Klepje benzinetank geblokkeerd

Winemasre

Nieuw hier
1 dec 2023
2
0
1
Ik moet op een knopje duwen in mijn NX 350 h om de benzineklep te openen. Maar plots werkte dit niet meer deze namiddag. Iemand die hetzelfde probleem gehad heeft en een middel gevonden heeft om het toch te openen? Hartelijk dank voor de goede raad.
 
Oplossing
Bij mijn LS had ik dit ook,
In je kofferbak zit een paneeltje bij je benzine vul aansluiting, die kun je weghalen en dan zit er een hendel waar je aan moet trekken. De benzineklep gaat nu open. Als de klep open is zou ik het vergrendelingspalletje even smeren met een beetje vet.
Is een veelvoorkomend probleem bij de modernere Lexi.
De foto's hieronder zijn van mijn auto (LS 500h) maar ik denk dat het bij de jouwe ongeveer hetzelfde is.

release.jpg


Palletje bij de rode pijl hieronder smeren. (sorry voor de stoffige zooi.)

Fuel door.jpg

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.123
4
834
113
Bij mijn LS had ik dit ook,
In je kofferbak zit een paneeltje bij je benzine vul aansluiting, die kun je weghalen en dan zit er een hendel waar je aan moet trekken. De benzineklep gaat nu open. Als de klep open is zou ik het vergrendelingspalletje even smeren met een beetje vet.
Is een veelvoorkomend probleem bij de modernere Lexi.
De foto's hieronder zijn van mijn auto (LS 500h) maar ik denk dat het bij de jouwe ongeveer hetzelfde is.

release.jpg


Palletje bij de rode pijl hieronder smeren. (sorry voor de stoffige zooi.)

Fuel door.jpg
 
Oplossing

er!k

Nieuw hier
12 nov 2012
23
13
3
Dit probleem is ook beschreven in de Autoblog.nl duurtest van de NX450h. Daar was volgens mij ook een recall voor?

 

Lexy

Actief
17 mrt 2023
134
69
28
Het lijkt me niet zo schokkend. Het staat zelfs in de handleiding van de NX350h.
Alleen vervelend als het vaker voorkomt. Dan lijkt me een bezoekje aan de garage wel gewenst.
 

Bijlagen

  • 242321DB-AC50-46F1-BF96-5BF75D75C3AB.jpeg
    242321DB-AC50-46F1-BF96-5BF75D75C3AB.jpeg
    368 KB · Weergaven: 35

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.123
4
834
113
Dit probleem is ook beschreven in de Autoblog.nl duurtest van de NX450h. Daar was volgens mij ook een recall voor?

Precies dit had ik ook twee jaar geleden met m'n LS, alleen was er niets kapot, gewoon een beetje vet en alles werkt nog steeds. Wel l#llig als je daar staat bij het tankstation en niet kunt tanken. Gelukkig was de dealer niet zo ver weg en wisten ze meteen hoe het kwam.

Tja... Ook een Lexus is niet perfect...