j0hann3s - Altezza

j0hann3s

Actief
9 jun 2013
181
6
0
Ja gewoon met electrische hetelucht oven waar je ook eten in warm kunt maken. Oftewel in mijn geval, de combimagnetron.
 

coolbergen13

Actief
22 jun 2012
177
4
0
op 90 graden voor 15 min. in de hete lucht oven moet genoeg zijn om ze uit elkaar te halen.
(zijn ook verhalen dat hij op 200 graden moet, maar daar spreken ze over Fahrenheit, niet slim om dit te doen.)
ik had de oven zelf op 120 staan en dan 3x 5 minuten, en elke keer weer verder uit elkaar trekken

Netjes gedaan, ziet er erg strak uit!
 

j0hann3s

Actief
9 jun 2013
181
6
0
ik had 175~200?C en dan 4 minuutjes.... maar die 90?~120? zal ik voor een volgende keer dan zeker proberen.
 

Phaebo

Heel actief
19 okt 2011
505
13
18
Koplampen zijnmooi geworden! Vind de ringen ook gaaf meg die effecten zo
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
mooi man! Goed dat het gelukt is! Verwacht binnenkort mn skirts binnen, kom ik wel ff langs om ze te monteren :)
 

j0hann3s

Actief
9 jun 2013
181
6
0
En dan nu verder....

Met veel denkwerk, besloten om de altezza beschikbaar te stellen voor verkoop. Wordt die niet verkocht, gaat hij einde van het jaar in de schorsing.
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=257447303

De reden hiervan is, dat ik voor het geld wat ik erin stop, nog te weinig plezier voor terugkrijg.

Ben laatste tijd voornamelijk bezig geweest met de "storing" eruit te halen, en de motor een stuk beter te laten lopen.

Motorisch is hij nu aardig goed. Maar om nu met de rest verder te gaan heb ik even geen zin meer in. Mede ook dat mijn spaarpot weinig te wensen overlaat op deze manier. De auto gebruik ik voornamelijk ook voor woon/werk verkeer.

Als de tezz in schorsing gaat, dan zie ik later wel weer wat ik ermee doe, als de geldboom zijn vruchten begint af te werpen.
Had groote plannen met de altezza, maar het moet wel leuk en haalbaar blijven. Heb veel geleerd van deze auto.

Qua prijzen zijn starletjes en onderdelen cheap-ass in vergelijking met Altezza/lexus.

Aangezien ik nog steeds een witte P7 (mt) op mijn verlanglijstje heb staan, zal ik wat meer op dit forum rondkijken, en rondzoeken.

Ik zie wel hoe de komende maanden loopt.
Starlet word dan daily, en tezz in schorsing, evt projectcar.

Ik ben niet in de veronderstelling dat iemand hem overneemt, maar we zullen.
 
Laatst bewerkt:

j2jedi

Stamgast
28 okt 2011
1.092
10
38
Jammer om dit te horen, maar helaas gaat het leven zoals het gaat. En jij moet je er natuurlijk prettig bij voelen en er plezier aan beleven.
Succes met je zoektocht naar de Starlet :D
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Mooi Johan! :thumbsup: :p

toyo.jpg
 

j0hann3s

Actief
9 jun 2013
181
6
0
Die is ook leuk GPS, mooi rood is niet lelijk ;)

En met d tezz. Ik zie wel hoe de komende maanden loopt.
Starlet word dan daily, en tezz in schorsing, evt projectcar.


We zullen zien.
 
Laatst bewerkt:

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Ik heb er ooit een gehad, onverwoestbaar :thumbsup:

Succes met de verkoop, moneypit is idd niet wijs, daar ga je te weinig plezier uithalen zonder enorme uitgaven... Wel jammer hoor, mooie wagen heb je er van gemaakt!
 

j0hann3s

Actief
9 jun 2013
181
6
0
Hmm.. Lange tijd niet hier geweest. Moet nodig eens wat bijlezen en updaten hier en daar.



* Update * Update * Update *

LET OP! Ik ga binnenkort dit topic nog wat opschonen! - edit- Updated!

Ik wou onderstaande nog even geheim houden, maar het water gaat toch heen waar je het niet wil hebben.


Afgelopen week heb ik de Altezza uit de verkoop gehaald.
Hij heeft ongeveer 6 maanden te koop gestaan, en is meer dan 4050x bekeken.

Tijdens het wisselen van de auto's in mijn garage, vind ik hem toch wel fijn rijden, al is het maar een paar meter.

Aangezien de verkoop imo niets word, toch besloten om hem te houden.
Tja, wie wil er nu een RHD automaat auto hebben?

Op mijn bucketlist heb ik nog altijd de wens staan om eens een auto compleet uit elkaar te halen, leren hoe het in elkaar zit, gereedschap verzamelen, en dan als rebuild weer 'clean' in elkaar zetten.

Ik heb geen ervaring in de motortechniek, dus dit is een mooi project daarvoor.
Ik kan wel een (cheaper) andere auto gaan rebuilden, was ik eerst ook van plan met een starlet. Maar aangezien deze auto momenteel ook stilstaat, en ik er al meer vanaf weet, waarom ook niet?

De rebuild, plannen zijn nog wat vaag, ik doe ook gewoon de dingen die op mijn pad komen, maar het bevat sowizo een dieet voor de auto (gewicht is namelijk essentieel voor de 3sge) en dat ik er eens een keer het circuit mee op kan, en driftcursusje mee kan volgen.

Ik heb er op zich best wel zin aan. De starlet wordt nog beetje opgeleukt (lees: overgeschilderd) en blijft als daily, en zie wel hoelang die het volhoud.
Als alles volgens plan verloopt, dan ga ik zondag 1maart met de starlet het circuit van assen op. Als dat bevalt, (ga ik wel van uit) dan wordt het zowizo een interessant project om aan de altezza te werken.

Het project mag van mij wel een jaar of langer duren, wil er niet mee haasten.
Veel documenteren, en veel van leren.

#because-racecar #tomato-drift
#hashtag-weetikveel, zie wel hoe het loopt.
 
Laatst bewerkt:

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
haha leuk verhaal.. ik ben benieuwd wat je ervan gaat maken! Kom af en toe wel langs om of te helpen of toe te kijken hahahah
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Op mijn bucketlist heb ik nog altijd de wens staan om eens een auto compleet uit elkaar te halen, leren hoe het in elkaar zit, gereedschap verzamelen, en dan als rebuild weer 'clean' in elkaar zetten.

Ik heb geen ervaring in de motortechniek, dus dit is een mooi project daarvoor.
Ik kan wel een (cheaper) andere auto gaan rebuilden, was ik eerst ook van plan met een starlet. Maar aangezien deze auto momenteel ook stilstaat, en ik er al meer vanaf weet, waarom ook niet?
Sowieso zit een 'Toyota' redelijk goed in elkaar, dus als basiskennismateriaal een ideale auto om aan te sleutelen. Succes met het project! :rulez:
 

Lacor

Stamgast
25 jun 2011
1.010
66
0
Mooie plannen ende succes ermee. Je gaat je inderdaad zeker een jaar bezig niet vervelen.

Tenzij je niets met auto's hebt of er altijd misselijk van wordt, dan ga jij circuitrijden echt wel leuk vinden :D