laatste IS voor mij

Arie

Actief
4 dec 2008
104
0
0
Ik kreeg vandaag te horen dat ik alleen nog maar een auto mag leasen met een A/B/C label en dus vallen de IS modellen voor mij af. Alleen de 150pk diesel zou hieraan voldoen maar dat zal hem niet gaan worden. het vermogen is voor mij dan echt te weinig.

Ik baal dus wel omdat ik het de beste auto is die ik ooit heb gereden. Ik heb dan ook Audi/BMW gereden maar Lexus heeft mij hart gestolen.

Misschien dat ik eens ga proef rijden in de CT200 om te kijken of het wat is. Het zou wel een stap terug zijn omdat ik ook niet zou gauw in een A3 of BMW 1 serie zou gaan rijden omdat de auto's gewoon kleiner zijn.

Ik blijf hoop houden op een A/B/C label IS versie maar gezien het succes van de CT 200 verwacht ik geen veranderingen op IS gebied.

Ik blijf wel het forum volgen omdat deze de nieuwtjes altijd snel hebben en ik moet nog tot november dus finger crossed.
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Tja de Is250/220d is de laatste der mohikanen, de nieuwe zal wel iets met hybride worden maar wanneer die uitkomt? Niemand weet het nog. Deze serie is de laatste serie van Lexus in Nederland die louter met benzine en diesel te leveren is en niet met hybride. Jammer te moeten constateren dat deze 150 pk versie te licht is, die vond ik fijner rijden dan de 170 pk versie. In de basis is de motor ook hetzelfde overigens.

Zou toch eens met een CT gaan rijden, schijnt een fijne auto te zijn, heb er zelf ook 1 besteld en een GS300 ingeruild, maar of dit een stap terug is,.... nee ik vind van niet, het is anders maar zeker niet minder.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Jammer Arie.

Maar inderdaad, zoals ct200h zegt de ct200h hoeft geen achteruitgang te zijn. Het is immers een nieuw model. Denk dat je niet veel zal inleveren op luxe, met jouw leasebudget zou je hem waarschijnlijk ook bomvol kunnen leasen.

Hoe dan ook Arie, een testritje in de CT kan geen kwaad.
 

Arie

Actief
4 dec 2008
104
0
0
Ik ga zeker een proefrit maken met de CT200 maar dan is de doorslag de bijtelling. Ik heb nog nooit een auto gekozen omdat ik dan p/m goedkoper uit ben want dan zijn er nog genoeg alternatieven op de markt.

Ik hoop dat een automagazine een test laat zien tussen de Alfa Giulietta 170 pk (20% bijtelling) en de CT200. Ik vrees dan het ergste voor de Lexus ondanks de paar tientjes extra bijtelling.

Ik kan tot ongeveer 48-50k besteden met mijn leasebedrag voor benzine dus een knappe CT200 zit er dan wel in.

Ik wil ook een mooie wagen voor de deur hebben staan wat het is voor mij ook een status symbool. :O Grote vraag voor mij is ook of de 14% de komende 4 jaar gehandhaafd blijft want het zou zuur zijn als ik straks de volle mep ga betalen voor een auto die ik primair gekozen heb voor de gunstige bijtelling.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Arie, heb je in de 150 PK versie van de IS gereden? Misschien niet helemaal hetzelfde, maar mijn auto heeft 140 PK'tjes en ik vind het genoeg voor de auto, het kan goed van z'n plaats komen zeg maar.... hoeveel pk heeft de 220d? volgens mij 170 toch? voor die 20 pk zou ik het wel overwegen om een proefrit te maken... denk dat het verschil dan gaat zitten in de "punch" wat je krijgt als de turbo aanslaat, de 150 pk zal dan verfijnder aanvoelen... :rulez:
 

Arie

Actief
4 dec 2008
104
0
0
mlcoolj zei:
Arie, heb je in de 150 PK versie van de IS gereden? Misschien niet helemaal hetzelfde, maar mijn auto heeft 140 PK'tjes en ik vind het genoeg voor de auto, het kan goed van z'n plaats komen zeg maar.... hoeveel pk heeft de 220d? volgens mij 170 toch? voor die 20 pk zou ik het wel overwegen om een proefrit te maken... denk dat het verschil dan gaat zitten in de "punch" wat je krijgt als de turbo aanslaat, de 150 pk zal dan verfijnder aanvoelen... :rulez:

Mijn IS 220D heeft nu standaard 177pk en wat extra pk achter de hand. 150pk is te weinig voor mij. Ik ben echt het type dat altijd wel een stoplicht sprintje wil doen. Wat ook meespeelt is dat ik niet 4 jaar weer wil rondrijden in een model waar ik al 4 jaar in heb rondgereden. Zoals het er nu uit gaat zien gaat het de nieuwe 320d (model 2012) worden met 20% bijtelling en 163pk.

Echter ik moet nog eens een proefrit maken met de CT200 hij moet echt super rijden om ervoor te zorgen dat ik om ga want van het uiterlijk loop ik niet echt warm.
 

Coordinator

Actief
1 nov 2009
437
0
0
Wat een luxe positie heb ik nu tegenwoordig. Ik mag helemaal geen leaseauto uitzoeken maar gewoon wat ik zelf wil Ik rij nu tijdelijk voor 28 eurocent de km met mijn LS 400 en natuurlijk kan dat niet uit maar in ieder geval de benzine betaald plus wat extra. Ik ben echt klaar met dat label gelul van leasemaatschappijen en bedrijven. Iedereen is zgn met het milieu bezig maar ik wordt zelfs met 140 km op de klok voorbij geknald door alles wat Hybride is. Ook dan zuipt een Prius. Die labels zijn door geitewollen autohaters bedacht op hun Batavus fietsen en het heeft niks met de werkelijke situatie te maken. Je kunt ook prive leasen mocht je dit willen. En een alfa 1750 zuipt ook als je het gas wat intrapt. Bij ons in het bedrijf lopen menig VW 1.4 TFSI, zeer zuinig met de wind mee achter een truck maar oh wee in DLD op 140 plus hoppa naar de 1 op 9 en minder, wat een vooruitgang. Mijn LS 1 op 11 met 140-150 km op de klok zo kan het ook. Maar zo weer eens gaan tanken met oogjes dicht haha. :hi:
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
haha di coordinator [offtopic] weet je zeker dat je geen column ergens in een krant of tijdschrift hebt? wat kun je het mooi verwoorden zeg haha.. lees het altijd met plezier :rulez: ~)[/offtopic]
 

Coordinator

Actief
1 nov 2009
437
0
0
Nee ik schrijf gewoon om af en toe wat leuks te beleven. Er is zoveel onzin om mij heen soms dat ik ergens de humor ga zoeken in situaties. Nou zat inspiratie in het dagelijkse leven. Nu mail ik veel met onze werkplaats in Aberdeen en die Schotten aldaar hebben ook een heerlijk droog soort humor wat door alle korte lontjes langzaam in Nederland aan het verdwijnen is. Met humor los je veel op maar mensen zien dit niet en worden kwaad. Jammer. Zo maak ik me weer boos om het feit Japan: een groot probleem dat zeker maar dan gaat de olieprijs, gasprijs, stroomprijs, rijstprijs, wokprijs, sushiprijs en weet ik veel wat nog meer meteen omhoog voor ons hier in Nederland. We zitten met onze spleet op de grootste aardgasboer ter wereld en dat moeten we dan duurder inkopen als consument. Zucht ik snap het niet meer. Straks maken ze de nieuwe CT 200 duurder om de wederopbouw te financieren. Doet Nederland er Jappenbelasting op kan zo maar. Maar de zon schijnt hier weer, rustig ademen nu. :D
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Dat is de reden waarom ik toch bij mijn is250 blijf ipv een eventuele lease...

Voor mij is het nog geen laatste IS :) Maar hopelijk blijft arie nog wel bij lexus.
 

Arie

Actief
4 dec 2008
104
0
0
Geweldig geschreven.....heerlijk. De IS is de beste auto die ik ooit heb gereden maar niet tegen iedere prijs. Het blijft maar een auto :redface2:
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Coordinator zei:
Nee ik schrijf gewoon om af en toe wat leuks te beleven. Er is zoveel onzin om mij heen soms dat ik ergens de humor ga zoeken in situaties. Nou zat inspiratie in het dagelijkse leven. Nu mail ik veel met onze werkplaats in Aberdeen en die Schotten aldaar hebben ook een heerlijk droog soort humor wat door alle korte lontjes langzaam in Nederland aan het verdwijnen is. Met humor los je veel op maar mensen zien dit niet en worden kwaad. Jammer. Zo maak ik me weer boos om het feit Japan: een groot probleem dat zeker maar dan gaat de olieprijs, gasprijs, stroomprijs, rijstprijs, wokprijs, sushiprijs en weet ik veel wat nog meer meteen omhoog voor ons hier in Nederland. We zitten met onze spleet op de grootste aardgasboer ter wereld en dat moeten we dan duurder inkopen als consument. Zucht ik snap het niet meer. Straks maken ze de nieuwe CT 200 duurder om de wederopbouw te financieren. Doet Nederland er Jappenbelasting op kan zo maar. Maar de zon schijnt hier weer, rustig ademen nu. :D



:D :D :D Ik sluit mij hier helemaal bij aan, hahaha de grootste aardgasboer ter wereld, is echt waar , dat kan ik bemanen als oud medewerker van Gasunie. Het korte teentjes gedrag en afzeiken is toch echt tot ons cultureel erfgoedje aan het worden in het ooohhh zoooooo calvinistische landje ( waag het niet om een grotere auto dan de baas te rijden,........ foei,...........)
 

Arie

Actief
4 dec 2008
104
0
0
Vandaag is de beslissing gevallen en heb een nieuwe auto besteld en de keuze is gevallen op de Audi A5 Proline 170 PK model 2012. Ik heb er lang over moeten nadenken maar de prijs en de 20% bijtelling gaven de doorslag. Normaal moet ik diesel rijden maar gezien het A label is het omslagpunt bijna 45.000 km dus kon ik kiezen voor benzine.

De uitvoering is incl Xenon, navigatie, 17 inch velgen, parkeerradar en nog wat kleine extra dingen.

Ik blijft tot 11/1/2012 in de IS220d rijden en dan is het voor 3 jaar naar de Audi. De lexus IS is de beste/mooiste wagen die ik tot nu toe ooit heb gereden en ik heb Audi, BMW, Renault, Nissan en VW ook gereden.

Nu maar hopen dat ik geen spijt krijg.

:redface:
 

NIEKIS200

Actief
26 nov 2010
232
0
0
Mooie auto zo'n A5. Zal vast goed rijden en is mooi afgewerkt.

Wij rijden nu een A4 3.0 V6 van 9 jaar oud maar auto rijdt nog als nieuw.
Onze Lexus IS200(bj.2000) staat te koop.
Mijn vriendin maakt de meeste kilometers in de Audi op basis van kilometervergoeding.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
A5 is zeker een mooie auto! maar ik hoop ook niet voor je dat je spijt zal krijgen, maar persoonlijk denk ik dat het wel ok is. het is ook niet echt te vergelijken eigenlijk :) maar mocht het toch minder bevallen dan zien we je over 3 jaar lekker terug in een nieuwe generatie IS toch? :)

Hou ons op de hoogte wat je bevindingen zijn met de a5 :)
 

Arie

Actief
4 dec 2008
104
0
0
Alan zei:
A5 is zeker een mooie auto! maar ik hoop ook niet voor je dat je spijt zal krijgen, maar persoonlijk denk ik dat het wel ok is. het is ook niet echt te vergelijken eigenlijk :) maar mocht het toch minder bevallen dan zien we je over 3 jaar lekker terug in een nieuwe generatie IS toch? :)

Hou ons op de hoogte wat je bevindingen zijn met de a5 :)

Dank je wel. Ik had ook niet veel keus de IS250 paste wel in het budget maar heeft geen A,B,C label en dan is het no go vanuit mijn werkgever. De A5 stond al op het verlanglijstje maar de 20% bijtelling van het nieuwe model gaf de doorslag. Hij was qua bijtelling ? 400,- ipv ? 265,- niet eens heel veel duurder. Die ? 135,- had ik er graag voor over qua vermogen, ruimte enz.

Kan ik wel op het forum blijven want ik ben ook wel een beetje gehecht aan de leden en dan blijf ik ook op de hoogte van de eventuele volgende generatie IS :D
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
JA ik snap je hoor :)

Zoals we altijd al zeggen, iedereen is welkom hier! ook niet lexusrijders!! Het is altijd leuk om ervaringen te delen en wat van elkaar te leren toch? :)

Ik vind de A5 ook een hele mooie auto, een goede vriend van me die gaat er waarschijnlijk ook 1 halen. :)
 

micdee

Heel actief
16 jul 2011
694
2
0
Audi A5 is een hele mooie auto (als coupe, niet de sportback)
.. Ga je echt geen spijt van krijgen, zolang je niet al te vaak iemand achterin mee moet nemen.
En heel goed dat er nog een audi eigenaar op het forum aanwezig is.. voel ik mij niet zo alleen ...
:mrgreen:
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Goh..... Nooit gedacht dat nog ooit eens te lezen... een audi eigenaar die zich alleen voelt :p

Mooie bak Arie. Het was ook een van mijn opties toen ik vervanging zocht. Je blijft toch in dat segment zoeken.

Over 3 jaar zal de IS3 weer beschikbaar zijn in vele varianten hopelijk dus dit uitstapje hoeft niet permanent te zijn ;)