Knot met IS200 Sport [Bilstein/Eibach/Strongflex...]

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
714
155
43
181.557km 27-11-2014 Toyota Wuts Swalmen [olie 5W30 C2, oliefilter, apk, remblokken achter, lampen]

Mwaoh, toch al bijna 50.000km en er zat nog wel wat op maar die paar rondjes Zandvoort die ik gedaan heb dan loopt de temperatuur op en ben je die paar millimeter zo kwijt. Deze Hawk HPS blokken kunnen 200 graden meer hebben dus kunnen er iets beter tegen, geen circuit blok maar dit was het enige wat er voor de IS200 te krijgen was van Hawk (ben ik altijd zeer tevreden over geweest met de BMW's).

Haha, hmm, tijd gaat dus toch sneller dan ik dacht...
 

Knot

Actief
28 apr 2017
114
4
0
Deze week de Bilstein B6 dempers, Eibach pro-kit verlagingsveren en Strongflex polyurethaan bussen in de vooras laten doen. Was wel nodig na 230.000km maar rijdt weer strak nu met een subtiele verlaging. Combinatie van de dempers/veren is niet heel hard maar voor mij precies goed dat er nog wat beweging in de koets zit, dan voel ik de auto beter aan op het randje (driften), alleen achter had het iets harder gedempt mogen zijn en nog een centimetertje lager maar we doen het ermee, wilde expres geen schroefzet omdat ik dan blijf stellen en die draad gaat roesten uiteindelijk.

Ook meteen een oliewissel laten doen naar Castrol Magnatec 5W40 C3, klein carter, ging maar 4 liter in.

Lexus_IS200_Sport_BilsteinEibach.jpg
 

Knot

Actief
28 apr 2017
114
4
0
Hij stond origineel net ff wat te hoog, en de dempers waren echt wel op dus prima zo.
 

Lexus131313

Nieuw hier
26 jul 2017
24
4
0
Mooie review hoor en leuk om zo de IS200 beetje bij beetje te renoveren, zo blijft het een meer dan fijne wagen om te bezitten :)
gr
Rick
 

Knot

Actief
28 apr 2017
114
4
0
Lexus_IS200_Sport_extra_wielen.jpg


Zaterdag deze opgehaald, set wielen en een bonusje... spuitwerk hoogstandje :) Voor driftdagje of wat avondjes prima, zonde om de Goodyear Eagle F1 op te roken.

Michelin Primacy HP 215/45/17 uit 2210 dus moet goed gaan op nat.

Camera mee maar niet aan gehad, had er veel teveel lol in, het is een beetje behelpen in de 3e versnelling met maar 155pk maar als je m een goeie zet geeft gaat ie wel. Denk op nog iets mindere bandjes (achilles 2233 zou ik kopen in 215/45/17 nieuw, die op de Audi A3 sportback zaten die ik een weekendje mee had) dat ie wat lekkerder gaat.

Onderstel is prima, niet superhard maar strak genoeg zodat er nog beweging in zit en je m prima aan voelt komen ook bij pendelen rechtuit, wereld van verschil met die standaard veren, fietspompen en versleten rubbers.

De begrenzer komt wat snel erin, 6400rpm dacht ik maar dat lijkt ook zo omdat de vertanding aan de korte kant is. In 2 loop je snel in de begrenzer en in 3 moet je echt wel vaart meenemen met je inzet anders kom je er niet als je het puur op vermogen probeert.

Vanavond wel een band opgebouwd met het autotje, dat magere vermogen maakt het ook leuk/laagdrempelig om er met hard werken toch het maximale uit te halen. Gaat 8 Oktober zeker mee naar driftdagen / papenburg!
 

Knot

Actief
28 apr 2017
114
4
0
Iemand van hier die al eens de IS400 of IS430 ombouw heeft gedaan of heeft laten doen naar een V8?