Laag stationair toerental / uitvallen motor

G

Guest

Guest
De celsior bevalt prima, maar helaas vanmiddag opweg naar hoorn, viel de motor uit bij het stoplicht. Ik kon hem wel weer meteen starten gelukkig.

Na de start meteen weggereden, en bij het volgende stoplicht viel ie weer uit. Blijft dus niet stationair lopen grrrr.

Daarvoor liep ze rond de 550RPM is dit normaal? Nu net bij thuiskomt, heb ik meteen eens de gasklep bekeken van binnen, zat ietwat zwarte aanslag op. Dit heb ik voorzover ik nu kon schoon gemaakt met remmenreiniger en een doekje. Net een stukje wezen rijden en het lijkt erop dat ze nu weer aan blijft. De vacuumslangen rondom de gasklep lijken allemaal heel, en niet verstopt.

Maar nu de vraag: Hoe word het stationaire toerental geregeld? Werkt dit met een bypass of met de gasklep zelf? Het gaat om een V8 generatie 2 (1995)
 

Lexter

Heel actief
4 jul 2011
768
0
0
Je TPS sensor geeft een signaal aan je ECU door en de ECU bepaalt hoeveel lucht / brandstof er moet ingespoten worden. Je O2 sensoren meten alles na en geven dat weer door aan de ECU. Je regelt je stationair met je TPS sensor.
Je kan hem tussen de 550 en de 700 laten oplopen. Maar dat gaat alleen als alle factoren ok zijn.

Als je Celsior slecht stationair loopt bestel dan eerst een pakking of koop pakkingspapier en trek de pakking over. Demonteer je throttle house en koop een bus die geschikt is om roet en gum op te lossen. Dus geen remmenreiniger, controleer alle vacu?mslangen of beter .... koop een 2 mtr nieuwe en vervang alles.
controleer ook je lekkages op je EVAP en je luchtinlaat.

aandachtpunten:

stuurpomp lekt lucht en drupt olie
PVC valve zit verstopt en je slang is bros
Je CCC zit verstopt en verpest je EVAP

In mijn topic staat het wat uitgebreider ik ga nu ff maffen ...

:rulez:
 

Lexter

Heel actief
4 jul 2011
768
0
0
worthless.gif
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
lexter heeft het allemaal al gezegd... maar zit je lucht massameter goed? Verder kun je proberen uit te lezen en kijken of er errors zitten...
 
G

Guest

Guest
Ik geloof niet dat er wat aan de sensoren mankeert. gasklephuis ziet er als nieuw uit, nadat ik meerdere inmiddels op foto heb gezien. Rest vd motor is onaangetast, alle verf markeringen zitten er nog.

Zit nu op een amerikaans ls 400 / celsior forum, en daar weten ze er wat meer van. Het zit m waarschijnlijk in de ecm.

Beetje jammer, niet verwacht. Zeker niet met een ton op de teller en met toyota op de voorkant..
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Heb je al gelezen over de mogelijke problemen met versleten condensatoren?
Als je een beetje handig bent en kunt solderen kan je dit eenvoudig zelf repareren.
 
G

Guest

Guest
Jep gelezen, maar dat lost toch niet het stationaire probleem op met mijn eigen ECU?

Een goed type ecu kost max 150? evt verzenden en alle zooi nog eens 75? dat heb ik er meer dan voorover.

Auto is het zeker waard.
 
G

Guest

Guest
Goeie ecu gevonden in australie!:) waarschijn voor 75 euries.. Dan hier laten repareren (nieuwe condensators) en gaan met die banaan
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Krijg je dan geen afstellingsproblemen omdat de ECU Australisch is?
Het klimaat, en dus de afstelling van auto's, is daar behoorlijk anders dan in Nederland.
 

patriekske

Actief
1 apr 2012
311
3
0
is de accupool los geweest??
maken het vaak mee bij oa tundra en andere toyota modellen dat het gasklephuis vies is en door vervuiling ervoor zorgt dat de motor onder zijn toeren gaat draaien.
jouw probleem lijkt hierop.

wat je kunt doen is de buis/slang die naar je gasklep loopt losmaken en dan vervolgens de aanslag die daar zit weghalen met remmenreiniger.
vervolgens advies om de accupool even los te nemen en hem daarna (2minuten) de motor te starten en warm te laten draaien.

zeg niet dat het de oplossing is maar het proberen waard.
 
G

Guest

Guest
Bedankt voor je reactie. Dat ik hem net had zat de minpool idd los. Zat lekker te knetteren op de pool. Alles netjes schoon gemaakt en de klem aangepast zodat ie goed past (nieuwe dikke varta accu, net effe anders dan originele accu's)

Ook de gasklep bekeken, deze ziet er zgan uit, en de aanslag die er zat heb ik schoon gemaakt.

Greets
 
G

Guest

Guest
En btw de buis die jij bedoelt daar zit de LMM tussen (luchtmassameter) en deze mag je absoluut niet met remmenreiniger schoonmaken!! Gaat ie stuk van. De sensor draadjes hierin zijn van een speciaal soort metaal met coatings wat je met remmenreinigrr oplost.
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Poika zei:
Ik heb een japanse celsior (ls 400)

Oooh, dan, ja dan is een Australische afstelling in Nederland natuurlijk wel goed :rulez:

De Japanse versie corrigeert dat natuurlijk allemaal automatisch!

36d9pu.jpg