Lege start accu

• Lexusforum jaarmeeting 2025

Graag willen wij u allen uitnodigen voor de jaarmeeting van 2025 van Lexusforum.
    Deze meeting is gratis toegankelijk voor iedereen die Lexus een warm hart toedraagt en ons forum bezoekt.

Meer informatie over de meeting is in dit topic te vinden.

Er staat 28mA, niet mAh. als je dat verschil al niet weet vraag ik me af of je wel weet waar je op reageert.
28 mAh betekent milli Ampère per uur, --dat iets gemiddeld 28 mA per uur verbruikt--, je hebt piekjes en dalen, bijvoorbeeld als het apparaat kortstondig verbinding maakt met de server (GSM-netwerk)
Na een uur gebruik ben je 0.028A kwijt van een 60A accu. Theoretisch zou een autoaccu het apparaat 2142 uur oftewel 89 dagen van stroom kunnen voorzien.

Ik heb een Lojack (basis) erop zitten. Kreeg ik zomaar van de dealer gratis incl abo, bij de aanschaf van de auto.
Deze zal ook wel wat mAmp verbruiken.

De Intact GL10 Battery guard is zo gek nog niet. Hij gebruik maar 0,53 mA in rust en gaat automatisch aan als je telefoon binnen 10 meter komt. Dat ziet er verrekte handig uit. Zeker voor een Hybride waar de 12 volt accu veel belangrijker is dan een conventionele auto.

1753816035668.png

Zit ook een erg handige app bij die van alles monitort en je waarschuwt bij onderste grenswaarden.

Laatst bewerkt:
Als niet-technisch persoon even een vraag: wat voor soort accu zit er in een hybride?
Dit vanwege de aanduiding bij metertjes “Geschikt voor……”.

Laatst bewerkt:
28 mAh betekent milli Ampère per uur, --dat iets gemiddeld 28 mA per uur verbruikt--, je hebt piekjes en dalen, bijvoorbeeld als het apparaat kortstondig verbinding maakt met de server (GSM-netwerk)
Na een uur gebruik ben je 0.028A kwijt van een 60A accu. Theoretisch zou een autoaccu het apparaat 2142 uur oftewel 89 dagen van stroom kunnen voorzien.
Ik snap je redenering wel en uiteindelijk komt het op hetzelfde neer maar hoe je het zegt klopt niet.

Als het milli Ampère per uur zou zijn dan zou het mA/h zijn, maar het is mAh.
Na een uur gebruik ben je 0,028Ah kwijt, je kunt geen Ampere's kwijt raken. Ah staat voor de capaciteit van de Accu, A is de stroomsterkte eenheid. Als je stroom verbruikt (A) dan daalt de (rest)capaciteit (Ah).
Het is weliswaar lang geleden maar dit heb ik vroeger op de MTS (electronica) geleerd.

Als niet-technisch persoon even een vraag: wat voor soort accu zit er in een hybride?
Dit vanwege de aanduiding bij metertjes “Geschikt voor……”.
Dan zul je de zogenaamde startaccu van 12V bedoelen
Dat is in het algemeen een loodaccu
Dat geschikt voor zegt niet zoveel, spanning is spanning egaal waaraan je het meet

In de app kan het type accu aangegeven worden
De diverse types loodaccu hebben iets andere spanningen en voor de capaciteitsmeting is dat van belang
In de app wordt keurig de rest capaciteit aangegeven, maar die is afgeleid van de spanning en er wordt rekening gehouden met de temperatuur

• Leuk
Waarderingen: Lexus4me
De accu in mijn auto is in de vakantie een aantal weken diep ontladen geweest en heeft daar wel weer een tik van meegekregen
Momenteel is het capaciteitsverlies ongeveer 10% per dag (volgens de nieuwe meter dan)

Er is nog iets waar ik geen hoogte van kan krijgen
De ver ontladen accu heb ik proberen te laden, met 2 verschillende laders
Lukte niet, de leds daarop gingen compleet uit, alsof er een kortsluiting was
Toch maar een paar uur aan laten staan, maar niets
Toen gestart met accu en startkabels
Nadat de accu weer voor een deel geladen was, was het gedrag van de laders weer normaal