lege startaccu

Heb op 25-11 een afspraak voor 3 updates en vraag het nogmaals en misschien dan tegen een wat leukere prijs.
Ik hoop wel dat je de dealer zult laten merken dat je dit gedoe met de accu totaal niet verwacht van een nieuwe auto, laat staan een Lexus

• Leuk
Waarderingen: Bobusa
Wat soms vergeten wordt is hoeveel ampere de autosleutel vraagt van de accu als hij in de buurt van de auto is:

Tot wel 2,5 Ah kortstondig en daarna 900 mAh voor een lange tijd. Als je de sleutel dus in de buurt van de auto laat 's nachts kan dat ook een oorzaak zijn van een lege accu.

En je kunt je sleutel ook uit zetten, dat is meteen een lager diefstal risico.
Goed idee, maar dit werkt volgens mij alleen voor de nieuwere type sleutels, niet de oudere (kleinere) keyfobs met afgeronde hoeken. De CT 200h uit 2014 kan het niet, de LS 600h uit 2011 ook niet. Mijn vorige IS 300h uit 2015 kon dat wel.

• Leuk
Waarderingen: Paniekje
Wat soms vergeten wordt is hoeveel ampere de autosleutel vraagt van de accu als hij in de buurt van de auto is:

Tot wel 2,5 Ah kortstondig en daarna 900 mAh voor een lange tijd. Als je de sleutel dus in de buurt van de auto laat 's nachts kan dat ook een oorzaak zijn van een lege accu.

Hi,

Geldt dit ook voor modellen die pas openen na het unlocken via remote?

Hi,

Geldt dit ook voor modellen die pas openen na het unlocken via remote?
ik denk dat dit alleen geldt voor modellen met "keyless entry", want dan wordt de auto wakker als je in de buurt komt. Bij mij gaan er dan ook lichtjes branden in de portieren. Zonder de keyless entry wordt de auto pas wakker als je op de knop in de sleutel drukt.

• Leuk
Waarderingen: MrSRM en Bobusa
Vandaag naar de Lexus garage gegaan voor de 3 updates. ( volgens Lexus Breda ).
Aangezien ik 3 weken geleden een bericht, via de App, had gekregen dat de 12V accu zwaar ontladen was heb ik deze melding ook laten zien bij Lexus Breda.
Was er om 7.30 en kreeg, via red carpet, een auto mee, helaas geen Lexus.
Was een Corolla Cross, maar wat een verschil met Lexus vind ik, maar toch blij mee.

Om 12.30 werd ik gebeld dat alles was geupdate en ze ook de 12V accu onder garantie hadden verwisseld.
Ook de brandstofkosten hoefde ik niet te betalen ( was bij in leveren van mijn auto al gezegd ).
Prima service van Lexus Breda, alle lof.

Bij het ophalen van mijn auto wilden ze me wel wat papieren overhandigen, maar de baliemedewerker zag dat er bedragen op stonden en zei meteen dit niet oke was omdat dit gratis was; kan dus niet zien wat er effectief gedaan was aan updates.
Wel kan ik , via de app, zien dat er iets met de accu gedaan is, vertrouw erop dat deze dan verwisseld is.

Kan dus helaas niet melden wat voor updates er zijn gedaan maar na mijn idee staat de km limiet melding ( van de weg waar je op rijd ) op een andere plek evenals de temp melding ( buitenomgeving ). Klinkt misschien dom maar is een automatisme en je vergeet dat na 1 dag want wie onthoud dat wanneer je weer in je eigen auto zit deze 10 cm hoger zit, je denkt dan eh ?

Hi,

Ik heb sinds 3 a 4 weken geleden dat mijn IS300h geen READY geeft na start in te drukken. Als ik alle lampen uit zet en radio ook en klimaatverandering op uit. Dan na paar x aan uit te drukken soms na 10 x komt er een READY lampje en rijdr de auto van ouds.

Vorige week wat langeritten gereden maar dat mocht ook niet baten.

Gisteren 12v accu thuis op de druppellader gezet en na halve dag weer geinstalleerd en de IS300h start weer normaal met READY tot nu toe.

Herkennen jullie dit?
Ik vermoed dus dat het door de koude temperatuurwisselingen komt.

Hi,

Ik heb sinds 3 a 4 weken geleden dat mijn IS300h geen READY geeft na start in te drukken. Als ik alle lampen uit zet en radio ook en klimaatverandering op uit. Dan na paar x aan uit te drukken soms na 10 x komt er een READY lampje en rijdr de auto van ouds.

Vorige week wat langeritten gereden maar dat mocht ook niet baten.

Gisteren 12v accu thuis op de druppellader gezet en na halve dag weer geinstalleerd en de IS300h start weer normaal met READY tot nu toe.

Herkennen jullie dit?
Ik vermoed dus dat het door de koude temperatuurwisselingen komt.
Dit is een topic over een nieuwe LBX, daar past jouw melding niet echt tussen lijkt mij.