Kofferbak ruimte

Archer

Nieuw hier
3 mei 2011
8
0
0
Beste forumleden,

Op dit moment staan wij op het punt een CT200h te bestellen (lease). Vandaar dat ik mezelf nog niet heb voorgesteld op dit forum, mijn excuses daarvoor.

Er is echter 1 ding dat ons op dit moment nog weerhoudt om de CT200h te bestellen, en dat is de kofferbak ruimte. Ik heb deze 'live' gezien, maar vind het nog moeilijk in te schatten of de ruimte voldoende zal zijn. Voor de vakanties gaan wij een losse 'allesdrager + bagagebox' bijbestellen, dus daar maak ik me geen zorgen over.

Echter word ik binnenkort vader (eerste kind) en wat dat betreft is het lastig in te schatten hoeveel ruimte wij nodig zullen hebben. Ik hoop dat jonge vaders/moeders op het forum hier antwoord op kunnen geven. Of we echt gelukkig gaan worden met de beperkte kofferbak ruimte (met kinderwagens en spullen voor de kleine etc..).

Alvast bedankt voor de reacties.


Groet,

Archer.
 

Maistah

Actief
1 feb 2011
472
1
0
Hallo Archer,

Ten eerste, welkom op het forum. Bezoek ook eens viewforum.php?f=14

Over de kofferbakruimte kan ik vrij direct zijn, maar niet uit ervaring met kinderen spreken, het is zeker niet ruim. Een kinderwagen zal er wellicht opgevouwd net inpassen, maar het zal puzzelen worden met de tassen. Mocht de kinderwagen in de breedte passen, is het geen probleem meer. Je kunt ook best wat spullen kwijt in het vakje onder de kofferbak, dus de tassen hoeven niet per s? zo vol te zitten, maar ik denk dat als je 1 baby hebt met 1 kinderwagen en spullen, dat je net genoeg ruimte zult hebben.

Ik spreek nu puur uit observatie van vrienden die ook kinderen hebben en spullen meenemen.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
ik heb die kofferbak ook gezien.. ik rij nu een mazda6 en toen mijn kind geboren was, had ik de ruimte in de kofferbak echt wel nodig haha.. maar ik denk dat het beste wat je kunt doen is je kinderwagen meenemen naar de dealer en in de kofferbak stoppen en kijken hoe dat past want niet ieder kinderwagen is hetzelfde, er bestaan een paar die best compact worden als ze ingeklapt zijn en de bak kun je op de achterbank plaatsen als er geen ruimte meer is... Ik kon alles in de kofferbak van de 6 stoppen...

IK zou het in ieder geval wel vervelend vinden als ik elke keer mijn kinderwagen uit elkaar moest halen (wieltjes eraf) zodat die past!

Aan de andere kant... die grote kinderwagen(met bak en onderstel) gebruik je alleen een paar maand en daarna heb je die niet meer nodig... dus als het allemaal net past, dan moet je je afvragen.. neem ik die paar maand voor lief?
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Ik reed met een S40 sedan, twee kinderen, beiden erg jong.
Het paste ook........ Station is HANDIGER, maar geen noodzaak! Ook op vakanties, echt alles ging mee. Let wel, geen campeer vakanties, maar in een alles inclusief huisjes.

Bedenk, je hebt ook nog een achterbank, in de kinderwagenbak passen ook spullen. En als de kleine voorin zit, voetruimte is ook een optie.

Beetje schikken en aanpassen :)

Waarom niet met een kinderwagen naar een dealer om te passen? Die vraag krijgen ze echt wel vaker.
En, de meeste spullen die je meeneemt neem je ongebruikt weer terug, maar dat argument moet je niet aan je partner voorleggen :D :D
 

bruineluxury

Hoort erbij
22 mrt 2011
52
1
0
1 kindje is inderdaad geen probleem in de ct.
Ons manneke is inmiddels 4 dus we hebben niet zo veel meuk meer om mee te nemen.
Vooral het eerste jaar sleep je veel mee (ook uit onwetendheid als verse mum and dad...) maar zoals al door anderen opgemerkt wordt alles een stuk eenvoudiger als de wandelwagen er eenmaal uit is.

Ik zou wel voor de kleinst opklapbare babykar gaan trouwens. Wij hadden een bugaboo.

In de babytijd reed ik zakelijk een a3 sportback en mn vrouw een megane coupe. Later werd dat een 1 serie en prive een golf maar ook in deze auto's geen enkel probleem met 1 kleintje.

Als je binnen de tijd dat je je ct denkt te blijven rijden voor kind nr 2 gaat (of nu twins krijgt) dan zou ik absoluut voor meer ruimte gaan.

Zo niet: gewoon lekker bestellen die ct. Is ook nog eens tjokvol gepropt met allerlei airbags dus geen zorgen over de veiligheid etc.

Succes,
BL
 

bruineluxury

Hoort erbij
22 mrt 2011
52
1
0
Misschien heel flauw bedacht maar tegen de tijd dat je ct afgeleverd wordt, is je kroost de wandelwagen al wel ontgroeid ;)

Gewoon doen dus, van de euro's die je bespaart qua bijtelling in een jaar koop je een leuke kinderkamer :rulez:

groet,
BL
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Uit ervaring weet ik dat geen enkele auto voldoet als je met je eerste spruit op stap gaat, alles mee, kinderwagen luiertassen noem het maar op. Dus ja ook een CT is dan krap, evenals een Corolla stationcar die ik toen had. Ik zou me geen zorgen maken over de ruimte van de kofferbak, elke auto irriteert op een gegeven moment omdat je zo loopt te slepen met al die meuk.

Wat mij wel heel handig lijkt is dat de achterbank lekker dicht bij de voorstoelen staat zodat je makkelijk bij je kroost kan komen,... kijk dat is dan weer een voordeel. :rulez:
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Hahahaha nooit gedacht dat op het Lexusforum de LUIERTAS onderwerp van gesprek zou worden :D :D

Ben met mijn ouwelui in een Toyota 1000 met vouwwagen naar Italie gereden (4 personen), dus ja wat is je keus?

En dat zonder,
- airbags
- airco
- met je kont op de heten sky bekleding zitten
- geen gordels achterin
- geen DVD
- geen navigatie
- alleen een spelletjesboek van HEMA op de achterbank ( en je werd kotsmisselijk)

Dus tja,.................... :D wat zijn we toch verwend tegenwoordig, luxeproblemen. ;)
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
ct200H zei:
Hahahaha nooit gedacht dat op het Lexusforum de LUIERTAS onderwerp van gesprek zou worden :D :D

Ben met mijn ouwelui in een Toyota 1000 met vouwwagen naar Italie gereden (4 personen), dus ja wat is je keus?

En dat zonder,
- airbags
- airco
- met je kont op de heten sky bekleding zitten
- geen gordels achterin
- geen DVD
- geen navigatie
- alleen een spelletjesboek van HEMA op de achterbank ( en je werd kotsmisselijk)

Dus tja,.................... :D wat zijn we toch verwend tegenwoordig, luxeproblemen. ;)


Bingo!

Het is een luxe, geen must. Het is handiger, maar waar een wil is, is een weg!
 

Maistah

Actief
1 feb 2011
472
1
0
Begint de naam van je vrouw niet toevallig met een L en weet ze toevallig niet erg weinig van autos? ;)

'kijk schat, een auto met een L erop voor jouw naam!' :p