Laag op multimedia scherm?

sobunson

Nieuw hier
12 jan 2019
12
0
0
Hallo allemaal,

Sinds enkele weken trotse bezitter van de IS300h. Toch waren een paar dingen waar aandacht aan besteed moest worden.
Zoals onder andere het multimedia systeem. Ik heb hem gisteren zelf geupdate naar (VD12104B) - gedownload via lexus tech site.

Nu het scherm: er lijkt net een plastic laagje op te zitten, wat los begint te laten. Dit is alleen zichtbaar bij fel licht, maar ziet er gewoon heel lelijk uit. Iemand een idee wat dit is en hoe ik dit kan oplossen?
IMG_20190222_173818.jpg
 

Frank2b

Heel actief
12 jul 2017
787
444
63
Ik heb een auto uit 2008 en een paar weken geleden trok ik nog de beschermfolie van ??n van de RVS dorpels ... ;) Het zou maar z? kunnen!
 

Darkmatter

Actief
18 nov 2017
306
249
43
Ik had op mijn scherm ook een loslatend laagje - dacht ik. Het bleek het residu te zijn van zo'n vettige dashboardcleaner, ik snap niet dat mensen dat spul gebruiken. :eek: Geduldig schoonmaken met water, afwasmiddel en microvezeldoek heeft het scherm weer in zijn oude glorie hersteld.

Jarno
 

sobunson

Nieuw hier
12 jan 2019
12
0
0
Ik had op mijn scherm ook een loslatend laagje - dacht ik. Het bleek het residu te zijn van zo'n vettige dashboardcleaner, ik snap niet dat mensen dat spul gebruiken. :eek: Geduldig schoonmaken met water, afwasmiddel en microvezeldoek heeft het scherm weer in zijn oude glorie hersteld.

Jarno

Bedankt. Ik ga het zo eens uitproberen. Begin toch steeds meer te twijfelen dat het beschermfolie is lol.
 

sobunson

Nieuw hier
12 jan 2019
12
0
0
Vandaag de auto gepoetst. Bedankt voor de tips. Hij ziet er weer als nieuw uit! Het was waarschijnlijk nog de beschdrmingsfolie die erop zat, haha.
 

Rogier

Hoort erbij
19 mrt 2012
51
4
8
Ik had op mijn scherm ook een loslatend laagje - dacht ik. Het bleek het residu te zijn van zo'n vettige dashboardcleaner, ik snap niet dat mensen dat spul gebruiken. :eek: Geduldig schoonmaken met water, afwasmiddel en microvezeldoek heeft het scherm weer in zijn oude glorie hersteld.

Jarno

Dat had ik ook van een cockpitspray. Het ging er maar moeilijk af uiteindelijk. Je ziet nog een randje zitten waar ik met een wattenstaafje net niet bij kan. Bij de topicstarter leek het idd meer op een beschermfolie. Bizar dat men dat er nooit eerder afgehaald heeft. (Bij de CT200h van mijn vrouw zitten zijn de Mark Levington emblemen van de achterspeakers nog voorzien van een folie :)
 

Ferdy

Hoort erbij
7 apr 2021
39
32
18
Top! Wat een simpele oplossing.. Ik had ook vlekken op scherm en dacht de display te moeten vervangen...gewoon water, dreft en microfiber ff flink poetsen en het is weg! Dank!!
 

LEXUS IS300H

Nieuw hier
28 sep 2021
1
2
1
Oplossing? Het zijn geen vlekken maar het is de antirefelectiecoating die loslaat. In de US bestaat er een terugroepactie voor en een reparatieset die op aanvraag werd aangeboden. Het onderdeel is een voorzetscherm en maakt geen deel uit van de navi-unit

In NL doet de dealer of zijn neus bloed, "nooit eerder gezien". In feite is het scherm niet bestand tegen schoonmaken en/of vocht. Duidelijk een productiefout aangenomen dat je af en toe je auto ook van binnen moet kunnen schoonmaken.

Als je alle coating hebt weggepoetst ben je de antireflectiecoating kwijt maar dat is in de praktijk geen echt probleem.

Zie Lexus US technical service bulletin L-SB-0002-16 January 13, 2016
Multi-Display Coating Damage