Lekkage kofferbak.

ilse

Nieuw hier
4 apr 2024
5
0
1
Hallo,

Ik heb een Lexus ct200h waar ik erg tevreden over ben!
Maar ik heb nu helaas een lekkage in mijn kofferbak, links onderaan vlakbij
de verlichting.
ik zie bij de lampen zelf geen condens..
Iemand een idee waar dit water vandaan zou kunnen komen? Lekt best behoorlijk..
Dank voor het meedenken.

1000021678.jpg
 

Ik heb ook een Lexus

Hoort erbij
2 apr 2023
79
73
18
Iemand een idee waar dit water vandaan zou kunnen komen?
Ik denk van buiten....;)

Het kan eigenlijk alleen langs de lampen komen. Je kan wat bekleding weghalen en kijken of je meer water tegenkomt. Maar als je veel met de hogedrukspuit aan de slag gaat, kan je het ook elders naar binnen spuiten.
Ik heb hetzelfde bij een Mazda. Alles ziet er goed uit, en toch, water..
 

Speedy J

Actief
27 mrt 2012
182
149
43
Ik heb bij mijn vorige Lexus gehad dat er door een lek in het kofferbakrubber een plas water in de kofferbak stond. Rubber laten vervangen, probleem opgelost. Misschien helemaal niet relevant voor jou maar ik denk, ik noem het toch even.
 

ilse

Nieuw hier
4 apr 2024
5
0
1
Ik denk van buiten....;)

Het kan eigenlijk alleen langs de lampen komen. Je kan wat bekleding weghalen en kijken of je meer water tegenkomt. Maar als je veel met de hogedrukspuit aan de slag gaat, kan je het ook elders naar binnen spuiten.
Ik heb hetzelfde bij een Mazda. Alles ziet er goed uit, en toch, water..
Bekleding zou ik dan los moeten trekken en hoop dat dat ( nog) niet nodig is..
 

ilse

Nieuw hier
4 apr 2024
5
0
1
Ik heb bij mijn vorige Lexus gehad dat er door een lek in het kofferbakrubber een plas water in de kofferbak stond. Rubber laten vervangen, probleem opgelost. Misschien helemaal niet relevant voor jou maar ik denk, ik noem het toch even.
Ik heb het rubber nagekeken en lijkt nog goed...het water komt ergens bij de achterverlichting naar binnen, maar dat ziet er " op het oog" ook nog goed uit..
Optie vd dealer is om hem een hele dag te brengen, dan gaan zij het opsporen en herstellen.
 

Bobusa

Actief
12 okt 2008
263
151
43
Bank plat, iemand in de achterbak laten kruipen met een lampje en de ander de tuinslang erop. Kijken waar het exact naar binnenkomt.
Geen verkeerd idee maar dat is alleen effectief als je alle binnenbekleding eerst verwijderd en goede verlichting gebruikt.
Ik ben de link kwijt maar zag op YouTube iemand die een soort (onschuldig) rookbommetje gebruikte met de kofferbak dicht. Dan wachten waar de rook aan de buitenkant verschijnt. Op die manier heeft hij uiteindelijk het lek gevonden. Misschien in het uiterste geval een bruikbare tip.
 

Lexy

Actief
17 mrt 2023
145
73
28
Ik heb het ooit gehad bij een toyota corolla. Het bleek aan de rubber afdichting te liggen. Zat een minuscuul scheurtje in.
Je zou de lamp rondom kunnen afdekken met plastic folie en dan de tuinsproeier er over opzetten, rond de lamp. Lek het niet meer, dan weet je het de lampafdichting is.
 

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
852
1
469
63
soort (onschuldig) rookbommetje gebruikte met de kofferbak dicht. Dan wachten waar de rook aan de buitenkant verschijnt. Op die manier heeft hij uiteindelijk het lek gevonden. Misschien in het uiterste geval een bruikbare tip.
Ik vermoed dat de dealer (of een willekeurige werkplaats) het op die manier zal opsporen. Men zet dan een apparaatje in de auto dat schadeloze rook produceert en sluit alle deuren en ramen. Dan zou zichtbaar moeten worden waar het water z’n weg naar binnen vind
 
  • Leuk
Waarderingen: Bobusa

ilse

Nieuw hier
4 apr 2024
5
0
1
Ik vermoed dat de dealer (of een willekeurige werkplaats) het op die manier zal opsporen. Men zet dan een apparaatje in de auto dat schadeloze rook produceert en sluit alle deuren en ramen. Dan zou zichtbaar moeten worden waar het water z’n weg naar binnen vind
Dank je wel, daarvoor zal ik toch een werkplaats moeten bezoeken..