Kromme remschijven

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Henny
  • Startdatum Startdatum

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Half 2009 heb ik de remschijven van mijn LS 400 vervangen, omdat deze krom waren,
Nu zo'n 2 jaar later en nog geen 25000 km verder zijn mijn remschijven voor, weer krom.

Weet iemand wat hier de oorzaak van zou kunnen zijn ??

mvg

Henny
 
@mlcoolj: dat is wel het geval ja.

@ct200h: ik heb er ooit niet ver van gezeten, de remassistent doet soms wel iets meer als assisteren.

@jelmer: Ik heb 17 inch hoeveel mm scheelt het met de gewonde?
 
Vandaag niet sleutelen
Helaas de remschijven staan in back-order, hoop dat dit geen gevolg van de ramp in Japan is.

De remmen die standaard onder mijn LS zitten moeten ruim voldoende zijn om de boel ho te houden.
Remschijven van 315 mm, remklauwen met 4 zuigers per remklauw.

Trouwens die vergelijking met een busje vind ik zo gek nog niet,
op werkdagen rij ik n.m in een V.W T4 busje ook een automaat,
dit gaat dan zoals ze zeggen door weer en wind.
Toevallig zijn bij het busje de remmen ook aan vervanging toe incl de schijven
Maar wel bij een km-stand van 165.000
Blokken zijn natuurlijk al eerder vervangen , maar de schijven nog niet

Dus volgens mij kunnen/mogen remschijven bij normaal gebruik niet na 25.000 km
krom raken
 
Absoluut niet! maar omdat het slijtage delen zijn zullen ze denk moeilijk doen over garantie.

Mocht het nu weer zo vlug gebeuren kan ik wel een andere voor je halen, ik bestel die van R1 Concepts altijd voor de mensen. En ze gaan nu ook onder mijn LS i.c.m. met die Supra remmen.

+95 remtangen hebben genoeg stopvermogen, de stap naar Supra remmen zal er niet bijzonder veel aan toevoegen.
Ze zijn daarboven op ook nog veel zwaarder aangezien de jouwe helemaal van aluminium zijn.
 
Remmen LS 1990-1991-1992 ( UCF 10)

Four-wheel vented power-assisted discs, with foursensor,
three-channel Anti-lock Braking System (ABS).
10.8-in (27,5 cm, front), 11.4-in ( 29 cm rear) discs.

Remmen LS 1993-1994 (UCF 10)

Four-wheel vented power-assisted discs, with foursensor,
three-channel Anti-lock Braking System (ABS)
(Four-sensor, 4-channel with optional Traction Control).
11.6-in (29,5 cm front), 12.0-in ( 30,5 cm rear) discs.

Remmen LS 1995-1996-1997-1998-1999-2000 ( UCF20)

Four-wheel vented power-assisted discs, with foursensor,
three-channel Anti-lock Braking System (ABS)
(Four-sensor, 4-channel with optional Traction Control).
Four-piston front calipers. 12.4-in (31,5 cm front), 12.1-in ( 30,8 cm rear)
discs.

Remmen LS 2001-2002-2003-2004-2005 (UCF 30)

Four-wheel vented power-assisted discs, with four-sensor,
four-channel Anti-lock Braking System (ABS) with Brake
Assist, integrated with Vehicle Stability Control (VSC).
Four-piston front calipers. 12.4-in (31,5 cm front), 1 2.2-in (31 cm rear)
discs.

Zo te zien is er aardig ge-upgrade met de remmen, vooral bij de UCF 10, misschien ligt daar het probleem met de remschijven???
 
De eerste UCF10 had inderdaad remmen die echt te minnetjes zijn voor zo'n auto. is toen veranderd met de 93-94 UCF11.

UCF20 heeft gewoon goeie remmen met vier zuigers.
 
Henny zei:
Vandaag niet sleutelen
Helaas de remschijven staan in back-order, hoop dat dit geen gevolg van de ramp in Japan.

De remmen die standaard onder mijn LS zitten moeten ruim voldoende zijn om de boel ho te houden.
Remschijven van 315 mm, remklauwen met 4 zuigers per remklauw.

Trouwens die vergelijking met een busje vind ik zo gek nog niet,
op werkdagen rij ik n.m in een V.W T4 busje ook een automaat,
dit gaat dan zoals ze zeggen door weer en wind.
Toevallig zijn bij het busje de remmen ook aan vervanging toe incl de schijven
Maar wel bij een km-stand van 165.000
Blokken zijn natuurlijk al eerder vervangen , maar de schijven nog niet

Dus volgens mij kunnen/mogen remschijven bij normaal gebruik niet na 25.000 km
krom raken

GS heeft helaas dubbele zuigers geen 4.

@Jelmer: wat kosten die? geperforeerd??

Misschien ga ik toch voor big brake, weet het nog niet!! eerst maar angstaanjagend veel vermogen toevoegen.
 
Om even terug te komen op de schijven, dit is een foto van mijn vorige schijven (niet Lexus) en zoals je kunt zien hebben ze het niet altijd even makkelijk gehad. En ja, het is een automaat!! de schijf is kleiner, dunner. en de auto weegt 1640 kg leeg, dus ook geen veertje.
DSCN0275.JPG

Daarbij ben ik vaker door een plas water gereden, want zoals je kunt zien is de remvoering in de lak van de velg gebakken.

Als je ter hoogte van het slotje naar rechts kijkt zie je dat er een stuk van de schijf is afgebroken, je kunt de koelkanalen zien. ja, hier is echt mee gereden :) maar NOOIT kromgetrokken!!
 
Hey een zeer herkenbaar onderwerp. Ritje heen en weer naar Zwitserland gedaan in een wat hoger tempo (...kuch...) en nu trilt het stuur een klein beetje. Bij de winterbanden-zomerbandenwissel zagen de schijf er behoorlijk versleten uit.

Nieuw setje bij Brezan bestellen of iets beters van een ander merk???

Groeten!!
 
Afgelopen zaterdag de nieuwe remmen eronder (voorkant) , remklauwen gereinigd,
olie en filters vervangen, de rest " bekeken " hij kan weer een jaar vooruit en remt weer als vanouds !

Wat mij eigenlijk nooit opgevallen was is dat er een richting voor de luchtstroom op het interieurfilter aangegeven staat, maar hoe moet deze er dan in ? moet die pijl nu naar boven of naar onderen ?

groet

Henny
 
met de pijl naar beneden!!! de ventilator zit onder het filter, en als je het filter helemaal los hebt kun je zien dat de onderkant van het filter gelijk aan de aanzuigkant van de fan zit. luchtstroom gaat van boven naar beneden. heb toevallig vandaag varvangen.
 
handigneefje zei:
Hey een zeer herkenbaar onderwerp. Ritje heen en weer naar Zwitserland gedaan in een wat hoger tempo (...kuch...) en nu trilt het stuur een klein beetje. Bij de winterbanden-zomerbandenwissel zagen de schijf er behoorlijk versleten uit.

Nieuw setje bij Brezan bestellen of iets beters van een ander merk???

Groeten!!

Jelmer had een site met geperforeerde schijven, ook hebben ze een dunnere wand en grotere koelkanalen.

btw: mijn nieuwe schijven (4 week) zij nu al voor de helft blauw aangeslagen. :( :( :( ook de remblokken lijken gewoon weg te slijten.

Vraag aan mede GS rijders, de remblokken aan de achterkant zijn bij mij in feb. vervangen en nu al weer versleten. iemand ervaring?
 
Nathanael zei:
handigneefje zei:
Vraag aan mede (GS) rijders, de remblokken aan de achterkant zijn bij mij in feb. vervangen en nu al weer versleten. iemand ervaring?


Juist je achterblokken gaan heeeeeeel lang mee, je remt hoofdzakelijk met je voorremmen.
Als je blokken aan de achterkant zo snel slijten en nog eerder op zijn dan je voorblokken,
blijven je achterremmen waarschijnlijk op een of andere manier hangen ( remklauwen goed schoonmaken en nieuwe blokken monteren)

groet

Henny

p.s iets minder hard remmen??? of toch andere remmen eronder, maar dan wel die meer aankunnen als het
" normale " remgedrag van een personenauto
 
de remblokken achter zijn wel een stuk kleiner, daarbij is de diameter van de schijf achter ook iets groter.
en ja, voor remt het grootste deel van de massa af, maar mijn remmen lopen niet aan en toch zijn de blokken achter alweer versleten. en dit zijn de originele blokken. :(
 
Ik weet niet wat jij doet, maar in de drie jaar dat ik de auto rijd nu heb ik nog niks aan de remmen gedaan! ... heb er ook nog maar 31.000 mee gereden. pak weg 10K per jaar dus.

Maar ook bij vol stampen, geen gevoel van dat me schijven krom zijn. gaat allemaal netjes
 
Nathanael zei:
niet echt gekke dingen, in de ongeveer 100.000 km in 1.5 jaar heb ik de blokken achter 4 keer vervangen en voor 2 keer.

Dan klopt er iets niet , dit had minimaal anders om moeten zijn, je remkracht wordt denk ik niet goed verdeelt, denk dat je daar het probleem moet zoeken