Kromme remschijven

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Half 2009 heb ik de remschijven van mijn LS 400 vervangen, omdat deze krom waren,
Nu zo'n 2 jaar later en nog geen 25000 km verder zijn mijn remschijven voor, weer krom.

Weet iemand wat hier de oorzaak van zou kunnen zijn ??

mvg

Henny
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Nathanael zei:
niet echt gekke dingen, in de ongeveer 100.000 km in 1.5 jaar heb ik de blokken achter 4 keer vervangen en voor 2 keer.


Rijd jij alleen achteruit dan ????????? Volgens mij is je remdruk achter groter dan voor dan in dit geval, of wat ik al schreef rij je alleen achteruit??? :D :p
 

Nathanael

Heel actief
28 jul 2010
568
3
0
Als eerste wil ik zeggen dat de remkracht verdeling elektronisch word geregeld.
En achter maximaal kan worden geremd.
Maar ik was ook even vergeten dat ik een aantal burnoutjes heb gedaan :D zeg maar zo:
Moet altijd even worden gedaan wanneer ik nieuwe banden krijg
En dat hakt er wel in.
Met mijn nieuwe blokken is het een stuk beter, geen gekke dingen alleen rijden.
 

Nathanael

Heel actief
28 jul 2010
568
3
0
Langer als jij denkt. vorig jaar stond hij op ongeveer 88 duizend en nu op bijna 220 en ik wil ongeveer 400.000 halen :hi:
 

Coordinator

Actief
1 nov 2009
437
0
0
Heel goed voor je versnellingsbak een aandrijving zulke burn-outs. You-tube staat vol met alles wat uit elkaar ploft, geweldig. Ik doe het niet. :D
 

Nathanael

Heel actief
28 jul 2010
568
3
0
Coordinator zei:
Heel goed voor je versnellingsbak een aandrijving zulke burn-outs. You-tube staat vol met alles wat uit elkaar ploft, geweldig. Ik doe het niet. :D


Daar lig ik niet zo wakker van. nou heet ik toevallig van de achternaam ook de Witte dus heb ik in elk geval de ruimte om te sleutelen ;)
Daarbij krijg ik binnenkort toch een andere motor, en aandrijflijn. :rulez:

Modedit: foto verwijderd i.v.m. reclame
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Als de dikte nog goed is, gewoon onder de auto afdraaien, is beste oplossing, hebben jullie niet zo'n bank?
 

Nathanael

Heel actief
28 jul 2010
568
3
0
Rom zei:
Als de dikte nog goed is, gewoon onder de auto afdraaien, is beste oplossing, hebben jullie niet zo'n bank?

nog niet goedkoopste die ook een beetje goed is kost ongeveer zo'n 3500-4000

Daarbij richt ik mij meer op automatische transmissies, en elektronische storingen.
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Gewoon onder de auto afdraaien is beste oplossing, mits binnen de toleranties van de opgave fabrikant. Kan ook gewoon bij welke dealer dan ook, natuurlijk wel met zo'n inrichting.
 

Nathanael

Heel actief
28 jul 2010
568
3
0
Mijn auto gaat NOOIt naar een ander. niet slecht bedoelt maar ik doe alles zelf.
Voor mijn Chrysler heb ik een speciale computer gekocht om alles te kunnen doen.
Zo ben ik ook in aanraking met de automatische transmissies gekomen.
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Update wat mijn remschijven berteft, eindelijk antwoord op mijn garantieclaim en niet alleen mijn schijven maar ook de blokken volledig vergoed gekregen, mijn complementen voor AMG automaterialen in Zwijndrecht.
Had hier eigenlijk niet op gerekend omdat er 1 jaar garantie gegeven wordt en ik na 2 jaar de problemen kreeg, maar het feit dat ik geen nog 15000 km per jaar rij speelt natuurlijk ook een rol.
In ieder geval perfect opgelost. :worship:

groet

Henny
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Henny zei:
Update wat mijn remschijven berteft, eindelijk antwoord op mijn garantieclaim en niet alleen mijn schijven maar ook de blokken volledig vergoed gekregen, mijn complementen voor AMG automaterialen in Zwijndrecht.
Had hier eigenlijk niet op gerekend omdat er 1 jaar garantie gegeven wordt en ik na 2 jaar de problemen kreeg, maar het feit dat ik geen nog 15000 km per jaar rij speelt natuurlijk ook een rol.
In ieder geval perfect opgelost. :worship:

groet

Henny

AMG in zwijndrecht is zeker een goede zaak! Ik kom er bijna elke week wel, altijd vriendelijk en behulpzaam.


gr. koen
 
G

Guest

Guest
je wielen vast zetten met het juiste aanhaalmoment kan ook een hoop ellende besparen ;) diverse merken hebben hier last van. Misschien bij lexus/toyota ook ?
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Poika zei:
je wielen vast zetten met het juiste aanhaalmoment kan ook een hoop ellende besparen ;) diverse merken hebben hier last van. Misschien bij lexus/toyota ook ?

:rulez:
Daar heb je helemaal gelijk in, daarom heb ik enkele jaren geleden een goede momentsleutel aangeschaft.