Koplamp krijgt water binnen

Markszc

Nieuw hier
13 okt 2019
3
0
1
Hallo, ik heb onlangs een afvallende tak op mijn is250 bouwjaar 2008 gekregen waarbij een klein hoekje van het glas afgebroken werd.. De xenon verlichting zelf werk nog volledig maar ik krijg sindsdien vocht binnen.. Ik vroeg me af of het glaswerk zelf vervangen of gerepareerd kan worden of ben ik genoodzaakt om de hele lamp te vervangen.. Zie foto's..
 

Bijlagen

  • photo7577.jpg
    photo7577.jpg
    252,4 KB · Weergaven: 57
  • photo7578.jpg
    photo7578.jpg
    295,2 KB · Weergaven: 52

UsedLexus

Actief
Sponsor
25 jan 2014
335
1
178
43
pas even op met bestellen, want of je xenon is niet origineel of je bumper is niet origineel
xenon heeft nl koplampsproerers in de bumper
 
  • Leuk
Waarderingen: Markszc

Redguy

Actief
19 apr 2014
175
30
28
Tja...en nu ben ik zelf dus ook de pineut.
De rechterkoplamp krijgt vocht binnen, zodoende ben ik naarstig op zoek naar een andere set koplampen.
Interieur van de huidige lampen is nog prima maar de lenzen verkleurd, krakelee en rechts dus lek.
Dingetje is dat ze xenon & automatisch verstelbaar zijn.
Nieuw is alles verkrijgbaar tegen een prijs waarvoor ik na aanschouwen goed en blij was dat ik stevig in m`n stoel zat.

Met andere woorden; wie kan mij van een set nette koplampen voorzien? Mag een krasje hebben, voornaamste is dat ze waterdicht zijn.
 

Bassj

Actief
25 jan 2020
217
130
43
Mijn rechter koplamp is ook lek. Ik heb xenon en AFS. Vrijwel niet te vinden voor een enigszins redelijk bedrag.
Toch maar eens eruit halen en kijken waar het lek zit. Ik vermoed bij het bovenste hoekje.
Voor de rest geen scheuren..
 

Frank2b

Heel actief
12 jul 2017
787
444
63
De dealer kan een koplampunit weer waterdicht makenvoor een deel van de prijs van een vervangende unit. Daarnaast is verkleuring eenvoudig weg te poetsen met wat koperpoets. Daarna is de UV-bescherming ook wel weg, er bestaan setjes om dat te herstellen. Is allemaal niet het eind van de wereld vwb kostenpost.
 

Redguy

Actief
19 apr 2014
175
30
28
Soms helpt het als je verder kijkt :eyes:
Nadeel is dat als er een luchtfilterhuis in de weg zit dat je zicht beperkt is... deze gedemonteerd en bleek dat de afsluitklep van de verstraler/stadslicht letterlijk op een kier stond ( niet in z`n sluiting zat).
En natuurlijk is het dan zo dat bij een gemiddelde regenbui er dan PRECIES een stroompje hemelwater de lamp in loopt.

20 minuten de fohn erop/ervoor en alle kleppen open deed wonderen.

Op naar de volgende regenbui voor een re-check!!
 

Bijlagen

  • 20221128_154405_resized.jpg
    20221128_154405_resized.jpg
    889,9 KB · Weergaven: 59
  • 20221128_154418_resized.jpg
    20221128_154418_resized.jpg
    1 MB · Weergaven: 58
  • Leuk
Waarderingen: Bassj

Bassj

Actief
25 jan 2020
217
130
43
Soms helpt het als je verder kijkt :eyes:
Nadeel is dat als er een luchtfilterhuis in de weg zit dat je zicht beperkt is... deze gedemonteerd en bleek dat de afsluitklep van de verstraler/stadslicht letterlijk op een kier stond ( niet in z`n sluiting zat).
En natuurlijk is het dan zo dat bij een gemiddelde regenbui er dan PRECIES een stroompje hemelwater de lamp in loopt.

20 minuten de fohn erop/ervoor en alle kleppen open deed wonderen.

Op naar de volgende regenbui voor een re-check!!
Heb of kun je inschatten of je op deze wijze ook enigszins ruimte genoeg hebt om de binnenzijde van de koplampen schoon te maken met wat hulpstukken?
Of zou dat niet lukken?
 

Redguy

Actief
19 apr 2014
175
30
28
Heb of kun je inschatten of je op deze wijze ook enigszins ruimte genoeg hebt om de binnenzijde van de koplampen schoon te maken met wat hulpstukken?
Of zou dat niet lukken?
Dat is amper te doen, de enige toegang die je zou hebben is via de ingangen van de verstraler, stadslicht en knipperlicht.
En dan wellicht wat gefrommel met een doek op een stokje oid. Dan is de kans aanwezig dat het hulpmiddel ongewild in de koplamp achterblijft met als gevolg dat je er niet meer uitkrijgt. Zou zoiets niet aanbevelen.