- 6 mei 2025
- 3
- 4
- 3
Hallo allemaal, beste mede Lexus-rijders,
Sinds een goede maand ben ik trotse eigenaar van een Lexus UX250h F-Sport uit 2020. Tot nu toe ben ik zeer tevreden over de auto – het rijcomfort, de afwerking en de uitstraling zijn echt top.
Toch zit ik met een vraag waar ik online niet echt een duidelijk antwoord op kan vinden. In de tijd dat ik de auto nu heb, heb ik eigenlijk nog nooit een lange rit gemaakt – hooguit een uur aaneengesloten rijden. De meeste ritten zijn aanzienlijk korter en in de stad. Wat me is opgevallen, is dat de hybride batterij nog nooit echt helemaal vol lijkt te raken.
Misschien relevant om te vermelden: ik rijd hoofdzakelijk in de ECO-stand, vooral in en rondom de stad. Alleen op buitenwegen of als het wat vlotter mag, schakel ik over naar de SPORT-stand.
Mijn vragen:
Ik hoor het graag! Bij voorbaat hartelijk dank.
Groet, Jordi
Ps. de afbeelding toont het huidige batterij-niveau. Ik kom relatief eenvoudig tot twee streepjes onder het maximum, maar dus niet daarboven.
Sinds een goede maand ben ik trotse eigenaar van een Lexus UX250h F-Sport uit 2020. Tot nu toe ben ik zeer tevreden over de auto – het rijcomfort, de afwerking en de uitstraling zijn echt top.
Toch zit ik met een vraag waar ik online niet echt een duidelijk antwoord op kan vinden. In de tijd dat ik de auto nu heb, heb ik eigenlijk nog nooit een lange rit gemaakt – hooguit een uur aaneengesloten rijden. De meeste ritten zijn aanzienlijk korter en in de stad. Wat me is opgevallen, is dat de hybride batterij nog nooit echt helemaal vol lijkt te raken.
Misschien relevant om te vermelden: ik rijd hoofdzakelijk in de ECO-stand, vooral in en rondom de stad. Alleen op buitenwegen of als het wat vlotter mag, schakel ik over naar de SPORT-stand.
Mijn vragen:
- Zijn er andere UX-rijders (of hybride Lexus-rijders in het algemeen) die dit herkennen?
- Wat voor rit (qua tijdsduur of afstand) is er ongeveer nodig om de hybride batterij volledig vol te laden?
- En tot slot: heeft het zin om de auto bijvoorbeeld een uur in de READY-stand te laten staan (zonder ermee te rijden)? Bevordert dat het opladen van de batterij, of is dat zinloos/slijtagegevoelig?
Ik hoor het graag! Bij voorbaat hartelijk dank.
Groet, Jordi
Ps. de afbeelding toont het huidige batterij-niveau. Ik kom relatief eenvoudig tot twee streepjes onder het maximum, maar dus niet daarboven.