Knopje of schakelaar om dvd te bekijken wanneer je rijd

Wannes

Hoort erbij
27 dec 2010
25
0
0
Hallo
Kan iemand mij vertellen hoe of waar ik het schakelaartje moet aansluiten om dvd te bekijken wanneer je met de wagen rijd. Ben naar de garage geweest om dit te laten doen maar daar vertelden ze mij dat dit niets als problemen gaf. Daarom zou ik dit zelf willen doen. Ik denk dat het schakelaartje tussen het kabeltje wordt geplaatst van de handrem zodat wanneer je schakelaar inschakeld de handrem opgetrokken is. Maar welk draadje zou ik graag vernemen en of het gemakelijk is om de middenconsole uit te bouwen.

Bedankt
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.728
467
83
Je kan aan de draad die aan je handrem zit gewoon een schakelaar maken en het andere uiteinde van de schakelaar aan ground hangen (er vanuit gaand dat de handremdraad ground is).

Zelf heb ik een relais ingebouwd ipv de handrem. Dan schakelt automatisch te "handrem" in na het starten.

Vraag me af waarom ze bij de garage melden dat dit alleen maar problemen geeft?
 

JDB

Actief
20 jun 2010
286
0
0
Ik had ook al gedacht om de parkeerrem te overbruggen, maar ik vraag mij af, of er dan geen storing gaat optreden, want er gaat dan toch een lichtje branden op het dashbord als de parkeerrem op staat ?

Ik ga het eens bekijken als ik een beetje tijd vind, want mijn zoontje wil graag naar een DVD'tje kijken terwijl we rijden ;)
 

detech

Hoort erbij
18 nov 2011
72
0
0
Mijn schoonbroer heeft deze mod gedaan in mijn is220d en het werkt perfect. Ik kan nog steeds geen adressen in de GPS ingeven onder het rijden maar alle andere functies zoals telefoonnummers ingeven, dvd speler, instellingen,.. werken nu wel.
Het was gewoon een kwestie van 2 draadjes verbinden en klaar is kees... geen schakelaar nodig en je ziet er niets van in het interieur!

!!! Als je Mark levinson hebt en je wil dvd's kijken onder het rijden moet je ook nog de draad van de handrem doen zoals onderaan vermeld word in de instructies...

Wij hebben het gedaan met de instructies op de volgende pagina:
http://my.is/forums/f87/dyi-photo-navig ... ng-277418/
 

JDB

Actief
20 jun 2010
286
0
0
Als je de topic doorleest zie je toch wel enkele problemen opduiken met deze mod.
Ik ga dat niet proberen, de middenconsole losmaken en draden knippen doe ik niet :neutral:
Moest ik enkel de handrem moeten overbruggen dan is het wel het proberen waard.

Ik kan wel de navigatie rijdend bedienen, da's geen probleem.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Volgens mij zijn de restricties met de kaartupdates vanaf 2009 verholpen, tenminste grotendeels.