Kortstondig trillen en brommen GS450h 2008

Frank2b

Heel actief
12 jul 2017
787
444
63
Ha forumleden!
Mijn Lexus ontwikkelt nieuw gedrag: soms begint de wagen te brommen en te trillen. Het gebrom klinkt alsof je naast een vrachtwagen rijdt en je kunt de hele wagen voelen meetrillen, zowel in stuur als in carrosserie. Het lijkt van achteren te komen, maar dat is altijd lastig te bepalen door de reflecties in een auto. Het lijkt met de snelheid van de auto samen te hangen.
Het geluid en trillen komt langzaam opzetten, duurt een minuut ongeveer, en verdwijnt dan weer langzaam. (En nee, ik passeer iet een Scania met opengewerkte uitlaat net op dat moment :geek: ). Vóór en na het fenomeen rijdt de wagen weer in alle stilte en rust.

Zelf denk ik aan remblokken die aanlopen achter. Of is het de versnellingsbak wellicht? Maar goed, dat is gissen.
Zijn er forumleden die het fenomeen (en liefst de oorzaak) kennen? Niets is lastiger dan naar de garage te gaan met een probleem dat zich sporadisch voordoet.....
 

Sam_IS300h

Actief
8 sep 2022
289
165
43
Hopelijk kijkt de garage meteen naar de linker remklauw? Je zal niet de eerste zijn die na een stukje sturen, aan de andere kant hetzelfde krijgt.. 😉
 

Frank2b

Heel actief
12 jul 2017
787
444
63
Nou de wagen is terug van de dealer. Niet de Lexus-dealer, maar dat heeft in dit geval tóch tot een herkenbaar resultaat geleidt:
- remschijven en -blokken achter vervangen
- rechter remklauw vervangen. Was kennelijk noodzakelijk, en er zijn alleen Lexus remklauwen beschikbaar, verontschuldigde de dealer zich.....

Uiteindelijk bijna 900 euries armer. Ouch!
Maar goed, met het remsysteem kun je beter geen risico's nemen.