Lexus is 200

danielis200

Hoort erbij
26 mei 2011
84
2
0
Ik heb nu sinds kort weer een lexus is 200.
Ik was eerst eigenaar van een is 200 maar deze toen vanwege omstandigheden weg gedaan.

Nu heb ik er vrijdag weer 1 opgehaald uit 2000 met 212.xxx km. Er zit alleen geen onderhoudsboekje bij.
Ook had hij wat last van roest maar goed een auto van 16 jaar. En al met al rijd en schakelt hij goed en de prijs was er ook naar dus uit eindelijk voor net iets meer dan 2000 gekocht.

Maar ik had wel besloten dat ik deze dingen ging aan pakken. De roest zit op 2 plekken bij het dakraam en op de wielkast. Gelukkig familie in de schade wereld dus dit komt goed.
Ook zat het dakraam een stukje los de lijm laag had los gelaten. Ik had besloten om hier wat aan te doen en wilde deze kitten maar toen brak het glas. :(
Een geluk bij een ongeluk bleek want er was een terugroep actie geweest voor dit dakraam en mijn auto was er nog niet voor geweest. Ik weer blij.

Als de auto terug komt van de dakramenboer gaat hij naar de garage en wordt de distributieriem vervangen en gelijk een inspectie voor de rest van de auto.
Hopen op geen gekke dingen.

Daarnaast waren de wielen en banden ook aan vervanging toe dus deze ook besteld van japan racing jr 12. Ik zoek graag de max op dus niet schrikken vande maten op de vooras 18 inch 9J et30 met 215 40 r18 en achter 18 inch 10 J et 25 met 225 40 r18. Dus dat is flink extreem ij weet dat ik de wielkasten ervoor moet rollen.

Veder ga ik de ramen nog blinderen en wil ik nog een schroefset hebben mischien iemand hier een setje?
Ook ben ik van plan om een megan catback uitlaat te monteren.
Maar eerst deze dingen nog even doen.
Hier nog een foto van de velgen
 

Bijlagen

  • photo4840.jpg
    photo4840.jpg
    20,9 KB · Weergaven: 41

danielis200

Hoort erbij
26 mei 2011
84
2
0
No Title

Deze heeft exact de zelfde maat velgen en banden ik ven het zeker wel mooi staan.

Maar smaken verschillen gelukkig
 

Bijlagen

  • photo4841.jpg
    photo4841.jpg
    245,3 KB · Weergaven: 45
  • photo4842.jpg
    photo4842.jpg
    71,1 KB · Weergaven: 47

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
Japan Racing heeft schitterende velgen , ik had bijna ook de JR-12 gekocht 9,5J maar de ET maten zijn wat klein , net als Varstoen

DSC9487.jpg

Fullcartuning heeft een wand met alle modellen , helaas kun je ze niet passen

met 10J ET25 kom je wel buiten de auto uit en zelfs met stretch tyres ga je het denk ik niet halen
maar ik zie dat je de site rimtuck al gevonden hebt daar staat die IS op met 18inch 10J
succes met de setup
 

mrvie

Nieuw hier
16 jan 2016
12
0
0
Wow veel succes met je wagen! Ziet ernaar uit dat je een handvol zal hebbebn

Wat betreft je velgen...Het is jou wagen en je mag ermee doen en laten wat je wilt. Zelf vind ik ze niet mooi, maar smaken verschillen uiteraard. Uiteindelijk gaat het erom wat jij mooi vind.
 

Jimmy

Actief
18 jun 2010
310
5
18
Hi Dani?l, customizen is en blijft iets persoonlijks.
Ik vindt het zeker wel nice en strak, niet een style die je op elke hoek ziet staan.
If you can dream it, you can do it.

Ik zeg gewoon doen!
 

danielis200

Hoort erbij
26 mei 2011
84
2
0
Thnx voor de reacties zover.

Ik hoop idd dat ze passen maar op rimtuck staat het weldegenlijk.
Ik houd jullie op de hoogte
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Japan racing wielen passen zeker onder de 200. De maten zijn wel heel aggressief voor de koets van onze auto's maar niet onmogelijk.. je wielkasten zul je wel wat moeten gaan verbouwen...
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63

danielis200

Hoort erbij
26 mei 2011
84
2
0
Ja het comfort zal flink achteruit gaan vrees is.
Ik hoop alleen dat ze passen op het moment.
:p
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
neem ook een setje coilovers , kun je het nog een beetje afstellen als lange stukken gaat rijden of zo
 

Phaebo

Heel actief
19 okt 2011
505
13
18
mooie plannen! ben zeer benieuwd hoe de velgen gaan staan! zeker straks met schroefset.
Je zult zeker weten wielkasten plat moeten rollen. Ook de voor modderkuipen modificeren zodat ze verder omhoog komen.
bij mij met 18 inch 8,5j et35 voor en 9,5j et35 achter had ik problemen met aanlopen met 215-40-18 en 225-40-18
Na het rollen niet meer. Alleen met sturen en drempels loopt het soms voor nog aan.
Je zult goed je best moeten doen met jouw maten maar denk dat het wel erg bruut zal staan.
 

danielis200

Hoort erbij
26 mei 2011
84
2
0
Ik denk dat ik mijn voorbanden ga ruilen voor 215 35 18 dit had ik op mijn vorige set zitten en toen nooit last van aanlopen in wielkast voor.
Ik weet alleen niet of ik die kan ruilen ivm autobandenmarkt waar ik ze besteld heb.
 

danielis200

Hoort erbij
26 mei 2011
84
2
0
Banden toch maar geruild voor 35ers denk dat dit wel goed moet komen.
Vandaag komen ze als het goed is binnen.
Zit alleen met het roest verhaal op de wielkast rechts achter zit dus roest maar ik moet ze gaan rollen.
Nou weet ik niet wat de beste volgorde moet zijn.
Ik denk eerst de roest behandelen en dan hoop ik niet dat de wielkast door is want dan heb ik een probleem. Want waar ik het spul laat spuiten kunnen ze niet plaatwerken.
Mischien hebben jullie een idee?
 

danielis200

Hoort erbij
26 mei 2011
84
2
0
Ik heb pech want in het verleden van deze auto hebben ze rottigheid uitgehaald.
De wielkast en gedeelte van de dorpel is rot. :(

Dus hier moet een nieuw stuk in.
Gelijk een nieuw stuk geregeld ik ga hem er zaterdag uit slijpen.
De hele buitezijde van de wielkast en 50 cm op de dorpel.
Dus voorlopig geen velgen eronder.

De auto trouwens opgehaald bij de dakraamboer ziet er weer netjes uit.

Dinsdag naar de garage distributie vervangen.
Net prijsje 364 euro.
 

danielis200

Hoort erbij
26 mei 2011
84
2
0
Morgen de auto ophalen bij de garage distributie is vervangen koppelingsplaten en drukgroep vervangen,
Olie diff vervangen koppelings vloeistof vervangen.
Weer 1000 euro armer.

Ook angel eyes besteld uit engeland.
De banden zijn ook binnen.
Wielkastroller besteld.
Folie voor de mistlichten is binnen.

Ook tussendoor de achtervelg even gepast gekeken hoe dit uitkwam. Deze paste niet de spaken van de velg komen tegen de remklauw aan. K*t.
Gelijk 3 mm spacers besteld hopen dat hij zo vrij komt. Maar kom weer 3 mm veder naar buiten.
Maar komt goed we gaan gestaag veder.
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
jeetje wat een berg geld voor de IS aan onvoorziende onderhouds kosten , of had je dit begroot ?
die roest en versleten koppeling is natuurlijk niet van 1 dag , distributie kan ik inkomen dat je die prefentief vervangt omdat de onderhouds history onbekend is

ik hoop dat het je allemaal waard is , want hobbies kosten nu eenmaal geld :rulez:
 

Zer0ne

Actief
25 jan 2015
498
66
28
Ook angel eyes besteld uit engeland.
Succes met je APK afkeur en alvast f- youšŸ‘ wat ik hiervoor heb gemeld is alleen van toepassing als het daadwerkelijke Engelse units zijn. Waarom? Omdat ze precies de andere kant op schijnen t.o.v. de normale Europese lampen. Dus iedereen(tegenliggers) wordt per direct verblind.
Folie voor de mistlichten is binnen.
Dit is ook APK afkeur, maar kans is kleiner. Je mag namelijk niet je lampen tot een bepaalde % afdekken of folie aanbrengen.
 

danielis200

Hoort erbij
26 mei 2011
84
2
0
Super joh bedankt voor de tip maar zei niet dat ik units had besteld maar angel eyes ik ga mijn bestaande units splitsen en ze daar inmaken.

En wat de folie betreft de folie deze is geel apk geen afkeur.
Maar bedankt voor de tips