ISO-fix (evt inbouwen)

ThinlaneT

Heel actief
21 sep 2010
593
48
28
Hi,

Vanwege toekomstige (cq oktober) gezinsuitbreiding vroeg ik mij af of en ISO-fix aansluiting achteraf is in te bouwen.

Ik had al even gegoogled, en mijn IS uit januari 2000 heeft waarschijnlijk geen fabrieks-af ISO-fix aansluiting. Ik kan ook nergens labeltjes terug vinden, noch een aanduiding in de handleiding. Ik ga er dus maar vanuit dat deze er niet inzitten. Tevens las ik dat de IS door z'n gekuipte achterbank, lastig is om niet-ISO-fix maxicosis/kinderstoeltjes te vinden die goed passen. Een achteraf inbouw zou dus goed uitkomen, gezien het aanbod dan vele malen groter is. De vraag is alleen, is dit mogelijk...

Hebben jullie een idee? Tevens vraag ik me af hoe de vaders en moeders op dit forum dit bij hun IS hebben ondervangen...
 

slippernick

Heel actief
17 dec 2010
831
0
0
Vaak is het als je het zelf maakt toch net wat stevigger als orgineel.
Ik probeer bijna alles altijd hufterproof temaken dus dat ga ik nu ook maar weer proberen, haha
 

ThinlaneT

Heel actief
21 sep 2010
593
48
28
Even het stof van dit topic afblazen... Ik heb een kinderstoeltje met iso-fix aangeschaft. Op de eerste plaats misschien niet helemaal handig , gezien mijn IS200 niet over isofix beschik, maar de non-isofix was lastig leverbaar. De afgelopen jaren is prima gegaan met Maxi-Cosi en 1-4 jaar stoeltjes icm een gordel. Nu dus een stoeltje van 4-12 jaar aangeschaft en ook even met een schuinoog naar de toekomst gekeken t.a.v. nieuwe auto en het gemak van isofix. Enfin, nu wil ik in mijn IS200 nog een isofix montage beugel monteren. Via amayama beschikbaar maar (waarschijnlijk) een lange levertijd. Gezien in dit topic een aantal hebben geroepen dat dit ook "zelf" te fabriceren valt, ben ik benieuwd hoe jullie dit hebben gedaan, waar mogelijk geholpen met wat foto's.