Lexus Gs300 99

Bij mijn Corolla's had ik altijd om die reden een trekhaak ( nooit gebruikt trouwens) en nu met de IS-F vind ik het niet zo erg mooi staan .
Ik weet het niet eens of er wel ene typegoedgekeurde trekhaak voor de IS-F beschikbaar is maar dat hoeft ook voor mij niet.

• Leuk
Waarderingen: dhrprojectx
Bij mijn Corolla's had ik altijd om die reden een trekhaak ( nooit gebruikt trouwens) en nu met de IS-F vind ik het niet zo erg mooi staan .
Ik weet het niet eens of er wel ene typegoedgekeurde trekhaak voor de IS-F beschikbaar is maar dat hoeft ook voor mij niet.
Hmm… gelijk heb je, op een IS-F zou ik ook niet doen

• Leuk
Waarderingen: IS-F kuiken
Een trekhaak doet wonderen, vooral als je stilstaat voor het rode licht, heb het idee dat mensen net ietsje eerder afremmen/meer ruimte tussenlaat.
Kan ik toch me sleutels niet meer vinden van mijn Brink trekhaak..... Contact gehad met Brink die kunnen mij niet verder helpen. Nu lexus Hoofddorp bericht gestuurd. Daar is hij ooit gemonteerd bij aflevering van de Gs. Misschien dat er daar nog iets valt te regelen. Anders nieuwe trekhaak kopen maar hij gaat er zeker weer onder

Kan ik toch me sleutels niet meer vinden van mijn Brink trekhaak..... Contact gehad met Brink die kunnen mij niet verder helpen. Nu lexus Hoofddorp bericht gestuurd. Daar is hij ooit gemonteerd bij aflevering van de Gs. Misschien dat er daar nog iets valt te regelen. Anders nieuwe trekhaak kopen maar hij gaat er zeker weer onder
Geen documentatie in map van de trekhaak? ( je weet immers al dat die bij lexus hoofddorp is gemonteerd), met wellicht een codenr genoteerd voor nabestellen sleutels

Er zal er wel eentje onder de auto op de haak staan ?
Dat was bij mij het geval, de tweede zat in de opbergzak die in kofferbak lag.

Zo we zijn weer veel kilometers verder. Afgelopen jaar veel woon werk verkeer gereden. Daar hoort ook onderhoud bij. Inmiddels is de distributie gedaan, nieuwe krukas poelie, nieuwe krukaskeerring. Nieuwe Nokkenaskeerringen, nieuwe VVTi keeringen, nieuwe waterpomp, nieuwe multiriem, nieuwe spanner en rollen, nieuwe dynamo (upgrade van Sequoia stabiel 14.8 en 150a) Nieuwe Radiateur. Atf vervangen van de bak net zoals het filter. Paar maanden geleden, hele achter subframe incl diff eronder uit gehad. Alles weer strak gemaakt en ontdaan van roest. Daarna alles in de brunox gezet en afgelakt in 2k lak. Subframe voorzien van nieuwe poly rubbers. Net zoals het diff, en niet te vergeten een nieuw tussenlager van de aandrijfas. Hele onderstel is nu voorzien van PU rubbers. Echt top geen gepiep en gekraak meer, en een zeer strak sturende auto. Na wat liefde wederom weer een genot om erin te kunnen rijden. Ben nu aan het sparen voor een big brake set voor op de vooras. (met 4 kids, vrouw en huis etc duurt het altijd wat langer lol) De stnd slechte klote kwaliteit van de remklauwen, ben ik zat na 2x reviseren met oem spullen. Dus dan maar meteen knap. En achter van een LS erop maken ben ik daar ook vanaf. Die LS klauwen hebben een betere legering. Kwa uiterlijk niet echt heel veel veranderd, alleen andere achterlichten. En ga binnenkort al het chrome laten deleten....

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: PimF en Dirk_S
Nieuwe achterlichten incl mistlampen
20260510_140226.jpg
20260510_140332.jpg

20260510_140310.jpg

Als ze aanstaan

20260308_033356.jpg

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Dirk_S en Higgie
Onderhoud gehad.

Subframe en diff voorzien van nieuw poly rubber afgelopen winter.
Subframe zelf kaal gehaald, en daarna in de Brunox gezet. Paar uur later afgelakt in het zwart. Hopelijk nu weer een paar jaar bestendig tegen dat klote zout.
Heb inmiddels werk vlakbij huis dus hoef geen 50.000km per jaar te rijden en dat bied perspectief voor eventueel ombouw richting turbo.
Ga straks op de brommer te werk, auto kan dus lekker blijven staan op de brug
Afgelopen winter ook dus de hardy schijf vervangen net zoals tussenlager aandrijfas.
Nieuwe stuur armpjes en fusees geplaatst, doe dat laatste altijd gewoon om de 2 jaar.
Fusees hangen op ze kop vet loopt er op een duur uit. Gewoon weer alles oem kwa fusees en stuurstangen
Toen was de distributie met alles wat voorop zit aan de beurt.
Op ze zachts gezegd eerst de beun boel opknappen van de vorige 'ekte monteur'
Vloeibaar pakking overal gebruikt, dolgedraaide rol en span bouten. Een krukas poelie die ooit met geweld eraf gehaald is. En met geweld weer terug geplaatst is. Eigenlijk had die toen al vervangen moeten worden. Maar zo weer terug geplaatst.... Helaas het conische gedeelte zat niet lekker op uiteinde krukas. Nu een nieuwe krukas poelie geplaatst en alles draait weer smooth. Koeling is top met nieuwe radiateur weer. De dop was ook niet goed trok vacuum.

20250927_014650.jpg
20250927_024138.jpg

20250926_232552.jpg

20250927_034026.jpg

20260125_014956.jpg

20250927_010949.jpg

Distributie

IMG-20260220-WA0045.jpg

20260215_092709.jpg

20260303_154953.jpg

Laatst bewerkt:
Van de week een knap setje koplampen op de kop weten te tikken.
Nu kijken, of voor setje LS lensen erin. Of setje Q45 lensen erin.
En dan ombouwen, resultaat drop ik hier wel in loop van het jaar.
Ik wacht nog op brackets uit amerika
20260307_162120.jpg

• Leuk
Waarderingen: Dirk_S