Lege start accu

LBX_happy

Nieuw hier
23 dec 2024
3
3
3
Na het issue met een uitvallend scherm (inmiddels opgelost) hebben we inmiddels last van een lege (start)accu. Na een weekje vakantie startte de auto nog wel , kort ritje naar de winkel gemaakt. Maar 2 dagen daarna was het gebeurd: ontgrendelen ging nog wel maar auto ging niet meer in ready modus. Assistance erbij gehad met een booster , waarna hij het weer deed. Vanmorgen wederom lege accu na het wisselen van winter naar zomerbanden. Heb in de 35 jaar dat ik auto rijd nog nóóit een leg accu gehad bij 'zogenaamd' minder betrouwbare merken dan Lexus:(. Volgende week afspraak bij dealer i.v.m. eerste beurt. Huidige km stand ca 8000

Ik vrees hetzelfde euvel als bij de Yaris..
En alle recente Lexus modellen.... Lang stilstaan en/of regelmatig korte ritjes = lege accu.
Hoe meer gadgets in de auto die bij stilstand aan staan, hoe sneller de accu leeg. Bijna alles in de auto staat "standby", daarom doet bijvoorbeeld je multimedia systeem het vrijwel meteen na het starten.

Vroeger zei men al over auto's "rust roest" , u moet echt vaker per week met de LBX rijden ipv te laten verstoffen. Zonde.
Heb in de 7 jaar Lexus hybride (CT,IS,UX) met 3,5 tot 7 jaar oude 12v accu's nog nooit stil gestaan en dat bij 15.000 km/jaar en alledrie alarm als extra verbruiker.
Heb ook zo'n handig klein startboostertje in de armsteun liggen voor in geval dat.
Beter wat extra benzine verspillen/verstoken dan dat gedoe met lege accu., toch? mvg,

Laatst bewerkt:
En alle recente Lexus modellen.... Lang stilstaan en/of regelmatig korte ritjes = lege accu.
Hoe meer gadgets in de auto die bij stilstand aan staan, hoe sneller de accu leeg. Bijna alles in de auto staat "standby", daarom doet bijvoorbeeld je multimedia systeem het vrijwel meteen na het starten.
Mede hierom heb ik de keyless entry in de auto uit laten schakelen (RX450h 2009)

• Leuk
Waarderingen: willemSeles
Ik denk dat jouw RX daar geen last van heeft hoor. Het grote probleem bij de Toyota's en Lexussen van de laatste paar jaar, is dat ze 24/7 'aan' zijn. Verbinding met de servers van Toyota etc, zonder goede automatische maatregelen bij een (dreigend) te lage accuspanning. Ik gok dat jouw auto gerust 2 weken stil kan staan zonder problemen.

Maar uiteraard begrijp ik dat je ook andere redenen hebt. 😉

• Leuk
Waarderingen: snorlax
Ik denk dat jouw RX daar geen last van heeft hoor. Het grote probleem bij de Toyota's en Lexussen van de laatste paar jaar, is dat ze 24/7 'aan' zijn. Verbinding met de servers van Toyota etc, zonder goede automatische maatregelen bij een (dreigend) te lage accuspanning. Ik gok dat jouw auto gerust 2 weken stil kan staan zonder problemen.

Maar uiteraard begrijp ik dat je ook andere redenen hebt. 😉
Dat is goed om te horen, 'mijn' RX staat nog bij Fons van Enckevort, maar komt half april onder mijn hoede. Ik ben een beetje een slot-freak, zoiets als check-check-double check. Dat moet je niet hebben met keyless entry, want dan blijf je heen en weer aan het lopen. Ik zou er dan enorm aan moeten wennen. Heb ook totaal geen probleem met een knopje indrukken :-)

Dat is goed om te horen, 'mijn' RX staat nog bij Fons van Enckevort, maar komt half april onder mijn hoede. Ik ben een beetje een slot-freak, zoiets als check-check-double check. Dat moet je niet hebben met keyless entry, want dan blijf je heen en weer aan het lopen. Ik zou er dan enorm aan moeten wennen. Heb ook totaal geen probleem met een knopje indrukken :-)
Dat vond ik ook altijd maar die keyless entry is toch wel ontzettend handig.... Daar raak je toch wel heel snel aan gewend. Met mijn RX uit 2016 heb ik nog nooit een probleem gehad met starten.

Niet leuk!
Gelukkig (nog) geen ervaring mee. Langste stilstaan was ook maar 2 weken.

Wat betreft die keyless entry: ik zet de sleutel uit als ik wat langer weg ben en ook 's nachts. Knopje dicht ingedrukt houden en ondertussen 2x op open drukken.

Dan gaat er even een rood lampje branden en dan is het systeem uit. Ik meen dat de auto dan ook minder stroom verbruikt maar daar ben ik niet zeker van.