Lexus IS 430 V8

marcel

Nieuw hier
25 jan 2011
15
0
0
DSC03958_(Medium).JPG

ModEdit: heb een nieuwe topic gemaakt
 

marcel

Nieuw hier
25 jan 2011
15
0
0
Als een spreekwoordelijke RAKET.
Het is te vergelijken met een BMW M5 SMG.
De IS weegt slechts 1400 kg en dat tegen 300 pk, dat wil wel.
Origineel was het een handbak 6, maar ik vond een automaat wel eens iets om te proberen.
Het resultaat en de bijbehorende beleving is ongekend, Bij normaal gebruik is hij superstil en soepel.
Met het gas vol in weet je niet wat er gebeurt, het gebrul van een leeuw en je oogballen zitten
tegen de kopsteunen.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Bij deze, MOET jij ook bij de volgende meet zijn en wil ik meerijden :p
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Ik wil je wel eens zien tegen een M5...... :D

Gaaf gedaan, super!



Als je nu eens een dikke diesel in een IS220D legt krijg je misschien er een klant bij :D :D
 

micdee

Heel actief
16 jul 2011
694
2
0
blue-eyes zei:
Als je nu eens een dikke diesel in een IS220D legt krijg je misschien er een klant bij :D :D

Bedoel je een 5l V10 of de 6l V12 ?? :D

Wanneer je dat doet dan heb je een fan erbij :D
 

marcel

Nieuw hier
25 jan 2011
15
0
0
Dat is geprobeerd, ik had tot voor kort ook een M5 E39.
Dat was ook een V8 maar met 450 pk. en een 6 bak handgeschakeld.
Op de sprint tot 250 km/u was de IS +/- 3 auto lengtes sneller.
De M5 SMG van mijn vriend is exact even snel als mijn ex M5, dit ter vergelijking.
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
marcel zei:
Dat is geprobeerd, ik had tot voor kort ook een M5 E39.
Dat was ook een V8 maar met 450 pk. en een 6 bak handgeschakeld.
Op de sprint tot 250 km/u was de IS +/- 3 auto lengtes sneller.
De M5 SMG van mijn vriend is exact even snel als mijn ex M5, dit ter vergelijking.


Respect!



En de huidige M5?
 

JDB

Actief
20 jun 2010
286
0
0
Zeer leuk!! :rulez:

Kan je in NL met zoiets op de baan rijden ?
 

micdee

Heel actief
16 jul 2011
694
2
0
marcel zei:
Dat is geprobeerd, ik had tot voor kort ook een M5 E39.
Dat was ook een V8 maar met 450 pk. en een 6 bak handgeschakeld.
Op de sprint tot 250 km/u was de IS +/- 3 auto lengtes sneller.
De M5 SMG van mijn vriend is exact even snel als mijn ex M5, dit ter vergelijking.

Ligt er ook een beetje aan wat de Torque van de beide auto's is..
Meer Nm zal ook betekenen dat je sneller weg bent, maar het PK verschil zal wel betekenen dat vanaf de 250 de BMW je rustig binnen hengelt en je dan voorbij gaat, omdat de pijp bij de IS dan op is, maar bij de beamer nog even door kan.

JDB zei:
Zeer leuk!! :rulez:

Kan je in NL met zoiets op de baan rijden ?
Kunnen vast wel.. mogen is volgens mij een heel ander verhaal... wil je legaal de weg op, zal je de auto opnieuw bij de RDW moeten laten keuren zover mijn kennis gaat.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
deze auto staat als V8 op kenteken, Marcel heeft dit al in een ander topic aangegeven.
 

marcel

Nieuw hier
25 jan 2011
15
0
0
Meer of minder torque is niet echt het verschil, de IS weegt 400 kg minder en dat is goed te merken.
250 km/u is wat we geprobeerd hebben omdat dat vooraf was afgesproken.
De V-max van de M5 is 250 km/u, vandaar.
Achteraf bleek dat bij de IS het ook stopt bij 250 vanwege de korte overbrenging.
Hiervoor heb ik bewust gekozen, liever als een pijl weg dan een hogere top.
 

marcel

Nieuw hier
25 jan 2011
15
0
0
De koets aanpassen was niet echt nodig, maar alles wat daarna komt kost bloed, zweet en tranen.
Alles wat je tegen komt behoeft aandacht. Het ene is zo klaar, het andere duurt dagen.
Een uitlaat en een tussen-as aanpassen, daar draai ik mijn hand niet voor om.
Maar bij de eerste passing van de motor bleek dat de stuurpen precies in het midden zat van de linkse uitlaat,
dus stuurhuis, subframe en stuurkogels aangepast.
De IS heeft een gas kabel, de GS heeft fly by wire.
De IS en de GS hebben een verschillend CAN-BUS systeem, niets werkt meer.
Gezien de auto na afloop naar de RDW moest, kon ik niets afraffelen of uitstellen.
Bij RDW zijn ze duidelijk, alles moet kloppen en alles moet werken.
Gezien de auto van na 01-01-2000 is, gelden er andere [strengere] regels wat betreft de keuring.
Ze willen van alles de herkomst en de fabrieks nummers, met name het inlaat en uitlaat traject.
Eerste keer keuren bij Lelystad was een afkeur op geluid [6db te veel] en km teller afwijking [ 2km] te weing.
Alles bij elkaar heeft de keuring een hele middag in beslag genomen, nadat de keurmeester 4 rondjes testbaan
had gedaan ging hij terug naar kantoor om zijn baas te halen, dit had hij nog nooit meegemaakt.
De rest van de middag hebben ze alles met z'n 2en gedaan, maar wel een afkeur op eerder genoemde punten.
Herkeuring was in een half uurtje klaar.
:photo: later
 

marcel

Nieuw hier
25 jan 2011
15
0
0
Ik ben niet zo'n fotomaker, maar ik heb er een paar gevonden.
 

Bijlagen

  • 06062008152.jpg
    06062008152.jpg
    366,3 KB · Weergaven: 45
  • 10062008153.jpg
    10062008153.jpg
    372,1 KB · Weergaven: 42

j2jedi

Stamgast
28 okt 2011
1.092
10
38
Cool! :rulez:
Laten doe of zelf gedaan? Nog problemen gehad met het aansluiten vd ECU?