Krakende voorstoel

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
De voorstoel kraakt wanneer ik bochten neem. Dit is iets dat over de afgelopen maanden steeds erger werd.

Zijn er meer die daar last van hebben? En Hoe hebben jullie dit opgelost?
 

Jeroen

Stamgast
16 mei 2011
1.995
3
38
mijn bestuurders stoel kraakt ook bij bochten! bij mij ligt het aan de bevestigingsbeugel van de stoel. die zijn aan hun eind.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Jullie dienen wellicht wat minder te snoepen! ;)

Zonder gekheid, zo oud zijn die auto's toch niet, om te spreken van beugels op zijn end? Ik hoor nog steeds geen piep of kraakje na 11 jaar, terwijl ik toch wel redelijk boven de 100kg weeg..?
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Volgens mij is het de connectie tussen de rugsteun en het zitvlak. Ik heb al wat WD40 geprobeert, maar denk eerder dat er ergens iets lost zit. Binnenkort breng ik de auto even naar Amsterdam toe.
 

Jeroen

Stamgast
16 mei 2011
1.995
3
38
GPS-10 zei:
Jullie dienen wellicht wat minder te snoepen! ;)

Zonder gekheid, zo oud zijn die auto's toch niet, om te spreken van beugels op zijn end? Ik hoor nog steeds geen piep of kraakje na 11 jaar, terwijl ik toch wel redelijk boven de 100kg weeg..?


ho ho, ik ben geen snoepert :p

bij mij is het zo al sinds dat ik hem heb dus weet ook niet wat ermee is gebeurt maar denk eerder dat er te ruw mee is omgegaan, wat ik eigenlijk niet snap want je zet hem in jouw stand en klaar ermee maar daar dachten de vorige eigenaren anders over denk.

@hube: volgens mij zijn het wel aardig vaste verbindingen het rugvlak en het zitvlak daar kan niet zomaar iets losgaan. misschien dat er iets van rubber of leer zit dat is uitgedroogd wat het krakende geluid maakt.
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Hube zei:
De auto is net een jaar oud :p Dat zal toch niet?

Zo lang staat ie op kenteken, misschien is ie ouder he ;) Ik heb een keer aan een auto gewerkt die 3,5 jaar op voorraad heeft gestaan...


Er zitten meerdere veren en beweegbare punten achter je kont zegmaar, hier kan een kraakje uit komen. Ik heb ook al een paar keer meegemaakt dat de stoelrail kraakte. Niet op te lossen met een spraytje, uiteindelijk de rail vervangen.
Maar goed, bij de dealer zullen ze vast het onderste uit de stoel halen om het kraakje op te lossen :p
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Nou Koen, je weet Hube aardig op te beuren.. :D

Kan zoiets eigenlijk onder garantie vallen, of ligt het aan het aantal decibel?
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
KWP zei:
Hube zei:
De auto is net een jaar oud :p Dat zal toch niet?

Zo lang staat ie op kenteken, misschien is ie ouder he ;) Ik heb een keer aan een auto gewerkt die 3,5 jaar op voorraad heeft gestaan...


Er zitten meerdere veren en beweegbare punten achter je kont zegmaar, hier kan een kraakje uit komen. Ik heb ook al een paar keer meegemaakt dat de stoelrail kraakte. Niet op te lossen met een spraytje, uiteindelijk de rail vervangen.
Maar goed, bij de dealer zullen ze vast het onderste uit de stoel halen om het kraakje op te lossen :p
Gelukkig heb ik de F-sport en werd deze vanaf modeljaar 2010 leverbaar, dus jij maakt mij nu niet bang! :p

Maar goed, ik zal eens kijken wat de reden was en de oplossing van de dealer hier plaatsen.

GPS-10 zei:
Nou Koen, je weet Hube aardig op te beuren.. :D

Kan zoiets eigenlijk onder garantie vallen, of ligt het aan het aantal decibel?
KWP krijgt mij niet zo snel.

Natuurlijk valt dit onder de garantie. Eigenlijk vind ik dit het heerlijke aan Lexus. Er is wat mis, ik ga naar de dealer en roep, er is wat mis, maakt u het aub? Daarna krijg ik mijn auto terug en is alles vaak ok.

Ik heb anders meegemaakt.
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Die kans is erg klein hoor, alles wordt dubbel gechecked in de fabriek.

Altijd leuk om iemand op de kast proberen te krijgen, leuker als diegene dan ook toehapt.... ;)
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Huh? Alleen maar krakende stoel, verder niet zo veel. Ook damschijven maart dat is iedere is
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
cruzcampo zei:
Zit met het zefde probleem, als je een oplossing hebt hoor ik het graag
Lexus Amsterdam is nu bezig. Ze moeten de bekleding verwijderen en gaan daarna inspecteren, die duurt even. Wanneer ik meer weet post ik