Lexus Forum

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rob66

Hoort erbij
20 jun 2015
93
3
0
Beste Forumgenoten,

Ik ben nu enige tijd lid van dit mooie Forum en wil een aantal punten uit het domein gedragsregels onder jullie aandacht brengen. Wellicht wil ik hier een discussie over opstarten, anderzijds vraag ik om respect en begrip. Sinds mijn lidmaatschap krijg ik steeds meer het gevoel dat er, wat door een andere Forumgebruiker al eens gebezigd, een heksenjacht lijkt te ontstaan als het om het Lexus model Ct200h gaat.

Zomaar een voorbeeld: ??n van de gedragsregels zegt dat het ongefundeerd in slecht daglicht stellen van een Lexus model niet is toegestaan. Mij bekruipt echter steeds vaker het gevoel dat er meer en meer afstand van dit model wordt gedaan. Dit gevoel wordt bekrachtigd doordat volgens mij 'trollen' wordt toegepast. Wat ik jullie wil vragen is om de verschillende topics eens te bestuderen en eens te 'beoordelen' of deze grens wordt overschreden. Voor een aantal 'vaste' harde kern leden van dit Forum kan dit overigens een moeilijke opdracht worden, mede vanwege het feit dat een aantal van deze leden al een vooraf ingenomen standpunt hebben betreffende het Lexus CT200h model. Hier wordt volgens mij een tekort aan het merk ?n dit Forum gedaan.

Wat mij in het algemeen opvalt zijn de grenzen die opgezocht worden, en flinterdun blijken te zijn aangaande onderstaande gedragsregels van dit Forum:

Trollen is niet toegestaan.
Respecteer uw mede forumgebruiker.
Als u iets niet mooi of goed vinden dan is het plaatsen van uw mening absoluut geen probleem, maar laat het dan ook bij een mening. Respecteer dan ook het feit dat een ander persoon een andere mening kan hebben.
Voorkom Flamewars.
Bij klachten over dealers benoem de personen niet direct, maar benoem het bedrijf. De personen die voor de dealer werken dragen namelijk het beleid van de dealer uit.
Het ongefundeerd in slecht daglicht stellen van (Lexus-) dealers, de Lexusimporteur en/of de modellen van Lexus is niet toegestaan. Mocht u een conflict krijgen met een (Lexus) dealer, probeer dit dan eerst met de dealer op te lossen. Komt u er niet uit, dan kan u hier een topic plaatsen. Let echter wel op dat er geen insinuaties of ongefundeerde beschuldigingen plaats vinden, deze worden namelijk onherroepelijk verwijderd.

Ik heb dit bericht geplaatst om jullie eigenlijk eens kritisch naar bovenstaande gedragsregels te laten kijken en om toekomstige nieuwe leden, met een CT200h het echte Lexus gevoel te geven, hoe je er persoonlijk ook over kan en mag denken.
 
Laatst bewerkt:

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
Beste Rob ,
ik geloof dat je een beetje snel geraakt bent als er een discussie ontstaat door een topic
sinds ik op dit forum zit word er open gediscussieerd over onze gezamenlijke interesse , namelijk Lexus

ik vind het wel wat ver gaan als je dit een heksenjacht noemt , als er hier leden zijn die iets minder gecharmeerd zijn over de CT dan moet dat kunnen en dat is nu juist het mooie van een forum zoals dit , eerlijk tegenover elkaar zijn , in discussie gaan en debatteren
kijk maar eens wat het peilstok debacle heeft opgeleverd , fouten aan het light stellen en andere daarop wijzen als ze op zoek gaan naar een CT , is misschien niet iets wat je wilt lezen maar is de realiteit

ik zit al jaren op forums meestal Amerikaanse maar LF is een gezellige boel van Lexus rijders in al zijn diversiteit
om nu met gedrags regels te gaan lopen gooien vind in geen respect tonen tegen over de moderators die achter de schermen dit forum in goede banen lijden , belangeloos

Ik hoop dat jij en andere CT rijders wat een groeiende groep is zich thuis voelen op een forum waar men dingen zegt en niet alleen maar mooi weer spelen , dat vind ik respect hebben
 
  • Leuk
Waarderingen: Deleted User 80

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Zomaar een voorbeeld: ??n van de gedragsregels zegt dat het ongefundeerd in slecht daglicht stellen van een Lexus model niet is toegestaan.
Van ongefundeerd is geen sprake, immers, er worden veelal onweerlegbare en heldere voorbeelden ter onderbouwing aangevoerd. Dat heeft niets te maken met klakkeloos 'in slecht daglicht stellen', daar is ook geen sprake van. Er wordt gesproken over achterliggende techniek en ingeval van de CT het originele platform waaruit deze is 'geboren'.

om toekomstige nieuwe leden, met een CT200h het echte Lexus gevoel te geven, hoe je er persoonlijk ook over kan en mag denken.
Wat versta je precies onder het 'echte Lexus gevoel" geven? Is daar een handleiding van? Werd je genegeerd? Niet welkom geheten?
Wees vereerd dat je aan een forum deelneemt waar niet iedereen hetzelfde liedje kakelt (kritisch bekeken). En in veel gevallen wordt hier met de nodige dosis humor mee omgesprongen.

Ingeval dealers er een potje van maken dan heeft dat 'nieuwswaarde'. Gelijk ook de kracht van een onafhankelijk forum. Er hoeft niet met poep gesmeten te worden, maar een (cumulatieve) ervaring is wel degelijk waardevol voor andere leden, zo ook de positieve. Als je moeite hebt met bepaalde meningen of uitspraken, welke in jouw boekje niet door de beugel kunnen, dan kun je dit altijd doorgeven naar een moderator. Een oproep om gezamenlijk kritisch naar de gedragsregels te gaan kijken vind ik behoorlijk hysterisch, omdat jij je wellicht op de 'oliestick' getrapt voelt? Roep jij je uit tot algemene CT protector? :p En wat wil je hiermee precies bewerkstelligen?

Ik wens je oprecht veel rijplezier met de CT, waar ik nog steeds mijn bedenkingen over heb in de zin van 'echte Lexus' (in comparitie met de modellijn), maar hoe belangrijk is dat nu?
 

fastatje

Heel actief
1 jun 2014
562
48
28
Alles is gezegd en sluit me volledig aan bij voorgaande reactie's,

P.s. ik heb zelf ook een hybride en voel me totaal niet ; aangevallen, minderwaardig of niet serieus genomen.
 

SC430 almelo

Heel actief
13 jun 2011
501
61
28
Niks meer aan toe te voegen,erg duidelijk zo,LF is erg informatief,kritisch en vaak met een knipoog,ik zou zeggen;vooral doorgaan.
Dennis en Mike jullie hebben het mooi gezegd,hulde...:thumbsup:;)
 

TwaMu

Actief
13 mei 2015
233
19
18
Ik kan me helemaal vinden in deze uitspraak van Rob66 ik heb ook al eens aangegeven dat de gedragsregels niet geheel nageleefd worden en vindt ook enkele uitspraken zeer respectloos, Het is toch een grote Lexus familie en ja dat de eerste generatie CT200h rijders in hoofdzaak leaserijders zijn en misschien het imago van Lexus wat vertroebeld hebben, daar kan de tweede generatie gebruikers toch niets aan doen, Deze groep koopt de CT200h omdat het een ontzettend fijne en zuinige auto is met zeer veel geavanceerde techniek waar een merk zoals Volvo nog een puntje aan kan zuigen.
Ben nog steeds erg tevreden over mijn keuze en blij dat ik niet voor de Volvo V40 ben gegaan.
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
ik denk dat hier iets uit zijn verband word getrokken
wat is er mis met leaserijders ?
waarom gebruikt Volvo nu ineens achterstallige techniek ?
waarom voelen enkele CT rijders zich zo op hun ziel getrapt ?
zijn tweede hands CT rijders nu ineens zielig omdat zij er niks aan kunnen doen , en waaraan
en waarom wordt er steeds gewezen op gedragsregels , ik vind dit respectloos naar onze moderators toe , die jongens doen goed werk en laten iedereen in zijn waarde

zoveel vragen

en dat maakt een forum juist zo interessant , ga in discussie maar respecteer ook andermans mening

Knap van je Rob ...de CT rijder in de slachtoffer rol duwen en vervolgens niet reageren op je eigen topic , dankzij onze mods krijg je bij elk nieuw bericht een notificatie

zet hem op CT rijders , sta voor je keuze :thumbsup:
 
  • Leuk
Waarderingen: Deleted User 80

TwaMu

Actief
13 mei 2015
233
19
18
Er is niets mis met leaserijders, door een van onze forumleden wordt gesproken over "leasebakken" en ik begrijp best dat als je voor een lagere bijtelling kunt kiezen uit zoveel optie's dat je voor de Lexus CT gaat. Ik denk wel dat de leaserijder deze auto heel anders gebruikt dan bijvoorbeeld Rob66 en ik, ik ga in ieder geval voor zijn gunstige verbruik en voor de techniek en natuurlijk de luxe. De leaserijder zal waarschijnlijk, hoeft natuurlijk niet, niet of minder op het verbruik letten en zal de sportstand vaker gebruiken dan ik. Ik heb nergens genoemd dat Volvo achterhaalde techniek gebruikt. Ik vindt de zeer geavanceerde techniek van de Lexus interessant. Maar hybride techniek staat bij Volvo nog in de kinderschoenen en als ik dan zie wat ik voor minder geld bij Lexus krijg, dan is de keuze erg makkelijk voor mij. Maar goed ik ben en blijf zeer tevreden met mijn CT en het is zeker niet de bedoeling om hier onrust te stoken, maar een beetje respect zou hier en daar wel op zijn plaats zijn. Een ieder schaft toch een auto aan die hij prettig vindt en bij zijn portemonnee past en wil dan zeker niet horen dat hij een "nep" Lexus heeft gekocht.
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
mee eens Alor , jij loopt al een tijdje mee in dit wereldje en ik begin nu ook te vermoeden dat dit trollen is en daarmee onze nieuwe stroom van CT rijders in kwaad dag licht te zetten

binnen komen met een hoop geschreeuw en vervolgens stilletjes weg sluipen
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.719
458
83
Wanneer iemand een bericht niet passend vindt kan hij/zij de rapporteer/flag knop onder het bericht gebruiken.

Er is hier niemand die iets tegen CT rijders heeft. Wel heeft iedereen een mening over de CT, deze mag met onderbouwing uiteraard worden gedeeld, daar is het forum voor.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.