Ik heb geen ervaring met de D4S in een originele IS-koplamp (want heb geen Executive ter vergelijk). Maar als ik nu de IS met LED's vergelijk met de D4S van m'n GS, dan zijn ze aan elkaar gewaagd, al gaat mijn voorkeur daarbij wel nog steeds uit naar die van de GS. De GS-bundel is met 5000K wel 'iets anders wit', maar ook wat breder dan die van de IS. Maarja, een GS-koplamp is ook niet gelijk aan die van een IS, dus is een beetje appels met peren vergelijken...
Ik heb wel ervaring met een aftermarket 35W HID-kitje, 6000K in de originele H11-IS-koplamp (al is dat nu wel alweer een jaar of zes, zeven geleden). En dat gaf toen een goed bruikbare, mooie egaal verspreide lichtbundel, maar de xenon buisjes destijds gingen wel relatief snel achteruit qua lichtopbrengst en gingen op een gegeven moment opstartproblemen vertonen -> Na twee versleten setjes werd het tijd voor afscheid! En toen kwamen de LED's: ik geloof dat ik wel en setje of vijf, zes heb geprobeerd. De eerste set was goed, maar ging na 'n jaar of drie toch eentje van stuk, daarna volgden wat setjes absolute crap: vlekkerig lichtbeeld, onvoldoende intensiteit en dan nu als laatste de set, waarvan ik de HB3-variant in de grootlichtunit van m'n GS heb zitten. Jeemig, wat een bak licht komt daaruit! Alsof je in een lasboog/arc kijkt! Ik snap niet hoe die LED's dat volhouden. Nou ja, of ze dat lang volhouden moet ook nog blijken... Maar het zijn veruit de beste LED's die ik tot op heden in handen heb gekregen.
Henri27 : Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen.