De koets aanpassen was niet echt nodig, maar alles wat daarna komt kost bloed, zweet en tranen.
Alles wat je tegen komt behoeft aandacht. Het ene is zo klaar, het andere duurt dagen.
Een uitlaat en een tussen-as aanpassen, daar draai ik mijn hand niet voor om.
Maar bij de eerste passing van de motor bleek dat de stuurpen precies in het midden zat van de linkse uitlaat,
dus stuurhuis, subframe en stuurkogels aangepast.
De IS heeft een gas kabel, de GS heeft fly by wire.
De IS en de GS hebben een verschillend CAN-BUS systeem, niets werkt meer.
Gezien de auto na afloop naar de RDW moest, kon ik niets afraffelen of uitstellen.
Bij RDW zijn ze duidelijk, alles moet kloppen en alles moet werken.
Gezien de auto van na 01-01-2000 is, gelden er andere [strengere] regels wat betreft de keuring.
Ze willen van alles de herkomst en de fabrieks nummers, met name het inlaat en uitlaat traject.
Eerste keer keuren bij Lelystad was een afkeur op geluid [6db te veel] en km teller afwijking [ 2km] te weing.
Alles bij elkaar heeft de keuring een hele middag in beslag genomen, nadat de keurmeester 4 rondjes testbaan
had gedaan ging hij terug naar kantoor om zijn baas te halen, dit had hij nog nooit meegemaakt.
De rest van de middag hebben ze alles met z'n 2en gedaan, maar wel een afkeur op eerder genoemde punten.
Herkeuring was in een half uurtje klaar.
hoto: later