op klinkt een CVT-achtige aandrijflijn anders dan andere aandrijflijn. Stoor je je daar aan? Niet iedereen, soms lijkt elke journalist zich daar wel aan te storen. Prima, dat mag. Wijd er dan 1 zin aan. Rijd een auto met zo?n aandrijflijn eens een tijdje in het Nederlandse verkeerbeeld. Zalig. Doorgaans stiller dan een niet-CVT-achtige in die omstandigheden. En zoveel soepeler, schokvrij aangedreven worden. Da?s ook een kwestie van smaak. Maar goed, wij vinden elkaar wel hier op deze plek
:p
 
  • Leuk
Waarderingen: Dietrich

Dietrich

Actief
16 mrt 2018
256
89
28
Vandaag een ritje snelweg, blijkbaar woei het flink, want we zagen vrachtwagens en bestelbusjes die moeilijk tussen de lijnen konden blijven.
Wonderlijk genoeg hebben we er in de NX bijna niets van gemerkt. Ik had anders verwacht.
 

EjT64

Nieuw hier
26 dec 2013
23
5
3
Inderdaad. Vanmiddag proefgereden in een NX, het waaide als een dolle, maar op de snelweg met 130 km/u amper iets van gemerkt! Zeer strakke wegligging.

Ik wil je draadje niet kapen, daarom zal ik mijn uitgebreide bevindingen straks in een nieuw topic plaatsen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dietrich