Ik vraag me af in hoeverre bij een dergelijk gebruik het onderhoud niet iets zou kunnen worden aangepast. In vergelijking met andere merken is bij Lexus het onderhoud tamelijk frequent - 15000 km of ieder jaar. Desondanks is bij de laatste onderhoudsbeurt de staat van de remschijven achter niet opgemerkt en mogelijk ook de koelwaterlekkage niet.Ook daar zie je in de onderhoudshistorie geen grote zaken, wel natuurlijk elke 15.000km een beurt (en dat maakt het dan toch wel duurder als je zoveel rijdt).
Ja, een CVT is iets dat je of op prijs stelt of helemaal niks vindt. Als mijn GS 450h geen CVT had gehad, zou ik hem waarschijnlijk nooit hebben gekocht"Verder doet de manier waarop de cvt-transmissie reageert wat mij betreft echt afbreuk aan de rijervaring"
Heel erg subjectief. En ja, daar zijn heel veel meningen over te vinden. Ik vind het echter de beste versnellingsbak ooit gemaakt en ik heb alle soorten gehad. Heerlijk lineaire versnelling en rust. Maar ze moeten wat te mekkeren hebben omdat Lexus nagenoeg perfectie auto's bouwt.
IS300h is echt een top auto!
Vroeger riep ik ook dat ik geen CVT ging rijden, dat doet afbreuk aan de rijervaring."Verder doet de manier waarop de cvt-transmissie reageert wat mij betreft echt afbreuk aan de rijervaring"
Heel erg subjectief. En ja, daar zijn heel veel meningen over te vinden. Ik vind het echter de beste versnellingsbak ooit gemaakt en ik heb alle soorten gehad. Heerlijk lineaire versnelling en rust. Maar ze moeten wat te mekkeren hebben omdat Lexus nagenoeg perfecte auto's bouwt.
IS300h is echt een top auto!
Ik heb jaren ervaring en nog geen enkel nadeel kunnen vinden.Ik ben wel benieuwd of er ook echt nadelen zijn aan een CVT, dus niet de beleving/rijervaring?
Ben ik het niet helemaal mee eens. De CT is de goedkoopste Lexus en staat dus nog onder de IS. Daar heb ik er nog geen eentje van gezien met roest.Romke, dat heeft ook te maken met het kostenaspect. De IS zit in de middenmoot klasse en dan is RVS geen optie. Mijn LS is bijna 14 jaar oud en geen plekje roest te bekennen.
Er schieten me een tweetal nadelen te binnen:Ik ben wel benieuwd of er ook echt nadelen zijn aan een CVT, dus niet de beleving/rijervaring?
Er zijn de nodige BMW-rijders bij Carrec, en dan maken ze die dingen uiteraard zelf nog wat sportiever. Tim heeft eens vol trots zijn prachtige E46 M3 laten zien in een filmpje. Prachtig ding en in perfecte staat. Maar hij rijdt er amper mee en heeft hem zelf in die staat moeten brengen, daar verteld hij uitgebreid over. De IS300h in het Klokje Rond filmpje, heeft gewoon normaal onderhoud gehad en dan is dit alles. Maar dat zegt Tim ook: dat menig Europese fabrikant hier nog wat van kan leren."Verder doet de manier waarop de cvt-transmissie reageert wat mij betreft echt afbreuk aan de rijervaring"
Heel erg subjectief.
Daar is wat van te zeggen inderdaad. Het kan zijn dat ze die auto’s zo goed kennen dat ze weten dat als er wat gebeurt, dat het echt minimaal is en amper wat voor zal stellen. Maar het kan ook dat ze gewoon dat niet checken omdat het het amper voorkomt en er daardoor simpelweg niet scherp op zijn. Maar dit hadden ze moeten zien… Zeker als elke 15.000km dat ding in de werkplaats komt en elk jaar er een APK nodig is…Desondanks is bij de laatste onderhoudsbeurt de staat van de remschijven achter niet opgemerkt en mogelijk ook de koelwaterlekkage niet.
Deze roest zit onder de afdekplaten onder de auto op het chassis, waar bijna niemand naar kijkt. Ook hangt het af waar je woont (aan de kust met zoute zeewind) en hoe je de auto stalt (buiten, droge of vochtige garage).Ben ik het niet helemaal mee eens. De CT is de goedkoopste Lexus en staat dus nog onder de IS. Daar heb ik er nog geen eentje van gezien met roest.