LED snelheidsmeters

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
P1010356.jpg


Ik had er vroeger wel wat meer van gezien in de kleuren wit/blauw/etc. maar dit oogt vrij oem :)
 

Robokill

Actief
5 feb 2012
119
5
0
oki, bijgevoegd het resultaat. deze lampjes kosten trouwens 0,89 cent per stuk. De kleine die je nodig hebt voor de brandstof meter gaan per 2 voor 1 euro nog wat. Gewoon bij de brezan. Als iemand een goede LED winkel weet die veel lampjes verkoopt laat het weten :)
 

Bijlagen

  • IMG_20120206_212622.jpg
    164,1 KB · Weergaven: 40
  • IMG_20120206_212600.jpg
    206 KB · Weergaven: 41
27 jul 2011
207
1
0
Robokill zei:
oki, bijgevoegd het resultaat. deze lampjes kosten trouwens 0,89 cent per stuk. De kleine die je nodig hebt voor de brandstof meter gaan per 2 voor 1 euro nog wat. Gewoon bij de brezan. Als iemand een goede LED winkel weet die veel lampjes verkoopt laat het weten :)

Ik ga het ook proberen. Zie net dat lampje vam mijn contact het niet meer doet dus gelijk de rest maar vervangen! Naar wat voor lampjes moet ik precies vragen bij brezan? Bedankt
 

Robokill

Actief
5 feb 2012
119
5
0
de kleine lampjes had ik van philips genaamd:

W1,2W 12V 1,2W

Die andere zijn volgens mij 12V 5W die zijn ook wat dikker. Makkelijkst is gewoon die grote (12V 5W) even uit te bouwen bij je contactslot. Ik ben gewoon met dash losgeschroefd heen en weer gereden. Dus je draait die 2 grote schroeven los en die kleine onder je sleutelgat. Dan kan die homp plastic eruit. Je kunt dan aan de bovenkant van het contact slot een contactje losmaken. Je kunt vervolgens het lampje eruit halen. Als een lampje gesprongen is is het orangje condoompje vaak eraan vast gekleefd.

Wil je deze toch hebben zul je langs lexus moeten. Maar met dat lampje wals je gewoon naar binnen.

Misschien makkelijker om als je het mooi vind led erin te doen. Ik ben er alleen nog niet uit waar ik dat kan kopen.
 
27 jul 2011
207
1
0
Robokill zei:
de kleine lampjes had ik van philips genaamd:

W1,2W 12V 1,2W

Die andere zijn volgens mij 12V 5W die zijn ook wat dikker. Makkelijkst is gewoon die grote (12V 5W) even uit te bouwen bij je contactslot. Ik ben gewoon met dash losgeschroefd heen en weer gereden. Dus je draait die 2 grote schroeven los en die kleine onder je sleutelgat. Dan kan die homp plastic eruit. Je kunt dan aan de bovenkant van het contact slot een contactje losmaken. Je kunt vervolgens het lampje eruit halen. Als een lampje gesprongen is is het orangje condoompje vaak eraan vast gekleefd.

Wil je deze toch hebben zul je langs lexus moeten. Maar met dat lampje wals je gewoon naar binnen.

Misschien makkelijker om als je het mooi vind led erin te doen. Ik ben er alleen nog niet uit waar ik dat kan kopen.

Idee was LED inderdaad. Op het Engelse Lexus Forum waar Alor naar verwijst in dit topic staat welke je moet hebben.

Maar misschien dat ze gewoon bij Brezan ook te krijgen zijn, dat zit hier om de hoek :) Ik ga eens navraag doen.
 

Robokill

Actief
5 feb 2012
119
5
0
kan iemand bevestigen dat als je het daar koopt dat je ook de juiste hebt?

Tevens kan er bevestigd worden dat dit een goede prijs is? Dit omdat ik het liefste alles in 1 keer doe. Dus ook de airco en klimaat controls. Dit omdat het toch los moet voor radio vervanging.
 
27 jul 2011
207
1
0
Is alleen dashboard, niet de rest zoals radio en airco. Goede prijs weet ik niet. Als je op het engelse lexus forum kijkt naar links naar de led shop dan lijkt het voordelig.
 

ThinlaneT

Heel actief
21 sep 2010
597
48
28
Onlangs ook een setje superwhite-leds aangeschaft bij Autolumination. Elke keer dat ik in m'n IS stap en het wat donker is geniet ik van deze 'oem-ogende' modificatie. Vooral met de superwhite-leds krijg je een mooie back-glow achter de naalden. Jammer dat de radio/cd leds op de printplaat hebben waardoor een volledige modificatie lastig wordt. De kleine investering was het dubbel en dwars waard!
 

ThinlaneT

Heel actief
21 sep 2010
597
48
28
Enkele weken na het vorige berichtje, zijn ook 2 andere LED's gestorven. Wat ik op My.IS al las, is dat de batches van leds van autolumination.com nogal varieren in kwaliteit en levensduur. Gezien de verzendkosten (om een of andere reden) erg hoog zijn ($38,50), ben ik op zoek gegaan naar aanbieders dichter bij huis. Op Ebay zijn er in de UK wel wat alternatieven te vinden, maar blijft minimaal. Ik ben op dit moment ook de standaard peertjes (bulbs) in het interieur aan het vervangen voor witte leds.

Mochten jullie in NL/BE/DE adresjes weten die een redelijke verschijdenheid aan LEDs aanbieden, dan hoor ik dat graag!
 

PrtPrt

Hoort erbij
20 mei 2012
86
1
0
Na een zoektocht was ik op internet ook niet echt verder gekomen dan autolumination en de ebayverkopers.
Ik heb er in ieder geval ook interesse in!

Prijs is in zekere hoogte onbelangrijk, zolang ik maar goede te pakken krijg.
 

RichieRich

Hoort erbij
27 jul 2012
36
0
0
Je kunt het beste led lampjes pakken met weerstandjes erin deze zijn wel duurder maar kwalitatief gezien veel beter ik heb ze bij mij er allemaal in zitten dashboard, middenconsole, bij mijn pook, contactslot, deur, interieurverlichting en zelfs in mijn zonnekleppen bij de spiegels... Echt super mooi om te zien... De lampjes zijn niet goedkoop maar wel goed heb ze bij een winkeltje hier in tilburg gekocht die alleen naar verlichting etc. verkoopt.

Zal wel eens wat pics maken binnenkort.
 

PrtPrt

Hoort erbij
20 mei 2012
86
1
0
Weet je ook de naam van het winkeltje en welk type's LEDjes je hebt gebruikt?
Ik spendeer liever wat meer, als het maar goed is in ieder geval.

Heb je ook LEDjes bij de knoppen, bijvoorbeeld verlichting op de knoppen van de stoelverwarming en snow?
 

ThinlaneT

Heel actief
21 sep 2010
597
48
28
Onlangs kwam ik er achter dat de leds van Allumination.com gewoon slecht contact maken. Bij het toeknijpen van de socket en daarna de led er in te doen, krijg ik af te toe nog dat 1 van de leds uitgaat en op een later moment weer aan gaat. Ik had de leds even uitgeprobeerd op de socket van de Keyring en werkte allemaal goed. De sockets lijkt dus nu het probleem te geven. M'n eerste setje van Allumination werkt op 1 led na in het dashboard gewoon goed.

Voor interieur verlichting heb ik eens wat besteld bij Led-Voordeel.nl . Tot zover goed tevreden. Gezien ik al eerder eens een setje van e-bay heb gekocht en deze eigenlijk allemaal zijn afgestemd voor IS-en met schuif-kantel dak, had ik sowieso nog wat leds nodig.

Voor Dashboard heb je T10's nodig, 3x

http://www.led-voordeel.nl/a-27063377/t ... dslichten/
of http://www.led-voordeel.nl/a-27063378/t ... elder-wit/

T10's met meer dan 5 smds zou ik niet gaan, gezien dan wat krap kan worden.

Ook heb je T5's nodig, 2x

http://www.led-voordeel.nl/a-26514158/o ... dashboard/

Voor de verlichting in de kofferbak kan je ook een T10's gebruiken

Voor de interieurverlichting achter (dome) kun je de volgende gebruiken. Let op, 24 smd's is een hoop licht.

http://www.led-voordeel.nl/a-27063496/b ... ng-24-smd/

De originele buis verlichting is 29 - 30 mm, daar moet je even tekening mee houden, hoewel de socket/fitting valt te modificeren.

Voor de interieur verlichting voor (bestuurder en bijrijder dome) dien je 2x Ba9s te gebruiken:

http://www.led-voordeel.nl/a-27063438/b ... elder-wit/

Voor de lampjes in de zonneklep dien je buisled's van 30 mm te gebruiken. Deze zijn helaas niet bij led-voordeel.nl beschikbaar.