Lexus IS 430 V8

Welkom hier!!!

Een bekende auto voor mij, ik heb er nog aan gewerkt toen ie bij Arnout stond.
Ik ben zelf met de voorbereiding bezig van een 1UZ-FE VVT-i.
Als je nog meer info heb voor de RDW keuring hoor ik dat graag.

Grt Leon.
 
Ok?, bedank :rulez:
Ik ga van de winter pas de swap doen.
Je zegt als een auto vanaf 01-01-2000 er ander regels zijn als daar voor?
Mijn auto is 1999 en de motor uit 1998 hoe zijn daar de regels voor?
En heb ik voordeel dat jou auto al op kenteken staat met V8?

Grt Leon.
 
:rulez: TOP, dat je ook de uitdaging aangaat.
Eerste en beste advies is;
ik zie dat je APK verloopt in februari, zorg ervoor dat VOOR je aan de swap begint,
eerst een nieuwe APK regelt voor je bommetje.
Hierbij valt en staat het gemak van de rest.
Zie het maar als het verhaal van de kip en het ei.

Mijn V8 kenteken helpt je een beetje, je bouwjaar helpt een heleboel en een geldige APK doet de rest.
 
De grootse uitdaging voor mij is het op kenteken te krijgen de rest is niet zo moeilijk, ik heb in het verleden al heel wat motor swaps gedaan.
Een nieuwe APK voor de swap was ik al van plan want dat geeft me meer tijd, en wat is het verschil in de regels bij het RDW voor een auto van voor 2000 en na 2000?
Waar heb jij je aandrijfas laten aanpassen en balanceren?
En ik zou nog wel eens een keer graag rustig onder je motorkap willen afkijken hoe jij het allemaal gedaan heb,
want beter goed gejat als slecht verzonnen toch!! ;)

Grt Leon.
 
mlcoolj zei:
deze auto staat als V8 op kenteken, Marcel heeft dit al in een ander topic aangegeven.

idd, had er over gekeken.

Het was vast een hele klus om hem op kenteken te krijgen, maar bij jullie lukt zoiets uiteindelijk wel,
in ons Belgenlandje is dat gewoon ondenkbaar :X
 
Cool!!

De keuze in motoren wordt reuze voor de IS.
Wat wordt het:
1jz-gte,
2jz-gte,
De V8 of een V12

Zijn e nog meer mogelijkheden?
 
Zo! Mooi werk :D
Maar niet voor in een Lex, want dat is zeggen: mijn eigen merk heeft geen goede opties.
;)
 
JDB zei:
mlcoolj zei:
deze auto staat als V8 op kenteken, Marcel heeft dit al in een ander topic aangegeven.

idd, had er over gekeken.

Het was vast een hele klus om hem op kenteken te krijgen, maar bij jullie lukt zoiets uiteindelijk wel,
in ons Belgenlandje is dat gewoon ondenkbaar :X

Er is altijd een optie om een bestaande V8 naar Belgie te inporteren. :rulez:
 
j2jedi zei:
Zo! Mooi werk :D
Maar niet voor in een Lex, want dat is zeggen: mijn eigen merk heeft geen goede opties.
;)

Wat dacht je dan van een IS-F.
Daar hangt een prijskaartje aan, dus is de optie; zelf maken.
 
blue-eyes zei:
Heb je nog meer aangepast behalve de motor?

Het onderstel is ook aangepast, met het standaard setje leek het wel een boot.
 

Bijlagen

  • 02082008024.jpg
    02082008024.jpg
    450,3 KB · Weergaven: 72
  • 02082008022 - kopie.jpg
    02082008022 - kopie.jpg
    381,3 KB · Weergaven: 77
  • 02082008023.jpg
    02082008023.jpg
    440,8 KB · Weergaven: 68
marcel zei:
Wat dacht je dan van een IS-F.
Daar hangt een prijskaartje aan, dus is de optie; zelf maken.

Maar daarom zeg ik ook: niet voor in een Lex. Als je gaat tunen/upgraden/swappen is het natuurlijk mooier om een Toyota bron te gebruiken ipv naar een ander merk re grijpen, behalve als je een kit-car bouwt.
Jij hebt het dus heel goed gedaan in mijn ogen.
;)
 
j2jedi zei:
marcel zei:
Wat dacht je dan van een IS-F.
Daar hangt een prijskaartje aan, dus is de optie; zelf maken.

Maar daarom zeg ik ook: niet voor in een Lex. Als je gaat tunen/upgraden/swappen is het natuurlijk mooier om een Toyota bron te gebruiken ipv naar een ander merk re grijpen, behalve als je een kit-car bouwt.
Jij hebt het dus heel goed gedaan in mijn ogen.
;)

Sorry, verkeerd begrepen.
In dit geval, dank voor het compliment.

Wat wit is moet wit blijven. :hi:
 
marcel zei:
JDB zei:
mlcoolj zei:
deze auto staat als V8 op kenteken, Marcel heeft dit al in een ander topic aangegeven.

idd, had er over gekeken.

Het was vast een hele klus om hem op kenteken te krijgen, maar bij jullie lukt zoiets uiteindelijk wel,
in ons Belgenlandje is dat gewoon ondenkbaar :X

Er is altijd een optie om een bestaande V8 naar Belgie te inporteren. :rulez:

't Ja, maar of dat lukt is een ander paar mouwen, je kan echt niet geloven hoe het er hier aan toe gaat.
Ik had er aan gedacht een IS350 te importeren, maar ik heb dat plan ook laten varen.

Maar goed, ik heb ondertussen een IS met een V8, ik ben dus best tevreden :D