Koplamp krijgt water binnen

Markszc

Nieuw hier
13 okt 2019
3
0
1
Hallo, ik heb onlangs een afvallende tak op mijn is250 bouwjaar 2008 gekregen waarbij een klein hoekje van het glas afgebroken werd.. De xenon verlichting zelf werk nog volledig maar ik krijg sindsdien vocht binnen.. Ik vroeg me af of het glaswerk zelf vervangen of gerepareerd kan worden of ben ik genoodzaakt om de hele lamp te vervangen.. Zie foto's..
 

Bijlagen

  • photo7577.jpg
    photo7577.jpg
    252,4 KB · Weergaven: 97
  • photo7578.jpg
    photo7578.jpg
    295,2 KB · Weergaven: 92
Lees hier eens doorheen. Zo heb ik het gedaan bij mijzelf. In 2009 is er volgens mij niets veranderd aan de koplampen.


Vanaf 2011 zit er dagrijverlichting in de koplampen verwerkt (als ik mij niet vergis).
Thanks, maar in die thread staat dezelfde vraag als ik heb (of een bepaald part nummer AFS heeft). Ik heb inmiddels al uitgevogeld dat die van mij dat heeft (incl HID en AFS) maar of die onderdelen die ik wil kopen dat ook hebben is een beetje de vraag. Ik zie wel een comment over de ballast achterop de lamp en die lijkt er op te zitten maar dat weet ik niet 100% zeker omdat ik hem niet in handen heb.. Ik denk dat sommige mensen met meer ervaring het zo kunnen zien aha de behuizing.
 
Thanks, maar in die thread staat dezelfde vraag als ik heb (of een bepaald part nummer AFS heeft). Ik heb inmiddels al uitgevogeld dat die van mij dat heeft (incl HID en AFS) maar of die onderdelen die ik wil kopen dat ook hebben is een beetje de vraag. Ik zie wel een comment over de ballast achterop de lamp en die lijkt er op te zitten maar dat weet ik niet 100% zeker omdat ik hem niet in handen heb.. Ik denk dat sommige mensen met meer ervaring het zo kunnen zien aha de behuizing.
Er staat in een andere thread dat er een gele waarschuwingssticker aanwezig moet zijn, maar volgens mij is dat enkel de hoogspanning sticker die op de HID koplampen zit.
Je zou het ook nog aan onderstaande stangetje kunnen zien maar dan moet je om specifieke foto's gaan vragen bij de verkoper.
Het is lastig: de een zegt HID lamp is altijd icm AFS, de ander zegt dat een Luxury Line uitvoering altijd AFS heeft en weer een ander zegt dat navigatie icm Mark Levinson systeem ook altijd AFS heeft.
Misschien kun je ook vragen of de auto waar deze lampen die je gezien hebt uitkomen voorzien was van bovenstaande.
Aan de behuizing zelf zijn geen verschillen te zien. Dat heb ik destijds zelf ook gecheckt. Ik heb toen ook HID lampen gekocht en ik ook AFS.

IMG_20240917_171806.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dit stuk tekst heb ik ook nog gevonden.
Mogelijk dat dus elke HID Xenon lamp uitgerust is met AFS maar dat niet elke uitvoering deze knop in de auto heeft zitten. En dat die optie dan dus niet werkt.

"There are only 2 kinds of headlight for 06-10: with or without HID. All HID headlights have AFS. If you buy a headlight without AFS, it will be a Halogen headlight. (Unless it's a 2011 HID headlight, but then it won't look the same as your other one)"