LED snelheidsmeters

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
P1010356.jpg


Ik had er vroeger wel wat meer van gezien in de kleuren wit/blauw/etc. maar dit oogt vrij oem :)
 

boudi

Actief
22 aug 2010
464
14
18
Dit ziet er wel mooi uit zeg. Het lijkt me best wel mooi om al het oranje te vervangen voor een andere kleur (blauw/wit) maar ik zit met de radio; die is ook oranje en kan niet op een andere kleur worden gezet lijkt me.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Alle lampjes zijn te vervangen :) want ik heb foto's gezien waarbij alle lampjes (inclusief heel de middenconsole) is vervangen.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
dat heb ik in het verleden weleens gezien :) want anders is dat niet zo mooi als je alleen de klokken doet :p
 

boudi

Actief
22 aug 2010
464
14
18
Inderdaad ;)

Ik las al ergens dat het relatief eenvoudig schijnt te zijn. Ik bedenk me nu dat er ook nog een oranje lampje in de asbak zit en in de rijdersdeur.

Ik zal eens op onderzoek uit. Kijken of er een complete set te krijgen is van dashboard, asbak en deur.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Kijk even op my.is en clublexus.com, want een paar jaar geleden heb ik daar redelijk wat foto's gezien :)
 

boudi

Actief
22 aug 2010
464
14
18
Is toch (ook weer) gecompliceerder dan ik dacht. De snelheidsmeter valt nog mee. De CC schijnt al een heel stuk lastiger te zijn. De klok n?g lastiger en bij de radio schijn je zelfs de lampjes uit de printplaat te moeten solderen (en er weer in). Over de deur vond ik geen informatie.

Als je het dus goed wilt doen is dit al met al een groot karwei.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Het zou zo maar kunnen, want als het niet te lastig was geweest, dan had ik het waarschijnlijk al gedaan :)

achterMistlamp naar dimlicht/remlicht mod vond ik zelf wel makkelijk :), dus dan zal dit wel een stukje lastiger zijn :)
 

boudi

Actief
22 aug 2010
464
14
18
achterMistlamp naar dimlicht/remlicht mod vond ik zelf wel makkelijk :), dus dan zal dit wel een stukje lastiger zijn :)

Hebben ze dan een dubbele functie?

Heb je wellicht een pic hoe dat eruit ziet? klinkt wel stoer, 4 van die enorme rooie tetters in je kont :llol:
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
joop

Ik heb het destijds niet gedaan :p te moeilijk hhahaha want van die kleine dingen solderen vind ik maar niks :p
 

boudi

Actief
22 aug 2010
464
14
18
@ Joop en Alan,

Ik heb het gisteren even doorgenomen op het Engelse Lexusform (zie link in een post van mij hiervoor). Het meeste werk is nog het bestellen van de lampjes en welke dat precies moeten zijn. Het vervangen van het dashbord/contact is een kwestie van 10/15 minuten.

Zelf ben ik een pietlut. Ik wil dan ook alles in dezelfde kleur. Dash, contact, klok, airco, radio en deuren. Dan wordt het helaas een heel ander verhaal 8O :cry:
 

Joop

Heel actief
4 okt 2010
686
0
0
dash hoef je niet in te solderen toch alleen vervangen radio moet je solderen , @boudie mooi vertaald van die kermis attractie in je review want dat is het ook , maar waar haal ik die leds en welke kleurcodes zijn het , en als je de dash eruit hebt kan je gelijk een clear led in je contactslot hangen dan is die ook glijk op kleur en @ alan zou je nog een x aan de welgevormde kont van een IS 200 willen zitten want die achterlichten daar waag ik me niet aan
 

boudi

Actief
22 aug 2010
464
14
18
dash hoef je niet in te solderen toch alleen vervangen radio moet je solderen

Dat weet ik niet. Er is inderdaad wel iets wat gesoldeerd moet worden. Volgens mij moet je ook iets solderen bij de klok. De airco schijnt een enorm gepruts te zijn als ik die Engelsen mag geloven.

maar waar haal ik die leds en welke kleurcodes zijn het , en als je de dash eruit hebt kan je gelijk een clear led in je contactslot hangen dan is die ook glijk op kleur

Ik wil best wel solderen, als ik maar weet waar ik exact dezelfde lampjes vandaan kan halen en welke ik moet hebben.

boudie mooi vertaald van die kermis attractie in je review want dat is het ook
:worship: