Koplamp krijgt water binnen

Markszc

Nieuw hier
13 okt 2019
3
0
1
Hallo, ik heb onlangs een afvallende tak op mijn is250 bouwjaar 2008 gekregen waarbij een klein hoekje van het glas afgebroken werd.. De xenon verlichting zelf werk nog volledig maar ik krijg sindsdien vocht binnen.. Ik vroeg me af of het glaswerk zelf vervangen of gerepareerd kan worden of ben ik genoodzaakt om de hele lamp te vervangen.. Zie foto's..
 

Bijlagen

  • photo7577.jpg
    photo7577.jpg
    252,4 KB · Weergaven: 185
  • photo7578.jpg
    photo7578.jpg
    295,2 KB · Weergaven: 173
pas even op met bestellen, want of je xenon is niet origineel of je bumper is niet origineel
xenon heeft nl koplampsproerers in de bumper
 
  • Leuk
Waarderingen: Markszc
Tja...en nu ben ik zelf dus ook de pineut.
De rechterkoplamp krijgt vocht binnen, zodoende ben ik naarstig op zoek naar een andere set koplampen.
Interieur van de huidige lampen is nog prima maar de lenzen verkleurd, krakelee en rechts dus lek.
Dingetje is dat ze xenon & automatisch verstelbaar zijn.
Nieuw is alles verkrijgbaar tegen een prijs waarvoor ik na aanschouwen goed en blij was dat ik stevig in m`n stoel zat.

Met andere woorden; wie kan mij van een set nette koplampen voorzien? Mag een krasje hebben, voornaamste is dat ze waterdicht zijn.
 
Mijn rechter koplamp is ook lek. Ik heb xenon en AFS. Vrijwel niet te vinden voor een enigszins redelijk bedrag.
Toch maar eens eruit halen en kijken waar het lek zit. Ik vermoed bij het bovenste hoekje.
Voor de rest geen scheuren..
 
De dealer kan een koplampunit weer waterdicht makenvoor een deel van de prijs van een vervangende unit. Daarnaast is verkleuring eenvoudig weg te poetsen met wat koperpoets. Daarna is de UV-bescherming ook wel weg, er bestaan setjes om dat te herstellen. Is allemaal niet het eind van de wereld vwb kostenpost.
 
Soms helpt het als je verder kijkt :eyes:
Nadeel is dat als er een luchtfilterhuis in de weg zit dat je zicht beperkt is... deze gedemonteerd en bleek dat de afsluitklep van de verstraler/stadslicht letterlijk op een kier stond ( niet in z`n sluiting zat).
En natuurlijk is het dan zo dat bij een gemiddelde regenbui er dan PRECIES een stroompje hemelwater de lamp in loopt.

20 minuten de fohn erop/ervoor en alle kleppen open deed wonderen.

Op naar de volgende regenbui voor een re-check!!
 

Bijlagen

  • 20221128_154405_resized.jpg
    20221128_154405_resized.jpg
    889,9 KB · Weergaven: 152
  • 20221128_154418_resized.jpg
    20221128_154418_resized.jpg
    1 MB · Weergaven: 157
  • Leuk
Waarderingen: Bassj
Soms helpt het als je verder kijkt :eyes:
Nadeel is dat als er een luchtfilterhuis in de weg zit dat je zicht beperkt is... deze gedemonteerd en bleek dat de afsluitklep van de verstraler/stadslicht letterlijk op een kier stond ( niet in z`n sluiting zat).
En natuurlijk is het dan zo dat bij een gemiddelde regenbui er dan PRECIES een stroompje hemelwater de lamp in loopt.

20 minuten de fohn erop/ervoor en alle kleppen open deed wonderen.

Op naar de volgende regenbui voor een re-check!!
Heb of kun je inschatten of je op deze wijze ook enigszins ruimte genoeg hebt om de binnenzijde van de koplampen schoon te maken met wat hulpstukken?
Of zou dat niet lukken?
 
Heb of kun je inschatten of je op deze wijze ook enigszins ruimte genoeg hebt om de binnenzijde van de koplampen schoon te maken met wat hulpstukken?
Of zou dat niet lukken?
Dat is amper te doen, de enige toegang die je zou hebben is via de ingangen van de verstraler, stadslicht en knipperlicht.
En dan wellicht wat gefrommel met een doek op een stokje oid. Dan is de kans aanwezig dat het hulpmiddel ongewild in de koplamp achterblijft met als gevolg dat je er niet meer uitkrijgt. Zou zoiets niet aanbevelen.
 
Mijn rechter koplamp heeft een klein hoekje eruit gechipt (vraag met niet hoe bij de vorige eigenaar) waardoor er ook iets vocht binnen komt. Ik heb de koplampen al laten polijsten maar rechts blijft wat gelig door het vocht aan de binnenkant. Nu kwam ik onderstaande lamp bijvoorbeeld op EBay tegen dus dat zou ik kunnen gokken.

Hoe kan ik zien of dit het juiste type is voor mijn auto? Ik heb de AFS versie (volgens mij).

 

Bijlagen

  • IMG_2155.jpeg
    IMG_2155.jpeg
    713,9 KB · Weergaven: 72
Als je je chassisnummer invoert op partsouq.com kun je onderdelen schema’s met -nummers bekijken. Als het goed is, krijg je alleen de onderdelen te zien voor jouw chassisnummer.

En de tips die in dit draadje genoemd zijn kun je proberen voor een exemplaar dichter bij huis: Deijne, Used Lexus of Van Enckevort.

Alleen jij kunt met zekerheid vaststellen of je AFS hebt, als je bij de knopjes links achter het stuurwiel daar iets kunt instellen a la “AFS”, dan zul je het hebben. Maar kijk goed voor je wat op EBay bestelt want zo’n motor die de lamp laat draaien is voor zover ik weet niet (eenvoudig) te vervangen. Je kunt dan wel een lens oppervlak hebben dat volledig intact is, de AFS motor moet het ook doen. Ik weet niet of zo’n ding ook stuk gaat in een bocht en dan vast gaat zitten en je lichtbeeld permanent verstoord is daardoor.
 
En kijk vooral ook eens op eBay Kleinanzeigen.
Daar staat ook weleens een wat op en ook meteen Europees, dus dan koop je niet per ongeluk koplampen van een rechtsgestuurde auto
 
  • Leuk
Waarderingen: Nivvle
En kijk vooral ook eens op eBay Kleinanzeigen.
Daar staat ook weleens een wat op en ook meteen Europees, dus dan koop je niet per ongeluk koplampen van een rechtsgestuurde auto
Ah super, ik kom daar deze tegen, even kijken of die past! Thanks @Bassj!


Als je je chassisnummer invoert op partsouq.com kun je onderdelen schema’s met -nummers bekijken. Als het goed is, krijg je alleen de onderdelen te zien voor jouw chassisnummer.

En de tips die in dit draadje genoemd zijn kun je proberen voor een exemplaar dichter bij huis: Deijne, Used Lexus of Van Enckevort.

Alleen jij kunt met zekerheid vaststellen of je AFS hebt, als je bij de knopjes links achter het stuurwiel daar iets kunt instellen a la “AFS”, dan zul je het hebben. Maar kijk goed voor je wat op EBay bestelt want zo’n motor die de lamp laat draaien is voor zover ik weet niet (eenvoudig) te vervangen. Je kunt dan wel een lens oppervlak hebben dat volledig intact is, de AFS motor moet het ook doen. Ik weet niet of zo’n ding ook stuk gaat in een bocht en dan vast gaat zitten en je lichtbeeld permanent verstoord is daardoor.
Kan ik gelijk deze gebruiken, dankjewel @D43m0n!
 
Ah super, ik kom daar deze tegen, even kijken of die past! Thanks @Bassj!



Kan ik gelijk deze gebruiken, dankjewel @D43m0n!
Dat zou moeten passen. De vorm van koplampen zelf is nooit gewijzigd bij de IS220 en IS250 Ook niet bij de facelift. Enkel had je bij 2011 volgens mij een strip dagrijverlichting in de koplampen als ik me niet vergis.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nivvle en Bobusa
Dat zou moeten passen. De vorm van koplampen zelf is nooit gewijzigd bij de IS220 en IS250 Ook niet bij de facelift. Enkel had je bij 2011 volgens mij een strip dagrijverlichting in de koplampen als ik me niet vergis.
Thanks! Ik ben ook even met Lexus Amsterdam in gesprek om het 100% zeker te weten voordat ik iets uit Duitsland bestel, dan laat ik ze daar mooi monteren. Kan iemand anders aan de foto's zien of deze met HID en AFS zijn? Ik wil uiteraard alleen 100% van m'n huidige functionaliteit behouden, anders begin ik er niet aan.

1726559823572.png
1726559847931.png
1726559879533.png


Wat is er overigens aan de koplampen gewijzigd bij de facelift in 2009?

 
Thanks! Ik ben ook even met Lexus Amsterdam in gesprek om het 100% zeker te weten voordat ik iets uit Duitsland bestel, dan laat ik ze daar mooi monteren. Kan iemand anders aan de foto's zien of deze met HID en AFS zijn? Ik wil uiteraard alleen 100% van m'n huidige functionaliteit behouden, anders begin ik er niet aan.

Bekijk bijlage 182154Bekijk bijlage 182155Bekijk bijlage 182156

Wat is er overigens aan de koplampen gewijzigd bij de facelift in 2009?

Lees hier eens doorheen. Zo heb ik het gedaan bij mijzelf. In 2009 is er volgens mij niets veranderd aan de koplampen.


Vanaf 2011 zit er dagrijverlichting in de koplampen verwerkt (als ik mij niet vergis).