Je hebt audio in een auto en je hebt Mark Levinson in je Lexus

IK heb meestal Italo Disco (80's) op de ML. Klinkt erg goed, veel beter dan in huis. De hoge én lage tonen moeten knallen! Mijn ML-versterker overleed in 2014, ik regelde een goede gebruikte, maar daar had ik slecht 9 van de 13 speakers werkend. Die "goede gebruikte" ging terug naar "onderdelen Eindhoven" en in Estland de juiste (gebruikte via eBay)gevonden voor 240 euro. Lexus rekent wel ietsje meer..... Maar geweldig wat een sound 📻 Nog steeds in bezit van deze IS250 met ML.
SACD Brothers in Arms bij Bol besteld, erg benieuwd🙃

De mijne kan geen SACD's afspelen...

1771765520420.png

In de auto meestal gewoon Joe op de FM op thuis heb ik een ML versterker *(geintregeerde) met Sonus Faber Concertino boxjes en een Bluenode streamer.
Heel enkele keer de autoradio *(ook ML) voluit klinkt ook fantastisch) maar ik geniet meer er van om thuis in mijn luie stoel een whiskytje er bij en dan ouwe lullen pop te draaien. Maar mensen blijf gewoon genieten van prachtige muziek en een fantastische auto *(dat zijn alle Lexussen) :cool:

Er wordt hier door velen gesproken over ervaring met ML zonder de auto erbij te vermelden. Daar kan een groot verschil in zitten.

Is natuurlijk allemaal persoonlijk, maar bij de 3GS is het bijvoorbeeld erg mooi, bij de 4GS vind ik het toch een stukje minder klinken én de 4RX steekt daar met kop en schouders bovenuit.
Bij de SC430 vind ik het niet fijn klinken als het dak dicht is, maar met het dak open klinkt ie wel weer erg lekker (ook voor de mensen er omheen denk ik).

Wil niet zeggen dat het in één van de modellen slecht klinkt, maar er zit soms best een verschil tussen.

• Leuk
Waarderingen: Bobusa en Higgie
Er wordt hier door velen gesproken over ervaring met ML zonder de auto erbij te vermelden. Daar kan een groot verschil in zitten.

Is natuurlijk allemaal persoonlijk, maar bij de 3GS is het bijvoorbeeld erg mooi, bij de 4GS vind ik het toch een stukje minder klinken én de 4RX steekt daar met kop en schouders bovenuit.
Bij de SC430 vind ik het niet fijn klinken als het dak dicht is, maar met het dak open klinkt ie wel weer erg lekker (ook voor de mensen er omheen denk ik).

Wil niet zeggen dat het in één van de modellen slecht klinkt, maar er zit soms best een verschil tussen.
Dat is dan wel weer apart als ik lees dat ML juist de installatie op de wagen afstemt. Dus in een RX weer anders dan in een LS om tot de ultime luister ervaring te komen. Of zou dat reclame praat zijn?

Dat is dan wel weer apart als ik lees dat ML juist de installatie op de wagen afstemt. Dus in een RX weer anders dan in een LS om tot de ultime luister ervaring te komen. Of zou dat reclame praat zijn?
Nou vooruit dan, hier is de link naar alle modellen met ML, kun je de verschillen zien en waar de speakers zitten, het vermogen etc.
https://www.marklevinson.com/in-lexus.html

Vind zelf ook de DAB wat matig in een GS 2014. Heb in de GS het ML systeem en heb er een Carplay box ingebouwd.

Mijn ervaring met DAB in een GS 2013 met ML is nog al eens teleurstellend. Dat heeft mogelijk iets te maken met al oudere techniek (ivm DAB+). Enkele meer recente vervangende Lexusmodellen die ik als leenauto mee kreeg deden het qua ontvangst en "ontvangbaar zenderaantal" beduidend beter, zij het niet in geluidskwaliteit.

De kwaliteit van de radioontvangst is ook duidelijk zenderafhankelijk. Ik luister veel naar VRT Klara en VRT Continuo em die klinken beduidend beter dan NPO Klassiek. Het is dus ook soms best wel goed en dat zou zowel iets te maken kunnen hebben met zowel de opbouw van de zender als met de ontvanger in de auto. Bij een ML systeem wordt gebruik gemaakt van ML luidsprekers en versterkers, de CD speler en de radioontvanger kan van andere fabrikanten zijn.

De weergave van technisch goede CD's of CD opnames omgezet in een MP3 bestand klinken beide wel zeer goed.

De mijne kan geen SACD's afspelen...
Lijkt mij sterk dat het niet in mijn ML zou kunnen. Kan surround kiezen etc, dts, dolby enzo staat ook op de voorkant van t apparaat. Maar ik ga het zien. Wil het niet dan even huilen en gaat de cd retour.

Bijlagen

• Bekijk recente foto's.png
    Bekijk recente foto's.png
    3,4 MB · Weergaven: 4
Mijn ervaring met DAB in een GS 2013 met ML is nog al eens teleurstellend. Dat heeft mogelijk iets te maken met al oudere techniek (ivm DAB+).
Ik heb er wel DAB op gedrukt staan, maar de unit zelf zit er niet in. Helemaal niet erg want DAB+ vind ik ruk. Diverse ontvangers met DAB+ en allemaal het zelfde euvel van wegzakkende ontvangst.

Lijkt mij sterk dat het niet in mijn ML zou kunnen..... Wil het niet dan even huilen en gaat de cd retour.
Sacd is heel anders qua opbouw/indeling dan een cd of dvd.
Dat er dolby e.d. op staat zegt daar verder niks over.

Je mag bij Bol datadragers alleen retourneren als ze ongeopend zijn.
Dat is bij films iig wel zo.
Dus check wel even het retourbeleid :sneaky:

Dat gezegd hebbende, ik heb die sacd ook. Zal 'm morgen eens in de auto uitproberen, ben ook wel benieuwd.

• Leuk
Waarderingen: Bobusa
Volgens mij mag je bij Bol datadragers alleen retourneren als ze ongeopend zijn.

Dat gezegd hebbende, ik heb die sacd ook. Zal 'm morgen eens in de auto uitproberen, ben ook wel benieuwd.
Ik vind jullie wel een beetje vervelend 🤔🤔. Heb ik ook een mooie RX met ML, mis ik die gleuf waar je die schijfjes in kan stoppen 🫣🫣😎😎

Volgens mij mag je bij Bol datadragers alleen retourneren als ze ongeopend zijn.

Dan wacht ik dat beter even af. Welke ML heb jij, in welke wagen en bouwjr bedoel ik 🙃. Gemini is er heel stellig in

Ik denk dat geen enkele Lexus met ML SACD's kan afspelen, het is namelijk geen gewoon schijfje zoals CD's of DVD's, het is een ander medium.
Mijn wagen heeft een van de laatste ML systemen met CD, DVD en BD en die kan het niet.

• Leuk
Waarderingen: Bobusa
Ik denk dat geen enkele Lexus met ML SACD's kan afspelen, het is namelijk geen gewoon schijfje zoals CD's of DVD's, het is een ander medium.
Mijn wagen heeft een van de laatste ML systemen met CD, DVD en BD en die kan het niet.
Lees net de uitleg van Gemini, het is geen echte Sacd, maar een hybride met drie lagen. De lezer pakt de zeer zuivere cd laag en speelt die af. Het kan dus wel, al is het geen echte Sacd.
Maar ik w8 @quattrootje eerst af