laatste IS voor mij

Arie

Actief
4 dec 2008
104
0
0
Ik kreeg vandaag te horen dat ik alleen nog maar een auto mag leasen met een A/B/C label en dus vallen de IS modellen voor mij af. Alleen de 150pk diesel zou hieraan voldoen maar dat zal hem niet gaan worden. het vermogen is voor mij dan echt te weinig.

Ik baal dus wel omdat ik het de beste auto is die ik ooit heb gereden. Ik heb dan ook Audi/BMW gereden maar Lexus heeft mij hart gestolen.

Misschien dat ik eens ga proef rijden in de CT200 om te kijken of het wat is. Het zou wel een stap terug zijn omdat ik ook niet zou gauw in een A3 of BMW 1 serie zou gaan rijden omdat de auto's gewoon kleiner zijn.

Ik blijf hoop houden op een A/B/C label IS versie maar gezien het succes van de CT 200 verwacht ik geen veranderingen op IS gebied.

Ik blijf wel het forum volgen omdat deze de nieuwtjes altijd snel hebben en ik moet nog tot november dus finger crossed.
 

Arie

Actief
4 dec 2008
104
0
0
Nog 11 daagjes en dan gaat de auto terug naar de leasemaatschappij. Laatste grote beurt mocht niet meer gedaan worden dus ik ben blij dat het nog niet sneeuwt want profiel op alle banden is minimaal en dan kom ik niet meer vooruit. Ik ga deze auto echt missen en zeker de ML instalatie was de kers op de taart. Ik hoop dat de auto bij iemand komt die goed voor hem gaat zorgen. Zou leuk zijn dat deze auto straks weer op het forum terugkomt met een andere eigenaar. Het is een goede diesel met 130.000 als km stand en bij 99.000 een nieuwe motor.

Ik ga Audi A5 Sportback 1.8T rijden met een ABT chip (200pk) en 20% bijtelling 19 inch velgen, wat andere opties en om een beetje het ML gevoel te hebben een B&O geluidsinstalatie. Het is zeker geen straf de A5 maar waarom maakt Lexus de IS250 niet met een C label. Hij valt hierdoor voor veel leaserijders buiten de boot aangezien de eisen steeds vaker zijn A,B of C label.

Ik blijf meelezen en hoop dat er over 3 jaar een nieuwe IS is dan.....!!

Prettige Jaarwisseling en een 2012 met veel veilige kilometers.
 

Arie

Actief
4 dec 2008
104
0
0
Ik denk niet meer dat ik mijn "oude IS220d" op de Nederlandse wegen zal tegenkomen. Ik kan het kenteken niet meer opvragen en als ik het kenteken opvraag via een app op mijn Ipad geeft hij aan dat hij gestolen of gesloopt is. Ik denk dat hij verkocht is aan het buitenland en daarom is uitgeschreven. Het is jammer weer een Lexus minder in NL.
 

Arie

Actief
4 dec 2008
104
0
0
Ik had beloofd nog eens wat van me te laten horen helaas zonder mijn Lexus. Ik moet zeggen dat ik redelijk besmet ben geworden met het Lexus virus en probeer nu via een kennis in Canada aan het kijken wat de mogelijkheden zijn om een IS350 hierheen te halen waar ik dan prive in ga rijden. Dit is daar een redelijk courant model en de prijzen zijn ook redelijk. Canadese auto's hebben dus ook gewoon alles in kilometers enz dus dat scheelt weer iets

Op het ogenblik rij ik dus in een A5 Sportback ABT met 211 pk. De auto bevalt prima maar toch mis ik wel wat dingen vanuit mijn Lexus. Dus even de plus/minpunten.

+ Kofferbak is veel ruimer en ook de ruimte op de achterbank is groter. 490 liter kofferbak is genoeg om mee op vakantie te gaan.
+ Achterbank neerklapbaar.
+ Materiaal gebruik is beter en zeker minder hardplastic in interieur.
+ MMI + Navigatie is echt top
+ Uitstraling is beter. Krijg regelmatig een duimpje omhoog van mede weggebruikers.
+ 20% bijtelling

-/- Stuurt veel minder scherp dan de IS.
-/- Lexus is veel stiller.
-/- ML soundsysteem is vele malen beter dan B&O in de Audi.
-/- Dealer organisatie Lexus is veel beter. Auto van 50.000,- en nog geen bloemetje oid.
-/- Metalic lak is slecht 1 dag vogelpoep en je kan gaan poetsen.
-/- Ondanks A label is het verbruik 8,7 liter op 100KM en dat voor een 1,8T
-/- Beloofde 211 pk is op benzine ron 98 en ik ben verplicht op ron 95 te rijden dus dan maar 201 pk. 30 pk extra voor 2300,- is veel geld. Als ik het van te voren had geweten dan had ik het denk ik niet gedaan.

Als het zover is dat ik heb besloten om een IS350 naar Nederland te halen dan laat ik dit nog zeker even weten. :hi:
 

Bijlagen

  • 150706_213419892105574_100003126930985_353880_1857546732_n.jpg
    150706_213419892105574_100003126930985_353880_1857546732_n.jpg
    63,6 KB · Weergaven: 52

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Hey Arie!

Leuk dat je inderdaad wat laat horen hoe het bevalt! :)

Dit zijn nou leuke stukjes om te posten :) de ervaring van mensen die vrij neutraal zijn.

Ik kan eigenlijk alleen maar mee eens zijn met wat je hebt getikt!

MAare!! er is een lexus meeting he! 23 juni, misschien dat je ook leuk vindt om te komen?
 

Arie

Actief
4 dec 2008
104
0
0
Prijzen zijn volgens mij redelijk gunstig al hweb ik natuurlijk geen vergelijkings materiaal. Ik ben helaas gebonden aan de Toronto regio dus daar moet ik ze zoeken. Zijn zat websites waar ze te koop staan maar dan moet ik mijn kennis die gelukkig wel verstand van auto's heeft langs sturen. Check maar eens deze website http://ontario.kijiji.ca/f-cars-vehicle ... 74QQPageZ2

Valt me op hoeveel is250 awd er te koop staan. Weet iemand of er ook IS350 AWD zijn gemaakt kan er weinig over vinden? De CA dollar is ongeveer 0,70 euro waard. Ik hoop dat ik niemand besmet heb zeker gezien de hoeveelheid IS 300 die voor pakweg 5000,- te koop staan. :mrgreen: