LED-verlichting.

Radegast

Hoort erbij
9 jun 2020
68
11
8
Vandaag dan de Lexus opgehaald. Onze eerste. Een IS250 uit 2013.
Moeten nog veel uitzoeken / leren hoe het e.e.a. werkt allemaal. Een hoop te doen :)
Wat ik in ieder geval op korte termijn uit moet zoeken of ik de knipperlichten voor in LED kan krijgen
en, indien dit mogelijk is, hoe dat te doen.
Verder wil ik achter ook alles in LED (indien mogelijk). Had al iets gelezen over Vland-lampen.....
Na ja, dat wordt uitspitten hier op het forum :thumbsup:
 

Radegast

Hoort erbij
9 jun 2020
68
11
8
tvkip : dat herken ik absoluut niet. En dan zijn die van mij toch inmiddels 8 jaar oud. Alu op zo'n zelfde gele kunststof T20/7440-voet. Ze waren toen ook al niet bepaald goedkoop (want: korte versie met conische top. De massaal verkrijgbare en goedkopere langere versies, die behangen zijn met ledchips, passen vanwege hun lengte niet in de achterlichtunits. Daarnaast komt er relatief zwak licht uit, vaak met een flets geel/groenige tint. Waardeloos. Kwartje-per-kilo-kwaliteit. Geen optie)

Oorspronkelijk heb ik mijn LED's al in 2012 in de achterste knippers van de IS geplaatst. Toen daar de smoke achterlichten in kwamen hebben ze 2 jaar op de plank gelegen en sinds 2017 zitten ze achter in de GS. Ik schat dat ze nu alles bij elkaar toch wel zo'n 70k hebben afgelegd. Ze hebben nog nooit een krimp gegeven. Zelfs de T?V hier valt het niet op, terwijl ze best wel spits zijn op de verlichtingseisen.

Het is ook maar een hint. Als de TS graag de knippers in LED wil hebben (dat meen ik begrepen te hebben), dan kan hij daarvoor 300 eurie uittrekken, maar ook 30... Is mij verder helemaal om het even. ;)

Even kijken of ik nog ergens een filmpje van ze heb. Zo ja, dan is dat wel waar ze in de GS zitten. Maar voor het idee van de lichtopbrengst doet dat niets af...


Yep, dat heb je goed begrepen :thumbsup:
Als ik dan al geen Vland units installeer omdat mijn vrouw dat waanzin vindt dan wil ik bet wel die LED knippers erin zetten.