Lexus IS200 Executive (1999)

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Verwijderd lid 3623
  • Startdatum Startdatum
Thx!!!
Hij heeft wat ervaring maar ook weer niet extreem ofzo.

240dkm šŸ˜‰
 
Gisteren het brandstoffilter vervangen.
Was geen moeilijke klus, maar wel een interessante ervaring.

In eerste instantie had ik het zeefje laten zitten en ben ik gegaan voor een aftermarket filter + filterhuis.
Waar ik toen tegenaan liep, was dat sommige originele afdichting-rubbertjes niet meer in orde waren, als ook dat deze aftermarket-rommel niet goed paste. De unit zat weer in elkaar, maar wrong van alle kanten.
Waarschijnlijk zakte de opgebouwde druk ook weer weg met als gevolg dat ik na uurtje stil staan, lang bezig was om te starten. Als workaround hanteerde ik dezelfde methode als het ouderwetse 'voorgloeien'. Contact aan-uit-aan-uit etc.

Uiteindelijk alles in elkaar gezet zoals het hoort:

- Nieuwe rubbertjes
- Nieuw zeefje
- Nieuw INSERT-filter

En nu gaat alles weer zoals het hoort!
 

Bijlagen

  • IMG_3023.JPG
    IMG_3023.JPG
    776,6 KB · Weergaven: 82
  • IMG_3011.JPG
    IMG_3011.JPG
    688,1 KB · Weergaven: 83
  • IMG_3008.JPG
    IMG_3008.JPG
    641,8 KB · Weergaven: 84
  • IMG_3028.JPG
    IMG_3028.JPG
    668,1 KB · Weergaven: 82
Helaas, de kogel is door de kerk. Einde oefening voor deze IS200 onder mijn bezit.

Ik krijg de trilling niet opgelost en samen met de huidige gezinssamenstelling heb ik veel minder tijd dan ik zou willen om aan de auto te besteden.

Uitbesteden van het oplossen van de trilling zou kunnen. Maar de kans is groot dat dit duur wordt en de auto wordt er niet jonger op.

Maar: Elk nadeel heeft zijn voordeel. En dat is in dit geval dat ik bij Lexus blijf!

De zoektocht naar een nette IS of GS hybrid ka beginnen!